Meisje van 3,5 maand heeft sinds een aantal dagen veel moeite om te gaan slapen in de avond. Overdag valt ze na 1,5 uur wakker zijn (in die tijd een flesje) zelf in slaap voor 1 of 2 slaapje. Rond 16-17u de fles en dan begint het; ze komt dan al moeilijk in slaap en als het wel lukt is het 1 slaapje. Daarna rond 19-20 een fles maar daarna valt ze niet meer in slaap. Ze blijft jammeren want ze is moe. In haar eigen bed lukt niet, ze is te beweeglijk en gaat helemaal overstuur als het niet lukt. Op de armen blijft ze ook jammeren/huilen, wandelen met de wagen is ook niet goed. Dit gaat dan door tot 22-23 en dan valt ze in slaap en meestal de hele nacht door. Erg vermoeiend! Iemand tips?
Mijn ervaring is dat alles met baby's een fase is. Dus dat is in ieder geval al een geruststelling Je zegt dat je haar op bed legt na de fles van 16.00/17.00? Probeer dat eens over te slaan. Doe haar dan desnoods in een draagzak/doek als ze jengelig is. En dan na de fles van 19.00 pas op bed leggen. Het is wel herkenbaar dat het slaapje in de late middag het rommeligst is. Deze gaat er ook het eerst van af.
Heb je hier al eens van gehoord? https://www.liefdevaneenmoeder.nl/baby-slapen-vier-maanden/ Onze dochter van vier maanden zit daar nu middenin. Het schíjnt gelukkig ooit weer voorbij te gaan... Sterkte!
Nee na die 16-17u fles gaat ze meestal al de draagzak in of op de arm, dan valt ze meestal nog wel in slaap voor 1 slaapje. Met de fles van 19u gaan we naar boven, slaapzakken aan, flesje drinken en dan niet slapen ze slaat dan enorm met haar handen en benen en gaat ontrollen in bed waardoor ze ook wakker blijft. Ik blijf ook maar denken aan dat het een fase is
Mooi stuk! Zou goed kunnen dat ze er al mee bezig is, oprollen doet ze al en brabbelen ook volop! jij ook sterkte!
Pffffff helaas blijft nog hetzelfde. Wordt er echt gefrustreerd van, sinds vanmiddag 16u niet meer geslapen. Lijkt in slaap te vallen tijdens/na fles maar 10 min later weer meppen met armen, opstrekken en vooral niet slapen
Heb je al eens white noise geprobeerd ? Dat werkt hier bij beide kindjes als een trein Te vinden op spotify, YouTube, maar ook in apps
Hadden wij bij 4 maanden ook. En nu bij 9 maanden weer. Kom net van het terras af. Uit pure ellende (alleen maar krijsen vanaf 19.00) maar gaan wandelen. Terrasje gepakt in het dorp om er maar iets leuks van te maken op deze mooie avond. Terug. In bed gelegd. Vertrokken. Meneer slaapt Het is een fase. Het is een fase. Het is een fase. Mijn nieuwe mantra.... Sterkte meid! Is echt pittig als je er middenin zit he? Ik ging altijd om 21.00 naar bed maar dat zit er nu ook niet meer in haha.