Ookal gaat dit steeds beter bij mijn zoontje van 8 maanden, soms wens ik gewoon dat hij minder moeite heeft om rond 19 u in slaap te vallen... Dit duurt vaak nog een half uur en 9 van de 10 x wordt hij na 40 minuten een x huilend wakker. Hij gaat op tijd naar bed, slaapt overdag 3 of 4 uur en heeft een kort naar bed gaan ritueel.
Hier is het 8 uur of zelfs later anders ze is een spookje snachts Ik denk dat het wisselt. Ze is wakker hier 08.00-20.00 en slaapt 1.5 uur overdag max. Heel zelden pakt ze nog 30 min voor etenstijd. Dus ze is dan erg moe rond 19.00 uur. We laten haar nog spelen etc en ze gaat naar bed en als ze flesje krijgt -gelijk is ze in coma. Als ze flesje niet krijgt dan is 10 min 3-4x even terugleggen. Flesje krijgt ze later als ze wakker word rond 22-23. Je kindje slaapt vrij veel overdag dus het kan zijn dat die rond 7 nog niet moe is. Of misschien moet hij leren zich in slaap huilen. Mijn dochter is een lastige slaper sowieso. Maar rond 7/8mnd sliep ze voorbeeldig en door! Ervoor en nu slaapt ze erg slecht snachts maar dat in slaap vallen gewoon goed nu. Rond 9mnd was het echt een hell we waren van 8-tot 23uur bezig om haar in slaap brengen(sprong en verlatingsangst)
Zoon slaapt vanaf 11 weken van 20:00 - 8:00 (we beginnen de dag altijd om 8:00) maar heeft wel moeite met inslapen (zowel overdag als in de avond). We blijven nu even bij hem en dat helpt enorm. Het gaat elke dag beter. We zijn nu maximaal 10 minuten bij hem. 19:50 naar boven en even na 20:00 ben ik weer beneden. Prima te doen dus.
Onze dochter slaapt vanaf dat ze 13 weken is, ruim het klokje rond in de nacht. Van 19u tot 09u. En overdag nog 2 tot 3 uur...
Mijn zoontje is nu 10 weken en gaat om een uur of 8 naar bed en dan slaapt ie heerlijk in zn wiegje.. Maarrr jouw kindje is natuurlijk veel ouder dus bij mij kan er nog van alles veranderen en bij jou ook weer
Ivan sliep vrij snel van 20:00 - 8:00 uur. Hebben we zelf altijd heel luchtig over gedaan. Vast ritueeltje 's avonds; schone luier - vitamine D - pyjama aan - flesje - mama kusje - papa brengt Ivan naar bed - in bed leggen - kusje geven/hou van je - lichtje uit. Thats it! verder niks, en Ivan slaapt elke dag binnen 5 min.
mijn jongste is altijd een slaapkopje geweest. sliep al met een 4 maanden van 19:00 tot 7:00 mijn oudste zoon was een drama de eerste 2 jaar. die sliep eigenlijk nooit voor 22:00. wat we ook probeerden. het is bij mij dus erg verschillend.
Hier al heel lang, ook toen we nog om 23u een voeding gaven. Hij wilde zelfs al voor 19u gaan slapen maar dat was te vroeg anders zou hij papa niet zien als hij terug van werk kwam Nu tussen 19 en 20.30u. Liefst zo laat mogelijk omdat hij dan s'ochtends ook langer slaapt maar 9 van de 10 keer tussen 19.30 en 20uur en dan valt hij binnen 2 minuten in slaap. Hij slaapt ook een dikke 12 tot 13uur en dit is ook al heel lang. Sinds een maand of 6 (wil niet zeggen dat hij nooit wakker word he vooral toen hij kleiner was werd hij wel eens wakker voor de speen) Voor de 4 maanden kreeg hij ook nog een nachtvoeding en begon de dag soms om 6uur
Hier pas rond een maand of 9-10. Daarvoor was hij altijd erg lang wakker. Tot 22.00 ofzo, dat was gewoon zijn ritme. Vind het nu wel heerlijk dat hij om 19.00 zelf zegt "plaken?" (Slapen)
vanaf een maand of 10 daarvoor de hele avond wakker. Helaas. maar nog steeds wordt ze 1 of 2x wakker.
die van mij is 4,5 maand die slaapt van 19.30 / 20:30 tm 7.30 laatste voeding 22.45 valt altijd vrijwel snel na zijn voeding weer in slaap
hier lagen ze er alle drie vanaf 2 maanden om 19:00 in. Kregen dan nog wel een avond en/of nachtvoeding, maar in principe was het dus vanaf 19:00 nacht tot 7:00 de volgende ochtend
HIer gaan ze beide pas om 20.00 naar bed. Wij eten pas rond 19.00 uur ivm met het werk van me man. Dus hier gebeurt het nog steeds niet. Maar het kwartje bij mijn jongste viel rond de 9 mnd om rond 20.00 uur te gaan slapen en gelijk te slapen.
Bij ons was het altijd het omgekeerde... we moesten hemel en aarde bewegen om mevrouw wakker te houden tot 19 uur... en nu nog wel eens. Dus nooit problemen en nu nog niet
Hier is ze meteen stil als ik haar op bed leg. Misschien kun je proberen hem iets korter te laten slapen overdag of gewoon wat later op bed als hij echt moe is....
Hier met 4 maanden ongeveer. Ze heeft dat zo'n beetje zelf aangegeven, toen de krampjes voorbij waren (met 3 maanden), was ze 's avonds veel en veel rustiger en verschoof haar bedtijd van 23 uur naar 21 uur, naar 19 uur. Ze sliep toen ook meteen de hele nacht door en had nog 6 a 7 voedingen (bv) nodig. Dit heeft tot 6 maanden geduurd, na de start met bijvoeding had ze opeens weer een nachtvoeding nodig of 2, of 3 Dit heeft tot 14 maanden geduurd, sindsdien slaapt ze van ongeveer 19.30 tot 7 uur, half 8.
Nou, hier niet zo strikt in de bedtijden. Ze doet (eventueel) een middagdutje als ze moe is en gaat de nacht in wanneer ze moe is. Voor die tijd heeft toch geen zin, resulteert in een meisje wat overstuur wordt en dat moet ik al helemaal niet hebben. Doet ze geen dutje, kan ze al rond 20.00 flink moe zijn. Doet ze die wel, dan vaak rond 22.00.