Ik heb vandaag mijn aerosleepmatrasje ontvangen en heb gelijk gekeken of deze goed in de wieg paste. Helaas was het matrasje toch echt wat te klein (40x80), terwijl mijn wieg (schommelwieg van prenatal) ook 40x80 zou zijn. Nu heb ik zelf gemeten met een rolmaat en nu blijkt het bedje 42x81 te zijn. Ik heb op internet gelezen dat 1 cm niet zoveel kwaad kan ivm dekentjes en anders bol staan van de matras, maar die 2 cm in de breedte vind ik toch wel eng. Iemand tips om dit op te lossen? Of moet ik gewoon een ander matras kopen?
ik weet niet of je er iets aan hebt maar,..... ons kleintje lag op haar zij. en we hadden een kleedje opgerold (zie het als voedingskussen qua vorm) en die ene kant lag tegen haar buikje dan ging hij tussen de beentje door en achter haar rug en hoofdje langs. zo kan zij niet omrollen. en zo creeer je ook een fijne compacte ruimte. zo heb je geen last van te smal matrasje. (nu zal de kleine in het wiegje zowiezo niet helemaal op het randje gaan liggen hor ze zijn nog zo klein dat ze niet het hele bedje door gaan! succes!!!
Matrasje opgemeten en die blijkt 38/78 te zijn.. Dat maakt het verschil natuurlijk nog groter Bedankt voor je reactie! Ik ga het zeker meenemen in mn keus om het matrasje te houden
Ondertussen op aanraden van meerderen toch maar het bijpassende matrasje en de aerosleep matrasdek gekocht. Ben ik toch ook nog 5 euro goedkoper uit door de kortingen bij prenatal!