Fietsstoeltje achterop fiets kind 5 jaar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door aicirtap, 11 feb 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik heb nogal een lang exemplaar hier thuis. Schat haar nu op 115 cm. Maar ze groeit dus uit de bobike maxi. Schouder passen nog maar net onder de gordel en ze zit met haar knieen tegen mijn billen.

Ik wil graag nog een 3 punts gordel. Dit omdat ik met mijn evenwichtsprobleem nog weleens (bijna) omval met de fiets. Bij Yepp, Bobike en Qibble alleen een band om de buik.

Iemand tips? Of een oplossing?

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Ik heb de yepp junior. Die band om de buik houdt haar echt wel op de plek. Al gebruik ik die nooit meer. Ze doet hem zelf wel eens om.
    We gebruiken hem al vanaf dat ze 3 is.

Maar eigenlijk fietsen ze beide altijd zelf. Is zelf laten fietsen geen optie?

3. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Ik heb G op de qibble gezet met 4 jaar omdat ze gewoon te zwaar was voor dr stoeltje. Die band om dr taille zit prima eigenlijk.

Was me toen ook verloren aan t zoeken naar een achterzitje voor wat grotere, met bij voorkeur zijsteunen of wel iets meer dan alleen een riempje om dr borst heen (t is net houdini) maar qibble gaat gewoon goed.

In t begin had ik wel dat ze dr voeten in mn fietstassen moest doen. Ik heb dan wel een moederfiets maar zo ver komen mn spaakbeschermers niet. (Ook raar eigenlijk).

4. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.780
    7.367
    113
    Aanhangfiets?

5. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.657
    27.305
    113
    Vrouw
    Ik heb qibble en ook met gekke bewegingen, noodstop etc blijft hij goed zitten. Gordel is nu niet meer nodig, met 4 jaar zat de gordel top.

Yepp spaakbeschermers erop of voetenschermen of hoe t maar heet. Yeppie feet

6. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik heb op mijn fiets de Yepp Junior, maar man gebruikt nog de Yepp maxi. Dochter is 1.20 en dat gaat ook prima.

Hier geen spaakbeschermers, maar gewoon de voetsteuntjes van de Yepp Junior. Daar zet ze haar voeten op en dan kan er niks gebeuren.

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Zit de oplossing niet in geen kind achter op de fiets? :oops: Als je regelmatig (al weet ik niet wat ‘wel eens’ is?) bijna omvalt, zou ik dat tenminste niet meer aandurven, vooral ook omdat ze ook zwaarder worden, waardoor de fiets steeds instabieler wordt. Dan zou ik of kind zelf laten fietsen of inderdaad een aanhangfiets ofzo kopen.

8. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.335
    8.341
    113
    Amsterdam
    Sorry maar dan kunnen ze nog hun benen tussen de spaken krijgen. Altijd spaakbeschermers plaatsen, je slaat jezelf echt voor je kop als ze hun been breken doordat ze toch hun voet/been ertussen krijgen op een onbewaakt schrik moment.

9. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar ze weet zelf wel dat dat niet handig is. Gaat al jaren goed zo en voor die paar keer die ze nog achterop zit is het de moeite niet. Er zit wel een soort extra schuine buis op mn fiets, waardoor ze wel heel gek moet doen om ze er tussen te krijgen.

10. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.335
    8.341
    113
    Amsterdam
    Kinderen kunnen heel goed weten dat iets niet handig is betekend niet dat ze zich er altijd aanhouden. Gelukkig is het dan goed gegaan maar een ongeluk zit in een klein hoekje.

11. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Als je zovaak bijna omvalt zou ik investeren in zelf fietsen. Of als dat niet kan, in een aanhang fiets, aanhang karretje of bakfiets.

Zou niet achterop meer doen met een lang en zwaar kind.

Ik heb geen evenwichtsproblemen maar mijn oudste van 5 gaat niet meer achterop hoor. Hij fiets gewoon zelf. Ik zou niet eens durven opstappen met zo een gewicht achterop :oops:

12. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Aanhangkar oid kan hier niet in de berging en buiten kans op vandalisme.
    School is zeker 15-20 minuten fietsen, met 1 heel druk kruispunt zonder verkeerslichten.

13. Sylver

Sylver Fanatiek lid

17 sep 2014
    1.861
    1.756
    113
    Is zo'n stoeltje voor op de stang niks?
    Ik vind dat echt veel fijner dan een zitje achterop. In eerste instantie genomen omdat de oudste nog wel eens achterop zat en ik dan geen plek meer had voor de jongste. Maar kwam er achter dat het veel fijner en lichter fietsen is zo.

14. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.328
    10.294
    113
    Wij hadden de Yepp maxi tot lang. Voor lange stukken een aanhangfiets.
    Die klikte je achter in de bagagedrager. ( aparte zat er bij. De fiets had een eigen standaard en 1 wiel. Was compact en kon zo naast onze fiets in de schuur.

Was echt ideaal. Waar je de gewone fiets on kon hangen vonden we weer te lang achter de fiets.

Is marktplaats niks voor je? Meestal gaat er met de lente allemaal fietsen etc er op:)

15. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Gaat best goed, net die van 6 naar school gebracht.

Daarentegen een bagageverlenger voor je boodschappentassen is een drama. Had er maar lichte spullen in en G was toen 4 ofzo en ik had een stijgerende fiets.

16. Megara

Megara Fanatiek lid

5 feb 2023
    1.498
    1.709
    113
    Vrouw
    Ik zou investeren in zelf fietsen.
    Ik heb een 5 jarige en die weegt inmiddels 24kilo.
    Die mag mooi zelf fietsen.

17. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Mijn dochter van bijna 11 zit ook nog wel eens achterop. :D Gaat op zich best, maar wel als je stabiel bent. Op dit moment gaat ze bij mij dus ook niet achterop, omdat ik nog herstellende ben van een enkelbreuk en daardoor zelf minder stabiel ben (aan haar ligt het niet, haar evenwichtsgevoel is heel goed ed).

Deel Deze Pagina