Leuke kinderuitspraken!

Discussie in 'De lounge' gestart door Tese, 24 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Niet heel speciaal en niet echt een leuke uitspraak, maar ik vond het wel ontzettend schattig (zeker omdat ze pas net een jaar is! )
    Er kwamen eendjes langs gezwommen ze wees erna en riep heel enthousiast en duidelijk "Poele Poele " :)

2. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Mijn zoontje zegt best wel een hoop losse woordjes, maar nog geen echte uitspraken ofzo.
    Wel moest ik net heeeeel hard lachen aan tafel. We aten patatjes, dus S zat lekker te smullen. Toen gaf mijn man hem een patatje met een kleine beetje yofresh. Had hij nog nooit op, maar vond hij erg lekker, dus eigenlijk wilde hij het volgende patatje er ook wel mee, dus ik zei dat hij niet op ieder patatje saus kreeg.
    2 tellen later: Mama, sausie? Sausie?

Geweldig! Ik heb 'm nog nooit zo snel een woordje zien leren :D

3. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    :D Wat een briljant topic weer... Zo leuk!
    Ik kan niet wachten!!

Eentje van mezelf van vroeger:

Mama, ik wil iets smerigs op mijn boterham!
    (Ik wilde een boterham met pindakaas)

4. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Hier wordt picknicken kipknippen genoemd.
    En laatst hadden een paar kindjes bij haar op de PSZ waterpokken. Een maal thuis was mijn meisje alles aan het afzoeken, de kastjes onder de tafel etc. Ik vroeg haar wat ze nou toch aan het zoeken was. "Mam, ik zoek de waterpokken!"

5. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    nichtjes toen ze ongeveer 4 waren, ze hadden een kado van sinterklaas gehad.

Van wie hebben jullie dat gehad?

nichtjes: Van de grote kabouter!

6. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    mijn dochtertje is net 2 jaar.
    en ze vroeg me mama wat is dat (moedervlek)
    ooh amber ook koeleklek. (wees ze op haar armpje waar klein moedervlekje op zit)

ze wil altijd graag pannekoek op brood.
    en wij wisten steeds niet wat het was.
    blijkt dat ze chocopasta bedoelt;););)

mama mama baby horen.
    en dan legt ze muziekding op mn buik zodat de baby muziekje kan horen.
    en ze gaat mn buik altijd knuffelen en kusje geven.

weet verder zo ff niks meer

7. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Hahahahaha!
    Heb toch liever niet dat ze dit luidkeels op straat roept;)

8. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Mijn hond moest vandaag spugen en mn oudste stond erbij te kijken. En toen hij het had uitgespuugd zei ze: uhlllll poept (bahh gepoept!~) haha

9. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

#69 meidenhuis, 26 mrt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 mrt 2011
    'S': mamma, ik ben stout geweest maar het was echt een ongelukje hoor!!! (uhhh, niet dus;))

10. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

Opa is taxichauffeur. Opa rijdt schoolkinderen en gehandicapten met een bus.

Shania haar eerste woordjes waren:

Opa Tuuuuus (bedenk er een hoog stemmetje bij en de uitspraak als Truus zonder R).

Als 'C' (mijn middelste dochter) stout is geweest en ik vraag haar: Heb jij 'S' geknepen??? Dat is wel stout he!! Zegt zij: Nee, heb ik niet gedaan, hebben de kaboutertjes gedaan!!

11. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Jullie ook al van die vervelende kaboutertjes? Hier door de 2 tieners nooooit wat....Dus wij altijd oh die vervelende kabouters weer (komt er nog net geen stoom uit die oren van ze :D)

Van de week hebben we een middagje lopen dubben over het woord "fekkohfokt"
    Uiteindelijk waren we er iig al achter dat dat op tv zou moeten komen... Maar wat dan? We hebben van de jongens nog een bijna complete Disney verzameling aan banden en een groot aantal dvd's plus alles wat op de hardeschijf staat...ga maar zoeken!
    Bleek het dus om de Freggle grot te gaan! ;)

En nog een mooie want door ons dametje dr 2 taligheid kan je soms een heel eind zoeken voor je weet wat ze nou zegt. En ze praatte al best vroeg. Dus zo net voor ze 1 werd had ze het steeds over upndun en dat bleef ze maar te pas en te onpas roepen. :(
    Ze keek in die tijd vaak de Amerikaanse versie van Sesamstraat (10x zo leerzaam) En ergens tussen al die afleveringen zitten een stel tegenstrijdigheden die de kinderen dan door Elmo in Elmo's world leren. Zoals open and close, fast and slow etc.
    Daar zat ook up and down in!
    Daar hebben we dus gewoon 6 maanden over gedaan heh om dat uit te zoeken!
    En dat kind maar steeds upndun roepen en die 2 domme ouders van dr geen idee hebben wat ze nou zegt! :D
    (we kwamen er achter door dat ze aan t schommelen was en wat duidelijker praatte ondertussen en boven upn zei en onder duwn. )

12. Snoekems

Snoekems Bekend lid

18 jan 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    Geweldig dit! Ik heb geen grappige uitspraak, maar wel een hele lieve uitspraak van mijn nichtje.

Ons zoontje is overleden en laatst hadden we het met haar over ons zoontje. Toen vroeg ze of wij nog wel eens verdrietig waren omdat hij er niet meer is. Dus ik zei dat wij inderdaad nog wel vaak verdrietig zijn. Daar had mijn nichtje DE perfecte oplossing voor!
    Als we dan naar bed gingen, dan moesten we volgens haar onze ogen dichtdoen en dan kwam ons zoontje in onze slaap naar beneden van zijn sterretje en dan ging hij op ons kussen zitten en dan zorgde hij voor fijne dromen, zodat we niet meer verdrietig hoefden te zijn.....
    Ik krijg er weer kippenvel van als ik het opschrijf, zooooo lief!

13. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    @evelientje

aah wat lief.
    echt zo'n tranen in de ogen moment.

hier mijn dochtertje die het steeds had over tuttebel.
    bleef het een snotterbel te zijn haha

14. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Ach gos, nou hier staan de tranen ook in mijn ogen hoor....wat mooi!

A, onze oudste dochter zat laatst bij mij in bad. Papa had net gedouched en ze wees naar zijn piemel. Toen wilde ze ook een piemel. k zei dat dat niet kon omdat zij een meisje was, net als mama, en papa een jongen. Toen zei ze; maar mama, jij hebt ook een piemel hoor. En ze wees naar mn vetrolletje hahaha:) (overblijfsel van 2 zwangerschappen)

Ook was ik laatst aan het stofzuigen en A zat er met een zielig gezichtje naar te kijken. Dus ik vroeg haar wat er was. Toen zei ze; mama, ik wil ook wel eens stofzuigen hoor. Maar ja, dan wacht ik nog maar even. En dit zei ze met een heel serieus gezicht. Ik moest alleen maar heel hard lachen om dat snoetje van haar.

Oh ja om nog terug te komen op "de piemel". We waren laatst bij de geitjes om deze te voeren. Toen zei ze ook heel hard; Kijk mama, al die geitjes hebben allemaal piemels aan hun billen! :) (De staartjes dus)...

15. noukie89

noukie89 Niet meer actief

een oppas kindje had nieuwe schoenen gekregen van dr ouders (puma) dus ik was met haar bij m'n oma en zegt mij oma wat heb je leuke nike schoenen

vervolgens reageerde ze van dat gen nike's dat zijn pumaaaaaa's

16. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    more more more!:D

17. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Tijdens mijn stage op een school;

Juf kijk een helititipokter!

(een helicopter)

18. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Mijn broertje toen hij nog klein was had nieuwe schoenen gekregen, nike air max. Zegt ie tegen me: KIJK! ik heb nieuwe nike aircos gekregen;)

19. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    Hahahahahha

20. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Ik was laats bij mijn moeder die past 1x per week op onze dochter, ik ontbijt daar dan ook.

Zeg ik tegen mijn moeder, dit is wel hele jonge kaas, krijg hem bijna niet gesneden.

Tussen de middag gaat oma een boterham maken zegt dochter:

Oma ik wil niet die jongens kaas hoor, ik wil meisjes kaas!!!!

Deel Deze Pagina