Rare plekken op wangen baby (met foto)

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Orangeapple, Aug 25, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Orangeapple

Orangeapple Fanatiek lid

Aug 29, 2016
    1,051
    381
    83
    Mijn zoontje is al twee dagen niet lekker, koorts huilerig en hangerig. Vannacht veel gehuild en zetpil hielp niet. Vanmiddag verscheen opeens een rare plek op zijn wang (foto 1). Je kon de plek zo'n beetje met je oog zien groeien want binnen 10 minuten zag het eruit als foto 2. Op zijn andere wang zaten ook deze plekken. Zo snel als de plekken tevoorschijn kwamen zo snel verdwenen ze ook weer na een paar uur. Nu is het alleen rood op die plekken. Zoontje leek er overigens geen last van te hebben, zat er niet aan. Ik ben benieuwd wat dit voor plekken zijn. Herkent iemand dit?

2. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Muggenbulten?

3. Meisje93

Meisje93 VIP lid

Mar 21, 2015
    32,071
    14,402
    113
    lijkt indd op muggenbulten.
    of van een ander insect.

4. honkeytonk

honkeytonk Fanatiek lid

Mar 5, 2018
    1,165
    868
    113
    Thuis
    Het lijkt op allergie bulten, ik heb ze zelf regelmatig. Vanuit het niets wordt m'n huid rood, vol met raar gevormde bulten, en na een paar uur zie je er niks meer van. Alleen bij mij jeuken ze als een gek.

Ik vind ze overigens niet op gewone muggenbulten lijken. Dat zijn bij ons rode bultjes.

5. Kleinedaantje

Nov 21, 2017
    19
    7
    3
  6. Siepie85

Siepie85 VIP lid

Nov 8, 2013
    8,337
    8,342
    113
    Amsterdam
    Idd muggenbulten en anders netelroos

7. Orangeapple

Orangeapple Fanatiek lid

Aug 29, 2016
    1,051
    381
    83
    Ik heb even gezocht naar afbeeldingen van netelroos en dat vind ik er wel op lijken. Muggenbulten is het denk ik niet.. althans paar weken geleden had hij meerdere muggenbulten, ook in zijn gezicht, en dat bleven kleine rode plekjes. Geen idee waar het dan een reactie op is geweest als het netelroos is.

8. sweetL

sweetL Fanatiek lid

Jul 8, 2014
    2,089
    2,095
    113
    Female
    Brabant
    Idd netelroos, mijn oudste heeft t ook meerdere keren gehad als baby. Nooit erachter gekomen waar het door getriggerd werd..

9. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,965
    15,008
    113
    Ben niet bekend met netelroos maar van wat ik er van weet en heb gezien op t net lijkt t daar t meeste op. Muggenbulten kunnen ook nog wel eens heel fel zijn maar ook dan vind ik deze daar niet echt op letten. Schrijf even op wat evt anders kan zijn nu je t nog vers in je hoofd hebt. Het kan niks zijn maar als t later ineens weer getriggerd wordt heb je iets om even na te kijken.

Orangeapple likes this.
  10. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Zijn het geen verse muggenbulten geweest? Als ik net geprikt wordt, als ik savonds bv buiten zit, dan ziet het er bij mij precies hetzelfde uit. Daarna worden het gewone rode muggenbulten, maar ze beginnen wit ;)
    Netelroos is meer vlekkerig met zulke bulten, maar die zijn vaak groter en langwerpiger.

11. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

Jun 29, 2008
    5,767
    423
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Lijkt op galbulten/netelroos idd. Is een allergische reactie op iets. Heeft hij iets nieuws gegeten of gedronken?

12. Orangeapple

Orangeapple Fanatiek lid

Aug 29, 2016
    1,051
    381
    83
    Je oudste heeft dus geen allergie? Was er iets anders dat opviel? Had je oudste op dat moment bijvoorbeeld een slechte weerstand?

13. Orangeapple

Orangeapple Fanatiek lid

Aug 29, 2016
    1,051
    381
    83
    Het begon als ronde bultjes, maar binnen een paar minuten eerder ze groter, langwerpige en gingen ze samenvloeien :confused: en na een uur (ongeveer) waren ze weg.. kunnen muggenbulten zo snel verdwijnen?!

14. Lies1611

Lies1611 VIP lid

Jun 3, 2013
    7,149
    3,174
    113
    He zo'n buitje had m8jn dochter vanavond ook op dr wang...
    Naast nog muggenbulten denk ik:rolleyes:

15. PBV

PBV Fanatiek lid

Feb 6, 2018
    1,765
    1,321
    113
    Female
    In het westen
    Lijkt idd op een allergische reactie. Heeft hij ook jeuk?
    Misschien even de dokter bellen als het erger wordt.
    Ik had galbulten na een antibiotica kuur. Ik voelde me hondsberoerd.
    Sterkte met je kleine kereltje!

16. Orangeapple

Orangeapple Fanatiek lid

Aug 29, 2016
    1,051
    381
    83
    @Kolibrie Ik ben heel hard aan t nadenken wat hij allemaal gegeten en gedronken heeft.. goeie tip ook van @Vero0504 om het op te schrijven. Wat hij afgelopen week nieuw heeft gegeten is volkoren brood ipv bruin brood en rozijntjes. Rozijntjes heeft hij sinds hij ziek werd niet meer gehad, maar het brood wel elke dag.

Gisteren, zondag, geen last en vandaag op de kdv ineens weer zo'n vlek in zijn gezicht. Meerdere leidsters hebben er naar gekeken, maar niemand herkende het. Wel moesten ze denken aan een allergische reactie..

17. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,965
    15,008
    113
    Wij hadden hier bij een verandering er of direct problemen mee of t kwam de 4e dag naar boven zetten. Vandaar dat als wij nieuwe dingen deden, altijd 1 per keer en dan een week aankijken. Overige factoren lieten we dan hetzelfde. Sommige rozijntjes worden met sulfiet behandeld, mijn ex reageerde daar op, dus ik pak ze zekerheidshalve van de kleine keuken (ah) of die rode doosjes met dat zonnetje. Niet de standaard sultana rozijnen. Overigens is de lol van rozijntjes nu om ze stuk voor stuk weg te gooien dus dat staat hier even op een laag pitje.

18. sweetL

sweetL Fanatiek lid

Jul 8, 2014
    2,089
    2,095
    113
    Female
    Brabant
    Mijn oudste heeft geen allergieën. Wel altijd slechtere weerstand door een zware start. Hij kreeg nog 100% borstvoeding. Had geen nieuwe kleding of ander wasmiddel oid. Ik ben er nooit achter gekomen waar t aan lag..

19. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

Feb 21, 2012
    2,830
    477
    83
    Female
    Bij kinderen zie je ook urticaria/ galbulten/ netelroos na een virale infectie of "zomaar" heeft niet altijd een 1 op 1 relatie met allergie.

Koelen, koelzalf kan de klachten verminderen. Als het heel hevig is is het wel verstandig contact op te nemen met de huisarts

20. kim90

kim90 Actief lid

Oct 8, 2013
    466
    174
    43
    Female
    GGZ Verpleegkundige
    Zoetermeer
    Arm kind, Lijkt op netelroos.
    Hoeft niet perse door een allergische reactie te zijn, het kan ook opzetten door bijvoorbeeld warme( koorts oid)

Als het echt heel erg wordt kan je bij de ha langs en kan je een drankje krijgen ( gebruikt mijn zoon ook wel eens)

Heel veel sterkte verder !

Share This Page