Op dit moment ben ik met verlof. Na mijn verlof moet ik de ww helaas in. Ik zou graag remote werk vinden, zoals ik al een paar jaar deed. Ik zou me graag willen omscholen naar een beroep waar ze veel mensen zoeken en waarbij ik remote kan werken. Iemand enig idee? IT misschien?
En je huidige vakgebied? Lijkt me lastig om in een nieuw vakgebied gelijk remote aan de slag te gaan. In de IT lijkt me het het makkelijkst. Wat is de reden dat je graag remote wil werken?
Man en ik zitten beide in de IT . Er zijn wel werkgevers waarbij volledig remote kan. Maar dat is wel even speuren denk ik. Vaak vragen ze toch wel 1 dag in de week, of 1 dag in de 2 weken om naar kantoor te komen. Is dat helemaal onmogelijk voor jou? Moet het omscholen dan ook helemaal online vanuit huis gebeuren?
Af en toe maakt me niet uit naar kantoor. En omscholen zou ik ook wel zelf online willen doen. Zo heb je ook studies toch?
Tegenwoordig is remote hybride geworden. Een deel thuis en een deel kantoor denk dat je voor een inwerk traject sowieso altijd op kantoor zult moeten zijn. veel klantenservice functies zijn nu voornamelijk thuis, it ook wel wat, enquêtes afnemen Naar wat ik begrijp voornamelijk wel “bel functies”
Voor de klantenservice van rabobank zoekt mijn werkgever nog heel veel nieuwe medewerkers en dit is werken vanuit huis (volledig). Ik denk wel dat je de inwerkperiode wat vaak maximaal 1 maand is naar kantoor moet komen maar dat weet ik niet zeker omdat ik zelf niet in de klantenservice werk maar andere functie heb. Je zou kunnen zoeken op vacatures klantenservice rabobank thuiswerken, dan kom je er heel veel tegen.
Ja maar je hebt bedrijven die het omscholen dan ook “in house” doen, dat je daar een cursus krijgt. Dat is fijn want dan kost het jou geen geld en krijg je misschien zelfs al salaris. Maar aan de andere kant kunnen ze dan wel eisen stellen aan hoe vaak je naar kantoor moet komen. Rabobank is ook in de IT een werkgever waar veel vanuit huis kan.
Veel administratieve functies kunnen tegenwoordig ook prima vanuit huis. Backoffice, secretarieel, financiële administratie. Ik werk zelf 2 dagen op kantoor en 1 dag vanuit huis. Ideaal!
Klinkt meer alsof je gewoon een werkgever zoekt die hybride werken aanbiedt toch? Wij werken voor alle functies hybride, gemiddeld 1-2 dagen kantoor per week, rest thuis. Al zijn er ook wel eens verplichtingen natuurlijk dan wat vaker.
Hier ervaring!! Werk in de IT (van origine ben ik psycholoog, compleet wat anders dus) en heb me 3 jaar geleden omgeschoold via het traject 'make IT work'. Ik werk nu bijna volledig thuis. We gaan als team wel 1x per week naar kantoor maar het is en blijft vrijblijvend dus thuiswerken mag altijd. Ik vind het echt de beste keuze ooit van mezelf en mega blij dat ik die switch heb gemaakt. Zowel qua werkplezier als gemak van remote werken.