Leuke kinderuitspraken!

Discussie in 'De lounge' gestart door Tese, 24 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Mijn dochter roept altijd 'schaaaat' tegen mijn vriend. :D

En ipv 'Lady en de Vagebond' zegt ze 'Lady en de vage hond'. :p

2. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hihihi :D

Papa trots zeker ;)

3. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk

:D dat horen we hier ook vaak! Als ze snel iets tegen ons wil zeggen dan zegt ze pama of mapa :D

Toen de grote kindervriend Sinterklaas weer in ons land kwam, ging wij natuurlijk kijken. Anoeska zag de beste man op de boot aankomen en ze zegt: kijk LINKE KLAAS! De hele sinterklaas periode was het LINKE KLAAS.

Bij oma ligt een dvd van pinokkio. Als ze die wil kijken vraagt ze of ze DE NEUS mag kijken!

Nou als ze geen crimineeltje gaat worden weet ik het ook niet meer;):D

4. butterfly1984

butterfly1984 Fanatiek lid

Dat is hier net andersom, hier is het maaapaaa.:D:D

5. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Mijn dochter is nogal onder de indruk van een moedervlek op mijn buik. Mam? krijg ik die ook? Ja hoor schat als je ouder bent krijg jij ook wel een moedervlek.
    Zit ze vervolgens bij mn man op schoot ..... kijk mam, papa heeft een vadervlek :p....heerlijk die logica!

Stom als ik was stap ik mn mn bekkeninstabiliteit in bad, heerlijk gezeten met mn dochter....tot ik dr weer uit moest, tja dat ging dus niet. Voor mij de laatste druppel dat ik ook dat dus niet kon, zegt mn dochter mama waarom moet je nou huilen? Ik leg haar uit dat ik verdrietig wordt omdat ik veel dingen niet meer kan en dus ook dit niet.... maar mama, jij bent echt wel mijn toppertje hoor, jij kan nog met mij lezen, kleuren, verven en ook nog knuffelen, zei ze terwijl zn mn hand vasthield om een poging te doen mij dr uit te trekken.
    Oke, nog een extra reden om nog harder te gaan brullen :)

De hele zwangerschap geeft onze dochter aan dat ze graag een zusje wil, we bereiden haar dr op voor dat het ook een broertje kan zijn.
    Nee mam, ik wil graag een zusje, jongens zijn stom hoor!!!
    Dus ik, ja maar het KAN wel een broertje zijn, nou mam dan geven we die wel aan een andere papa en mama die wel een broertje willen ;)

6. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Wat lief en schattig van haar!!

7. lea

lea Fanatiek lid

sinds ik eens gezegds heb dat we 'voor de zekerheid' logeerspullen meenemen heeft mn 3-jarige dochter het regelmatig over de zekerheid, of we daar naar toe gaan, en of het wel mag van 'de zekerheid'.

8. Tese

Tese Niet meer actief

Als ik een mandarijn at zei m'n zoontje:
    Mamadijn
    Als papa een mandarijn at zei hij:
    Papadijn
    En zo hadden we voor iedereen een versie .

Ook met papegaai
    Je had mamagaai, opagaai, omagaai enz

9. Toen Deem deze boom zag in het bos riep ie keihard 'Oooh, isse ohfant!' (olifant dus) :D Hij moest 'm aaien, knuffelen, kusjes geven, uitgebreid afscheid nemen toen we verder liepen.. :D

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    haha geweldig he die fantasie :D

Mijn dochter at gister ook een boterham en bleef er een stuk over in een bepaalde vorm: 'Kijk mamaaa! Een schoen!'

En het leek echt inderdaad.:D

11. MamaMars

MamaMars Niet meer actief

Wat schatig!!

Mijn oudste gisteren, waren paar weken geleden naar de efteling geweest en ze was helemaal onder de indruk van ezeltje strekje. Gisterenavond verhaaltje voorlezen voordat ze ging slapen, en daar kwam een ezel in voor: mama, ezel centjes poepie, paarpot!!

Mijn oudste had laatst een driftbui en lag op de grond te stampen. Mijn jongste liep er langs en zuchte: poepoe.. en ging weer verder spelen ;)

Verder is papa gewoon papa, en mama is sinds deze week aap.
    bedankt schat, ze kan mama heel goed zeggen, maar nu even niet meer.

12. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Mijn nichtje van toen nog 2 kwam me uitgebreid knuffelen toen ik op bezoek was, helemaal enthousiast mijn been omarmen en knuffelen. Ik buk, en geef haar een uitgebreide knuffel. Zegt ze;'Jij bent zooo lief! Je bent zo zacht en zoooo dik!!!' :D (Ze had dat waarschijnlijk van een kat; ze had een keer een kat geaaid en toen had haar moeder gezegd dat het een lekkere dikke, zachte kat was, dus toen was alles wat zacht was ineens ook dik ;) )

En toen ik een keer met haar aan tafel zat te tekenen, voelde ik ineens adem in m'n oor (ik was geconcentreerd bezig :p ) en zat zijn dus héél dicht met haar gezichtje bij mij. Fluistert ze ineens heel lief;'Ik had over jou gedroomd dat het heel gezellig was. En nu is het heel gezellig. Mijn droom is uitgekomen!' Aww, tranen sprongen echt in m'n ogen <33

13. natjes

natjes Niet meer actief

Zo had me moeder laatst wat uitspraken van ons op gesnort. Mijn broer was altijd 'in den here'.

Zo was ie een keer aan het spelen en had ie aantal dieren op een rij gezet met helemaal achteraan een schildpad. Even later stond de schildpad vooraan. Had me moeder gevraagd hoe dat ineens kon.
    Zegt ie: "Hij heeft de kracht van de Here Jezus gekregen". :D

14. mamasince2010

mamasince2010 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.026
    0
    0
    brabantse land
    mijn eigen dochter kan zo goed nog niet praten MAAR

Ik werk op het kdv,inmiddels waren op 1 kind na alle kinderen opgehaald.
    dat enige knulletje wat er nog was loopt de ruimte binnen en zegt
    heey hoe kan dat nou zijn alle kinderen uitverkocht!!!!

geweldig hoe ze soms op dingen komen!

15. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    Vriend stond aan de voordeur te praten met de buurman, ik zat met mijn dochter aan tafel, zegt zij de buurman mag wel binnenkomen maar wel de voeten vegen ....

ik heb helemaal dubbelgelegen van het lachen!!!

16. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Geweldig om dat allemaal te lezen:D

17. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Laatst met zoonlief in het zwembad.

Ander jongetje riep zijn moeder: "mamaaaa!"
    Mijn zoon dacht even na, werd toen een beetje boos en zei: "Nee niette mama! Dá mama! MIJ mama", wijzend op mij ;)

Er kan natuurlijk maar één échte mama zijn he :):)

18. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Mijn zoontje vind mijn zwangere buik reuze interessant... hij wil er vaak naar kijken en dan mijn navel aanwijzen enzo.

Dus ik vraag hem laatst: "wat zit er in mama's buik?" Meestal zegt ie 'baby'. Dit keer was het 'papa' :D.... nou schat, die had er wel wat mee te maken, maar die zit er nu niet meer in hoor :p

En een andere keer, hij zag weer mijn blote buik, zegt ie: "stleepies, stleepies! nog meer, nog meer" Ja schat, mama heeft helaas een heleboel streepjes op haar buik (striae....), bedankt liefje... :)

Lig af en toe helemaal in een deuk om die kleine...

Zeg ik: kom je even bij mama zitten? Zegt ie: 'sitten, sellig!' Oftewel, zitten, gezellig! Ahahaha, dat wordt nog wat als ie straks echt begint te kletsen...

19. Tese

Tese Niet meer actief

Haha dat van die streepjes ken ik. Als ik met m'n zoontje onder de douche staat wijst hij naar m'n buik en zegt ie:
    Mama kleuren!

20. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik kwam een keer in een afzichtelijke nachtjapon en mijn haar alle kanten op de kamer van mijn zoon binnen. Hij wees naar mijn nachtjapon en riep "Mama...moooooiiiii!". Is dat liefde, of is dat liefde :)

Deel Deze Pagina