hoi!! ga de vraag hier toch maar stellen. Mijn dochter is inmiddels 5(maart) en is nog steeds neit zindelijk. Ik weet bijna zeker dat ze het zelf kan, dus dat het niet iets medisch is, en op school gaat het in principe goed (maar kan ook komen omdat ze consequent gestuurd word). Thuis gaat het minder, als ik zeg dat ze even naar de wc moet is het het grootste drama, wat ook averechts werkt. Mja dan komen er ongelukjes, en meestal ook 1 p.d. poep in der broek. ik ben er echt even klaar mee, iemand tips??
Ik zou in te beginnen medische dingen uit laten sluiten. En als dat is uitgesloten met haar samen kijken hoe je het kunt veranderen. Lijkt me dat het voor haar toch ook niet leuk is.
Medisch uitsluiten inderdaad. En anders thuis ' er niks meer over zeggen', dat ze dus zelf moet aan gaan voelen/willen om tijdig naar toilet te gaan. Belonen,
Bij de huisarts verwijzing vragen voor een pipopoli. Of rechtstreeks contact opnemen met een kinderbekkenbodemfysiotherapeute. Ik geloof zowiezo niet in naar het toilet sturen. Zindelijk zijn is in mijn ogen voelen dat je moet plassen of poepen En er naar handelen. Dat bereik je niet met iemand op gezette tijden naar het toilet sturen. Daarbij wilde mijn zoontje dat absoluut zelf bepalen
Als er niets medisch is het zo vervelend mogelijk voor haar maken. Niet helpen herinneren. Zelf laten schoonmaken, uitkleden en nieuwe kleding laten pakken. Niet meer helpen. Anders is het ook wel erg makkelijk om het maar te laten lopen.
Dat is nog eens een idee Zou er overal een van moeten komen, die pipopolie (ik weet dat je poeppoli bedoelde )