Nog steeds geen vakantie geboekt, maar zit te twijfelen of we een hotelkamer moeten boeken of appartement hotel.. We hebben een mooi hotel gezien maar die heeft alleen kamers en geen appartementkamer, als we echt een hotel willen die ook appartementkamers heeft dan ligt de prijs een stuk hoger Wat is jullie ervaring?
wij hebben afgelopen zomer voor een hotelsuite gekozen. We hadden een bovenverdieping waar dochter s middags en savonds kon slapen. Wij sliepen daar ook dus moesten wel erg erg zachtjes doen om haar niet wakker te maken. Op de trap van de bovenverdieping na, geen traphek, is dit ons heel goed bevallen. We gaan ook wel eens wkndjes weg en dan hebben we een gewone hotelkamer. Wat ik echt niets vind want ze gaat echt niet slapen als wij dat niet ook gaan doen...Nu met twee op komt is een hotelkamer nooit meer voor ons geschikt en moeten we op zoek naar een appartement of bungalow met hotelservice.
Wij gaan regelmatig een nachtje naar een hotel, maar in 2012 zijn we ook 8 dagen naar Spanje geweest en hebben we in een hotel gezeten. Mijn man werkte toen nog voor een hotelketen, dus dat was voor ons helemáál een stuk goedkoper. Bij ons is het hartstikke goed gegaan, maar onze zoon vermaakt zich eigenlijk overal prima, zolang hij z'n auto's bij zich heeft. Slapen is ook geen probleem. Daarnaast waren we ook eigenlijk de hele dag weg en alleen 's avonds op de kamer. Voor ons is het enige extraatje van een appartement, de ruimte om zelf te kunnen koken, maar daar komt het 9 van de 10 keer toch niet van op vakantie, tenzij je dat echt zo plant
Hier ook baar een hotel geweest met een dichter van bijna twee toen. Heeft prima gegaan overdag lekker weg en een slaapje overslaan afven toe. S'avonds op het terras viel ze op de arm in slaapt en konden wij nog lekker borrelen. Hoe relaxter je zelf bent hoe makkelijker het zal zijn denk ik.
Een hotel kamer is 1 ruimte, en eventueel een balkon of terras, dus als je kind slaapt dan moet je echt rustig zijn, of lekker op je balkon gaan zitten. Wij vinden het vaak fijner als ons kindje een eigen kamertje heeft, maar als dat niet in je budget past kun je het toch altijd proberen.
Wij hebben beide regelmatig gedaan, appartement kamer is uiteraard comfortabeler, vooral met twee kindjes die elkaar anders wakker gaan houden. Met 1 kind ging een hotel nog wel, maar soms met dutjes en zo toch fijner als je meer ruimte hebt. Sommige hotelkamer hebben een fijnere layout, door een afscheiding of een halletje waar de kleine kan slapen, of een balkon waar jezelf lekker kan zitten als je daar moet blijven of zo. Laatst kregen we een kamer voor gehandicapten waar we met zijn 4en prima op geslapen hebben. Het ligt er ook wel aan hoe makkelijk je kind slaapt...
Ik vind een appartement wel fijner, omdat je dan je kind in een aparte kamer kunt laten slapen, waar je op dat moment niet zelf zit. Met mijn oudste ging dat nog wel, maar met de jongste zou het echt niet werken. Die gaat absoluut niet slapen als hij ons ziet of hoort om zich heen. Dus dan moet je verplicht zelf op je balkon gaan zitten, als je kind in bed ligt en de hele avond fluisteren en op je tenen lopen. Niet echt ontspannend. We hebben het wel eens gedaan met de oudste twee erbij en het ging wel, maar ik vind een appartement met aparte slaapkamer toch veel fijner.