Hoi meiden, Ik zit net een beetje rond te kijken naar babykamers en kom erachter dat ik niet zo'n goedkoper smaak heb haha. Nu vroegen we ons eigenlijk ineens af hoe lang je met een standaard ledikantje doet? Even kijken of de prijs het ook waard is in verhouding met de tijd dat je er gebruik van maakt. GR. Cindy
Het ligt ook aan het kind. Hoe groot hij is en hoe snel hij eruit gaat klimmen of aan een groot bed toe is. Ik denk dat je wel kan uitgaan van 3 jaar. Dat is onze ervaring. Een commode kan je altijd gebruiken als kast. Mijn moeder gebruikt die van ons nog steeds als klein dressoir in de slaapkamer. Wij hebben geen kledingkast erbij genomen. Alle kleding gaat in de commode en we hebben zelf al een grote kledingkast dus dat werd te veel. De meubels die wij wilde hebben waren ook iets te prijzig voor ons budget maar we hadden mazzel, want het waren de mazzeldagen bij de prenatal, dan krijg je een bepaalde dag 25% korting. (is weer in april als ik het goed heb) Veel winkels hebben leuke 'deals'
Bedankt voor je reactie. Ik heb nu 3 kamertjes gezien die ik mooi vind. Op de site van de babydump. Het zijn de Cube, Avant en Turijn.
Babydump heeft ook leuke deals, geloof dat je korting krijgt of een box/autostoel/cadeau. Is nooit weg!
Wij gaan in mei verhuizen en Kyllian krijgt dan een nieuw bed, geen ledikant meer. Hij is dan 2 1/2 jaar. Op zich kan hij er dan volgens mij nog wel langer in liggen hoor, dus denk wel 3 jaar. Tot nu toe klimt hij er nog niet uit. Het verschilt verder hoe je kind is. Ken dus ook kindjes die er al vlug uitklommen.
Ik denk idd dat je het toch wel tot een jaar of 3-3.5 kunt gebruiken. Tenminste daar zijn wij vanuit gegaan ! Mijn vriend vond het ook erg duur namelijk, toen zeg ik ach 100 euro voor elk jaar dat ze erin slapen moet kunnen toch ! Eigenlijk wilde ik gewoon mijn zin met het uitkiezen van het kametje! Whahaha! Hij ging bij de prijs terug krabbelen naar een ander mooi kamertje !
wij hebben een meegroei ledikant genomen, dus formaat is dan 70x140 en straks kunnen ze spijlenzijkanten eruit en dan zet je lage stukken ertussen en kan het dus ook nog langer mee weet niet of dat bij jou keuze ook kan? maar zo kan hij zeker heel wat jaartjes mee wij hebben de kamer ook van babydump uit de budgetkeuze...
Die van ons sliep er tot zijn bijna 2 in!We waren naar Centerparcs geweest en daar in een stapelbed gelegt, natuurlijk onderin!En dat ging goed, en sinds die tijd slaapt ie in een groot bed!Hij word nu 3!
Bij ons ook twee jaar. We dachten dat hij er niet uit zou klimmen en toen stond hij ineens op een avond in de huiskamer, was met trappelzak en al de trap af gekomen. We schrokken ons een hoedje! Toen maar een groot bed gekocht en dat ging meteen goed.
Ik zal ze er ook niet heel veel langer in laten dan 2-2,5, maar dat is meer omdat ik zie wat de kinderen van mijn broer en zus dan bijvoorbeeld al kunnen op die leeftijd. Daarnaast produceren wij in de familie meestal geen kleine kindjes, dus het kan qua maat dan nog wel, maar is beetje gek gezicht al zo'n groot kind in ledikantje