Een jongensnaam zijn we al uit, maar een meisjesnaam vinden we erg moeilijk. We houden van korte namen, 1 of hooguit 2 lettergrepen, en het liefst een nederlandse naam. Wie heeft er leuke ideeen?
Hoe Nederlands wil je het hebben? Genre Daantje en Guusje? Of toch liever Sanne of Lotte? (heel veel inspiratie heb ik verder ook niet, hoor; toen ik zwanger was zijn we tot aan de bevalling nooit op DE meisjesnaam uitgekomen - mazzel dat het een jongen was, dus, haha)
Noa Isa Nora Floor Demi Noor Britt Liz Jill Nova Pien Puck Kim Sam Lian Lena Elin Ella Eva Evi Lisa Lynn
Als ik de naam alleen moest bedenken zou het Noor worden, maar helaas vind mijn man deze naam niet mooi. Hij is meer van Lynn, wat ik dan weer te veel voorkomend en te engels vind. Voor een jongen houden we van Sem, Tom, Thomas, Daan, Stan. Hebben jullie in ieder geval een idee van het soort namen waar wij van houden.
En een dubbele naam (met of zonder streepje ertussen)? Nora Lynn vind ik bijvoorbeeld heel mooi bij elkaar klinken.
Ik vind zelf Noor niet zo, dan vind ik Nora(h) leuker, maar Lynn stond ook op ons 'lijstje'. Andere meisjesnamen op ons lijstje; Esmee, Robyn, Emy, Dani. Maar Yfke vind ik ook erg leuk (misschien te Fries?). Norah Lynn vind ik ook goed bedacht!
Zie meerdere leuke namen voorbij komen, maar nog niet iets waarbij ik het gevoel heb van 'dat is het' (vond mijn man Noor nou maar leuk ). Dubbele namen ben ik niet zo van. Vind het bij een ander altijd erg mooi, maar niet voor onszelf. Past ook niet bij de naam van ons zoontje, Sem.