Hmm Jule, wel apart maar niet helemaal onze smaak Oh wat erg he, achja nog 16 weken te gaan.. Ik denk dat het dit keer gewoon geen WAUW naam wordt maar dat we maar tevreden moeten zijn met een naam die we beide leuk vinden.
Nine / Niene Rosa Mara / Mare Izzy Nila Juna / June Juul Kiki Lana / Jana Lot Ivy Nore / Lore Jans Pem Lonne / Jonne Jolie Jinte / Jitte Liva Eef Lize / Lise Babs Pleun Liene / Lien Lenne Veerle Lela / Leila / Leyla Milla Bibi Reza / Resa Mira Kee
Had je het 'wauw gevoel' wel bij de naam van je zoontje? Misschien heb je gewoon wat meer tijd nodig om te wennen aan een naam en het voor je te zien als zijnde de naam van je dochter
Jaaaa bij ons zoontje stond de naam eigenlijk al vast voor ik überhaupt zwanger was, dat moest hem gewoon worden. Het was echt 'onze' naam. Dit keer hebben we dat helaas nog niet met een naam. . We hebben wel 2 namen nu en wrs gaan we die beide gebruiken. . Als eerste en tweede naam omdat we niet kunnen kiezen denk dat we idd gewoon even moeten wennen en dan wordt het vanzelf de naam die het moet worden. Ik ga de namen gewoon vaak hardop zeggen. Er staan trouwens hele leuke namen in de lijstjes die hier gegeven zijn maar mijn man zegt bijna op elke naam NEE haha.. Hij is nog erger als mij.
Lastig he! Heb het idee dat mannen vaak veel kritischer zijn op namen en minder leuk vinden. Ik kan 400 opties noemen en dan zegt hij bij eentje 'mwah zou kunnen'... Succes! Hij moet er toch een keer bij zitten die 'wauw'-naam! Welke staan op dit moment op jullie shortlist?
Ik ken het..... geen wauw-gevoel bij de tweede... Onze kleine heet Janne, is dat wat? Finn en Bo of Finn en Maud vind ik ook wel leuk. Succes... Wij gaan nu denk ik voor een Niet-wauw-naam-maar-prima-voor-de-rest-van-zn-leven
Ik zou de namen graag noemen maar ik vermoed dat er hier een aantal bekende op het forum zitten dus moet dat even voor mezelf houden Haha. . Ik kan wel namen geven die we beide leuk vinden maar die het niet gaan worden: Mila (komt te vaak voor) Joy (heel stoer en leuk maar niet voor een volwassen vrouw vind ik) Jade faya (vind ik meer voor een donker kindje) Jenna Janne, Bo en Maud vind ik super leuk maar past niet echt bij ons Wij gaan nu idd ook voor een prima voor de rest van dr leven naam of we moeten DE naam nog vinden maar denk het niet.
Heel herkenbaar hoor!! veel namen leuk, en ook een lijstje met zo'n 10 namen die nog over gebleven zijn, en daar zullen we ws wel uit gaan kiezen, maar een Echte WAUW factor? Nee, niet echt. Heb ik met een jongensnaam wel (hoewel ik altijd wel een beetje een twijfelkont ben. Haha). Bij de eerste 2 kindjes wel Wauw factor, al voordat ik zwanger was. Hier wordt het dus ook een naam die prima is, zonder het echte wauw gevoel. Helaas! Grappig dat iedereen weer een totaal andere smaak heeft! Ook in de poll hier op zp..zoveel verschillende reacties altijd bij namen!
Lune Linde Nore Vera Lize Romy Livia Wij hebben hetzelfde als jullie Ik vind heel veel wel mooi maar niet wauw! Manlief vind bijna niks leuk en sommige moet hij dan nog ff over nadenken! Wij hebben een Mila en hier komt de naam dus helemaal niet vaak voor (gelukkig )
Lastig hè! Alle echt leuke wauw namen zijn helaas allemaal al gebruikt in onze directe omgeving. Daar baal ik echt van. Mja niks aan te doen! Mila echt super mooie naam maar helaas hoor je hem hier heel veel. . Finn is natuurlijk ook een top 10 naam maar die hoor je hier niet veel dat scheelt. Die mannen ook hè. . Ik vind bijvoorbeeld Loïs ook heel mooi maar mijn man vind het verschrikkelijk hihi. .
En als je allebei (je man en jij) individueel bijvoorbeeld de top 500 lijst langslopen en de namen opschrijft die je een beetje leuk vindt? Daarna naast elkaar leggen en weer gaan strepen. Dan blijft er vast een mooi lijstje over.
Ja hebben we al gedaan. . Daar zijn de 2 namen uitgekomen die we nu nog over hebben. . En wrs gaan die het ook worden.. 1 roepnaam en een tweede naam omdat we niet kunnen kiezen tussen die 2 en ze bij elkaar ook leuk staan. Gwen vind ik ook heel mooi. . Maar manlief zei meteen NEE !
Lastig he! Ik had bij mijn zoontje ook echt een wauw gevoel en wist het ook al voordat ik zwanger was. Mijn man twijfelde toen nog wat. Nu is het bij ons andersom. Ik vond niks echt leuk genoeg. Omdat ik niet hetzelfde gevoel had als bij mijn zoontje denk ik en op de een of andere manier verwachtte ik dat gewoon ook weer. We hebben nu wel een naam. Het is voor mij nog steeds geen echte wauw naam, maar ik vind hem wel gewoon leuk en er is eigenlijk niks anders wat ik leuker vind. Dus die wordt het dan maar. Mijn man is er nu juist wel super zeker van. We zeggen de naam nu ook steeds hardop tegen elkaar en ik heb ook al spulletjes met haar naam gekocht. Gewoon om eraan te wennen en het echt te laten worden. Dat heeft wel geholpen. Dit is haar naam nu gewoon.