voor de brildragers onder ons

Discussie in 'De lounge' gestart door belinda203, 9 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belinda203

belinda203 Bekend lid

23 mrt 2008
    784
    0
    0
    verzorgende I.G.
    Odijk
    Hoi allemaal!

Ik mag begin volgend jaar weer een nieuwe bril gaan halen die vergoed wordt door de ziektekostenverzekering.
    Nu ben ik erg benieuwd naar jullie ervaringen met welke opticien.
    Ik ben een keer bij Hans Anders geweest en die hadden een compleet foutieve oogmeting gedaan.Achteraf bleek bij de oogarts dat er niets van klopte en sindsdien ben ik daarvan genezen.
    De bril die daarna kwam heb ik bij Pearle gekocht,prima zaak.
    Met overige ketens heb ik nog geen ervaring dus ik dacht ik gooi het eens in de groep!
    Wat zijn jullie ervaringen met een opticien??

2. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    ik heb een slechte ervaring met pearle
    mijn laatste brillen komen bij eye wish vandaan. super service

je moet ook even kijken met wie jouw zorgverzekeraar een (extra) contract heeft

3. plk

plk Actief lid

28 sep 2008
    407
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mijn laatste 2 brillen komen bij Pearle vandaan, nooit problemen mee gehad!

4. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Al mijn brillen komen bij de Pearl vandaan. Heeft VGZ ook een contract mee, dus nog extra korting enzo. Ik mag volgend jaar ook weer een nieuwe :)

5. Jen27

Jen27 Niet meer actief

Hmmm ik heb mijn laatset bril bij Pearle vandaan en dat is echt heeeel goed bevallen!

Hiervoor ben ik bij een superdure en (er werd gezegd) supergoede opticien geweest, geen keten, maar 1manszaak. Daar zijn achteraf gezien ook wat fouten gemaakt.

Dus ik zweer tegenwoordig bij Pearle....

6. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier ook een tevreden pearleklant, inclusief zilverenkruiskortingen :)

7. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

2 mrt 2011
    731
    0
    0
    Student Vastgoed & Makelaardij
    Noord-Brabant
    Mijn vriend heeft 2,5e week geleden een (erg dure) bril besteld bij Het Huis Opticiens. Ze hadden toen beloofd dat de bril binnen 4 a 5 dagen klaar zou zijn. Maar we wachten momenteel nog steeds, het is niet eens zeker of hij deze week nog wel geleverd wordt.

De glazen worden namelijk in Thailand gemaakt (en dat voor €180 per glas :$), en vanwege de overstromingen daar, ligt alles plat. Ze hebben de glazen nu besteld in Frankrijk, omdat we aangegeven hebben hier niet mee akkoord te gaan. Maar goed, nu is het nog steeds de vraag wanneer hij binnen is.

Ik snap wel dat het deels overmacht is, maar toch vind ik het apart dat ze geen "reserve" leverancier hebben.

8. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Tja, het is net wie je treft bij de opticien. Er zitten hele goede tussen maar ook prutsers, zowel bij hans anders, pearle enz.

9. Adventure

Adventure Actief lid

21 apr 2011
    256
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat duurt wel lang ja.

Ik heb een aantal maanden ( 5 om precies te zijn) een nieuwe bril bij hun gekocht, en omdat ik een ongelukje met mijn oude bril heb gehad( glas kapot gevallen) en ik diezelfde week nog 3 weken op vakantie zou gaan zouden ze het met spoed regelen. De volgende dag belde ze al dat hij klaar was... Superservice! Kom bij deze bewuste het huis opticien dan ookal bijna 20 jaar.
    Heb tussendoor ook weleens een goedkoop brilletje bij Hans anders gekocht voor erbij, maar ben over hun service niet zo to spreken.
    Voor de rest heb ik geen ervaring met pearle of eyewish.

10. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Inderdaad, het hangt vooral van de medewerker af, niet zozeer van de keten. Ik kom al jaren bij Hans Anders en bevalt prima.

11. lelystadse

18 aug 2011
    52
    0
    0
    Al heel veel jaren Pearle goede metingen, goede service en je wordt netjes behandeld maar belangrijkste goede prijs kwaliteit verhouding

12. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Mmmh hier een niet zo tevreden Pearl klant, maar dat ligt echt aan degene die in de winkel staat.
    Ga tegenwoordig voor bril en contactlenzen naar Verkerk, maar die zit maar in 3 plaatsen geloof ik.
    En is reteduur... maar service!

Bij HA enzo moet je altijd zo lang wachten wanneer je geholpen wilt worden, daar heb ik zo'n schurft hekel aan!
    Bij Verkerk niet, daar zijn meerdere mensen aan het werk.
    Ook wel wat duurdere brillen maar met mijn sterkte vind ik dat alleen maar fijn, anders loop ik alsnog met jampot glazen :x

13. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Ik en mijn zoon gaan voor onze brillen naar Saton.
    Maar die zit alleen in deze omgeving geloof ik.

Maar de volgende keer ga ik toch even kijken of het goedkoper kan. Ook al ben ik over hun service wel tevreden.

14. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Aug 2012 is het 3 jaar geleden dat ik een nieuwe bril gehaald heb. Ik mag dus dus ook weer. Maakt het dan wat uit als ik begin dit jaar ga of moet ik echt wachten tot na augustus?

Pearle voldoet hier prima.

15. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Wij gaan altijd bij een lokake opticien. Geen keten.
    We zijn daar heel tevreden.

16. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Mijn vriend is opticien bij Eye Wish. Dus mijn brillen komen daarvandaan!

17. Rayna

Rayna Actief lid

21 dec 2009
    314
    1
    0
    Studente
    Amsterdam
    Heb vorige week bij pearl 2 brillen besteld omdat je toen de 2e gratis krijgt en omdat ik weg wil bij Zilveren Kruis en ik nog 105 euro open had staan die ik nog kon declareren draag overdag lenzen dus wou niks bij betalen het is dus echt voor 's avonds heb dus ook echt de goedkoopste glazen ben benieuwd mag het over een week ongeveer ophalen denk ik.. Had overigens m'n vorige bril ook bij pearl en daar was niks mis mee

18. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    ik heb altijd brillen gehad van hans anders en eigenlijk nooit klagen gehad. hangt zeker ook heel erg van de medewerker af. ik heb er zelf gewerkt en ik was echt super!!! hahaha

19. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mij krijg je voor geen goud binnen bij ketens, overal dezelfde brillen en belachelijke prijzen voor glazen! Ik ga naar opticiens die eenmanszaken hebben met unieke monturen en niet opstraat je bril zien. Duur nou nee, 140 euro voor een complete bril, wel na 100euro terug van verzekering. Maar krijg alleen maar complimenten. En sorry zal wel aan mij liggen, maar hier bezuinig je toch niet op. Kijk hoeveel je uitgeeft aan kleren per jaar, maar je bril draag je elke dag!

20. Maia

Maia Niet meer actief

ik ga meestal net als zj84 naar een eenmanszaak en die vrouw is gewoon heel erg goed. Afgelopen keer niet gedaan, maar dat was meer toevallig dat we bij het Huis binnenliepen en ik een leuk montuur zag en ik iemand had die me heel goed heeft gemeten dus dat ik hem daar heb gekocht, maar van de overige winkelketens (hans anders, specsavers, pearle) ben ik niet zo'n fan. Heb ik in het verleden wel eens lenzen e.d. gehaald en daar was over het algemeen altijd wel wat mee.

Deel Deze Pagina