Ik weet het even niet meer...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lieslie, 27 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieslie

Lieslie Actief lid

30 mei 2015
    247
    7
    18
    Zuid Holland
    Het is momenteel 10 voor 5 snachts en onze zoon heeft maar 3 uurtjes geslapen. Hij is 8 maanden en heeft zo zijn periodes dat hij onrustig slaapt maar de afgelopen tijd is het echt heel erg. Het is echt alleen maar huilen huilen huilen. Ik weet dat het tandjes en/of sprongetje kan zijn maar dit is al zo'n tijd aan de gang... we hebben echt al van alles geprobeerd en we worden er helemaal radeloos van. We hebben al een afspraak bij de osteopaat staan. Iemand misschien toch nog een gouden tip voor ons??

2. billy112

billy112 Actief lid

20 mrt 2014
    493
    143
    43
    Ach meid wat vervelend en Waar helemaal niet leuk.
    Ik ben nachtvoeding aan het geven aan zoon 7 weken.

zielig als ze Zo huilen.
    Je kan natuurlijk troosten etc maar op een gegeven moment is de grens natuurlijk beetje bereikt, voor jezelf en zoontje!

Heb je de slaaptraining geprobeerd? Troosten door alleen hand over hoofd
    Bed tijd benoemen streng zijn
    Weggaan
    En 5min later terug komen

Dit herhalen

Als dit niet werkt ook een keer stem verheffen om aan te geven dat het echt klaar is.

Uiteraard als je kindje echt pijn heeft is het anders maar als je hem op tilt en hij is stil kan het weleens testen zijn.

Kan je hier iets mee?

3. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Kan hij honger hebben?

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik dacht inderdaad ook aan honger. Wat krijgt hij op een dag? En geef je 's nachts nog wel eens een flesje als hij komt of helpt dat ook niet? Hier toen ook weer een periode een nachtvoeding gehad en daarnaast kon hij overdag ook echt bunkeren.

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dit vind ik meer iets om uit te proberen vanaf de leeftijd van 1 jaar en dus als ze niet meer baby zijn.

De meeste baby's van 8 maanden oud kunnen namelijk nog niet keurig vertellen wat er aan de hand is. Hun enige communicatie bestaat uit huilen. Tel daarbij op dat ze rond die periode weer groeispurtjes kunnen krijgen (honger), last van tanden en kiezen en verlatingsangst.
    Fijn dat jij ze dan wilt leren dat ze dan vooral niet mogen huilen. Zou niet mijn manier zijn. Maar ieder zijn ding.

"Als je hem optilt en hij is stil, kan het wel eens testen zijn. " Serieus? Het kan dus geen TROOSTEN zijn? En blij zijn dat hij bij mama of papa is vanwege pijn of verlatingsangst? En dat ie daarom stopt met huilen?!?

Aegyo, samarinde01, Blijdorp en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.780
    7.367
    113
    Wat hier een beetje hielp was een extreem gestructureerde dag. Met 10 maanden kon ik niet meer, elke nacht 4 tot. 10 keer er uit voor hem. Toen ben ik heel streng geworden, elke ochtend om 10 uur in bed, uiterlijk 12 uur er uit, dan eten, spelen, knuffelen, om 15 uur weer in bed, tot uiterlijk 17 uur en dan om 19 uur weer er in. Niet teveel ondernemen op de dag, heel veel rust inbouwen. Ik moest wel gewoon de andere kinderen naar school brengen, en plakte boodschappen doen daar aan vast, zodat hij niet weer de auto in hoefde later en zodat hij klokslag 10 uur naar bed kon. Vanaf die tijd gingen we naar 1 tot 4 keer wakker per nacht ofzo en dat was een verademing.

7. Boommm

Boommm Niet meer actief

Honger of pijn? Al een fles en/of paracetamol geprobeerd? Vervelend zeg!

8. sleepy

sleepy Actief lid

13 nov 2016
    292
    72
    28
    Misschien niet voor iedereen de eerste keus ( mijne ook niet) maar ik heb dit ook gehad met mijn zoon. Toen hij zes maanden was kon ik ook niet meer... heb em toen laten huilen, elke 10 min even kort troosten in zn bed. Dit duurde 1 nacht, sindsdien doorgeslapen.

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Stem verheffen ? Testen? :confused:

Nescio, Blijdorp, zonnetje2015 en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. Winter30

Winter30 Niet meer actief

Verlatingsangst komt ook om de hoek kijken rond die leeftijd. Streng zijn, stem verheffen en weglopen zijn dan de laatste dingen die ik zou doen.
    Ik zou eerst troosten, drinken geven, paracetamol desnoods. Tanden en kiezen zijn ook heel vervelend en daar hebben ze al last van voordat je ze ziet. Oorpijn komt ook vaak samen met tandjes.

zonnetje2015, MaMa, Nescio en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Ballon

Ballon Niet meer actief

Honger? Pijn? Bang? Misschien een klein lampje aan of een knuffeldoekje? Bedje proberen wat schuin te zetten (ivm druk op zijn oortjes) of proberen het bedje anders neer te zetten ( aardstralingen, ik ben zelf heel nuchter, maar hier was dat DE oplossing )

Sterkte!

12. Nescio

Nescio Niet meer actief

Zou een flesje geven. En heftig huilen kan ook duiden op een oorontsteking dus zou pcm geven.

Laten huilen en streng zijn heeft echt geen nut bij 8 maanden.

13. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Als je hem optilt en hij is stil is het op die leeftijd een teken dat hij je nodig heeft.
    Van testen is nog geen sprake...
    En stem verheffen? Behalve dat hij ervan schrikt is het totaal nutteloos omdat hij niet snapt wat je bedoelt, niet snapt waarom je hard praat en dus zijn vraag (het huilen) beantwoord met een afkeurende ‘kreet’
    Als hij bij je wil zijn omdat hij dat nodig heeft dan is je stem verheffen niet de oplossing lijkt me.

zonnetje2015 vindt dit leuk.
  14. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Heeft de huisarts al gekeken naar je zoontje? Hier sliep dochter heel slecht door oorontstekingen...
    (Nog steeds helaas)

Heb je pcm geprobeerd? En is hij stil bij jou in bed liggend?

15. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik zou een paracetamol proberen, of een flesje melk, of wat water.

Zou hij last kunnen hebben van krampjes (door nieuw eten) , of heb je het idee dat hij verlatingsangst heeft?
    Hoe slaapt hij als hij bij jullie in bed slaapt?

16. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Hier een van net een jaar beetje gelijksoortige ellende gaande (hoektanden en kiezen die bezig zijn) stem verheffen en streng zijn wordt ze alleen maar hysterisch van. Maar hier hebben we wel dat als je richting deur gaat t ineens hard huilen is en nog geen stap de deur uit is t spontaan over. Dus ik loop gewoon deur uit en blijf dan even wachten om te horen wat ze doet.

17. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Wat bij mijn dochter nog wel hielp als ze over de rooie was van moeheid was inwikkelen in een doek, inbakeren zeg maar, en dan met mijn hand op haar buik naast het bedje zitten en zachtjes tegen haar praten. De fysieke belemmering van het inbakeren had ze op zulke momenten echt nodig om zich te kunnen overgeven aan de slaap. En dan was het gewoon wachten tot ze zich moe had gehuild. Meestal ging het daarna wel weer een tijdje goed.
    Je moet natuurlijk wel zeker weten dat het geen honger of pijn is, maar dat zul je vast al wel hebben uitgetest.

18. Lieslie

Lieslie Actief lid

30 mei 2015
    247
    7
    18
    Zuid Holland
    Bedankt voor jullie tips en meedenken!!
    Twee weken geleden heeft hij dubbele oorontsteking gehad...
    Afgelopen weekend heb ik bij de hap gezeten om het te laten controleren en er was geen sprake van een oorontsteking maar wel wat irritatie. Misschien heeft hij er toch wel een nasleep van ofzo??
    Wat wij allemaal al doen is :
    Bed schuin
    Zetpil
    Flesje drinken geven
    Druppels voor doorkomende tanden op zijn tandvlees smeren
    Anders is bed leggen
    Niets lijkt te helpen. Nu hebben wij hem afgelopen nacht bij mijn ouders laten slapen zodat we even een nacht goed konden doorslapen en dat was wel heel fijn!!
    En hij heeft vanmiddag vanuit zichzelf ineens twee uur achter elkaar in z'n bed geslapen zonder wakker te worden. We blijven troosten en ons ritueel gewoon doen. Hij deed het daar altijd goed op dus we hopen dat het een nasleep is ofzo.
    En misschien inderdaad wat meer in de draagdoek. Dat vind hij altijd wel fijn. Maar om dat snachts nou te doen....ja....weet niet....

19. Ballon

Ballon Niet meer actief

En als je zijn bedje anders neer zet?

20. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Hielp die paracetamol met die oorontsteking tegen de pijn? Klinkt allicht heel raar maar bij die van ons haalt paracetamol bij pijn helemaal niks uit. Wij hebben op voorschrift toen ibuprofen gekregen (was toen net 6 maanden). Gisteren weer geprobeerd vanwege heel veel pijn vanwege een paar hoektanden en kiezen die aan de gang zijn, koude bijtringen, dentinox, paracetamol, bedje schuin maar uiteindelijk ging na een paar uur alsnog een flesje en daarna ibuprofen er in (krijgt ze van ons niet op een lege maag) en kon ze eindelijk slapen. Ik promoot geen ibuprofen gebruik, het is echt tuig (zitten nogal wat bijwerkingen aan) maar paracetamol helpt hier helemaal niet voor pijn, alleen voor verlaging van temperatuur. (heeft mama ook trouwens dus helemaal vreemd is het hier niet). Dus vandaar de vraag of paracetamol hielp bij pijn.

Deel Deze Pagina