Mijn dochter kreeg vandaag na zwemles een briefje mee dat ze vanaf volgende week met kleding mag zwemmen. Hoe vaak zwemmen ze ongeveer aan met kleding voor ze mogen proefzwemmen? Ze zwemt elke week 45 minuten.
Hier ook een keer per maand vanaf badje 3 en er zijn in totaal 4 badjes hier, dus dat kan nog best een tijdje duren.
Dat hangt helemaal af van het zwembad en van je kindje... Hier is het standaard dat in Bad 5 kindjes kleding meenemen. Maar als een kind niet door het gat gaat ofzo - of een slechte slag laten zien telkens weer, dan kan het nog lang duren.
Hier zwemmen ze in het laatste badje altijd de eerste 10 minuten (ongeveer) met kleren aan. Hoe lang ze in het laatste badje zitten is nogal verschillend. Mijn dochter heeft er tien lessen in gezeten (1 les van 45 minuten per week). Proefzwemmen doen ze hier niet aan.
Hier beginnen ze al in het eerste badje met kleren aan elke eerste les van de maand. Mijn zoon heeft zo'n 3 maanden in het diepe bad gezwommen voor hij mocht afzwemmen.
Dat verschilt per zwembad.. Bij het A zwemmen in het vorige zwembad mochten alleen de kindjes die geslaagd waren voor proefafzwemmen 1x met kleren aan oefenen. Nu bij B (in een ander zwembad) zwemmen ze allemaal in een bepaalde week met kleding aan. Maar mijn dochter mag ws nog niet afzwemmen.
Bij onze dochter zwemmen ze vanaf badje zeven een gedeelte van de les met kleren aan. Aan het einde van badje acht gaan ze op voor A.
Hier hadden ze het, toen mijn oudste begon, over de laatste 6 weken. maar in praktijk doen ze het nu anders. Ze zwemmen elke maand 1 keer met kleren aan, en doen dan ook zoveel mogelijk van het diploma programma zo'n les. Dan heb je een maand voor het diploma zwemmen een les dat ze alles echt netjes volgens de regels doen, het proefzwemmen. Dus ook dan met kleren. En dan als het nodig is gaan sommigen nog vaker met kleding de 2 lessen erna. En iedereen de laatste les.. Wanneer staat er diploma zwemmen op de kalender bij jullie? Als dat over 6-8 weken is, dan zou je denken dat ze mee mogen, mits ze het proefzwemmen goed doen?
Hier wordt dan elke les met kleren aan gezwommen. Vaak de eerste 20 minuten. Ligt aan de diploma waar ze voor zwemmen, wat ze oefenen. Sowieso schoolslag en op de rug. En ze doen niet aan 'badjes' , de kleren gaan aan wanneer het kind er klaar voor is. Eerst een tshirtje, dan een broekje en daarna sokken en schoenen.
Sluit me volledig bij Athina aan. Mijn zoon heeft volgens mij 3 maanden met kleding aan voor zijn A gezwommen. Voor B en C beginnen ze gelijk met kleding aan.
Bij de zwemschool van onze kinderen moeten ze meestal 3-4x met kleren aan zwemmen, voordat ze mogen afzwemmen.
Hier is het elke laatste zaterdag van de maand afzwemmen. Jelle heeft afgelopen maandag zijn briefje mee naar huis gekregen en mag dus vanaf volgende week met kleren aan oefenen. Meestal is het dan zo dat ze dan die eerstvolgende mogelijkheid af mogen zwemmen. Nou zal dat bij Jelle niet zo zijn, want we gaan in de herfstvakantie weg en dan mist hij 1 zwemles. Dus hij heeft er nog maar 2 om met kleren aan te oefenen, dat is wel weinig.
Bij ons mag het pas als ze alles onder de knie hebben. Wanneer het (proef)afzwemmen in de buurt komt moeten ze dan hun kleding meenemen.
Hier ongeveer de helft van elke les als je in het diepe komt, net zolang totdat je aan het afzwemmen toe bent. Dat betekent dat sommigen dus maanden met kleding moeten zwemmen, voordat ze hun diploma hebben. Het staat totaal los van het afzwemmen.