Hoi, Ik heb bij mijn vorige twee bevallingen dezelfde kraamverpleegkundige gehad. Nu heeft zij zelf een kleintje en doet ze het niet meer. Wie is er tevreden over welk kraamburo? Groetjes Mirjam
ik was erg tevreden over iemand bij eht witte kruis..pb me maar als je haar achternaam wil, ze heet tamara
Hoi Mirjam, Ze zeggen dat VDA kraamzorg erg goed is. Die scoren ook erg hoog in de statistieken of Yunio kraamzorg is ook goed. Helaas kan ik niet komen want ben dan zelf met verlof haha Liefs Marleen en we zien jullie zaterdag!
Hey, Ik heb namelijk erg veel negatieve verhalen gehoord van kraamzorg zuid gelderland. Dus die wil ik niet. Ik zal eens wat rondsurfen. Bedankt voor de tips. enneh, Marleen. Ik zou je idd graag als kraamhulp willen maar de hechtingcontrole lijkt me dan wat minder! haha
Haha dat klopt is ook zo. Maar ben toch met verlof. Vaak doen de verloskundige de controles van de hechtingen als er bekende komen kramen.
O in dat geval.... Kan ik misschien mijn zus wel vragen, die zit ook in de kraam. Ja jij bent dan al lekker 2 weken met verlof! en dan moet je echt lekker rustig aan doen en genieten hoor! Al zin in dinsdag??
Ja dat mag dat zie je wel vaker. De kraam doet dan wel alle andere controles zoals, pols en baarmoederstand voelen en de verloskundige kijkt dan de hechtingen na. Ik doe zeker dan rustig aan ga ook zeker 6 weken van te voren met verlof. Heb wel al zin in dinsdag maar mijn gevoel zegt dat het goed zit. Hier komt Saskia kramen een collega/vriendin van mij en die doet wel de controles gewoon bij mij ik heb daar geen problemen mee. Want een voor een kraamverzorgende maakt het niet uit of je naar de hechtingen in iemands arm kijkt of aan de onderkant. Daar let je niet op. Daarnaast zien die zoveel. Maar dat is ieder persoonlijk.
ja snap ik, in principe maakt het mij ook niet zo uit hoor. Na 6 jaar MMM en twee bevallingen hebben al weet ik hoeveel mensen tussen mijn benen gekeken dus dat doet me niet meer zoveel. haha. vind het wel jammer dat Danielle nu niet meer kraamt. Na twee kraamperiodes zal het wel weer wennen zijn aan een andere. maar kun jij een collega aanbevelen? Of pik jij die al in? haha
Bij ons werken ze normaal niet in Nijmegen en Beuningen maar je zou ze kunnen bellen of ze je aannemen. Maar dat weet ik niet. Dan heb ik nog wel een paar namen van collega's die leuk en goed zijn! Hun tel nummer is 073-6312342 Ik krijg het zowiezo van hun omdat ik daar werk. Maar misschien nemen ze je gewoon aan. Weet wel dat het bij ons altijd maar 1 kraamverzorgende per gezin krijgt dus dat is wel prettig. Je kunt altijd per tel informatie aanvragen.
Gezellig toch! Haha ja nog steeds helaas maar is voor een goed doel. hoop wel dat het met 12 weken voorbij is. Mochten ze je niet aannemen zou ik VDA of YUnio proberen die staan hoog aangeschreven en scoren hoge cijfers van hun clienten. VDA zelfs een 9.
oke dank je. Ik zal er morgen eens achteraan gaan. Het is inderdaad voor een goed doel. Ik hoop voor je dat het zo snel mogelijk over is. Ik ga zo weer naar huis. heb hard gewerkt ha,ha. Groetjes
Ik heb kraamzorg gehad via Zorggroep Zuid Gelderland. Heb een geweldige kraamweek gehad. Niets op aan te merken. Wat voor een negatieve verhalen heb je dan gehoord? Pim
Hoi Pim! Zowel bij twee buren als bij een vriendin zat de kraamverzorgster veel te kleppen met een collega. Geen respect voor de spulletjes van de mensen. Geen goede hulp met borstvoeding. bij een buurvrouw wonen de ouders ver weg, ze had gevraagd of de kraamverzorgster even wilde wachtten met het badje zodat haar ouders daarbij konden zijn. Dit vond de kraamverzorgster onzin dus deed ze de kleine gewoon in het badje. Ook maakte ze bij alledrie alleen drinken voor de kraamvrouw en schink niet even wat voor de vader in. Ik weet dat ze dat niet hoeven maar een beetje mens doet dat wel hoor. Misschien ben ik superverwend de vorige kraamperiodes maar zij maakte ook gewoon brood en drinken voor mijn man. Ging boodschappen doen met mijn dochtertje, bereidde het avondeten voor etc. Zal wel afkicken zijn deze kraamperiode vrees ik. Ik heb me inmiddels ingeschreven bij Yunio, die schijnen erg goed te zijn. Groetjes
Mijn kraamverzorgster van Kraamzorg Zuid Gelderland was echt geweldig, voor Emme, voor mijn man en voor mij. We werden tot in de puntjes verzorgd en alles op een leuke en nuchtere manier. Ik herken helemaal niets van jouw verhalen. Welke instantie je ook hebt, je bent toch afhankelijk van de kraamverzorgster zelf. Pim
Hoi Elmo, En jij hebt ook wel heel veel geluk met je vorige kraamverzorgende gehad. Want wat zei allemaal heeft gedaan behoort niet tot haar taken en boodschappen doen mag eigenlijk niet eens want je mag de kraamvrouw niet alleen laten daarnaast mag je geen geld voorschieten of aannemen van het gezin om boodschappen mee te gaan doen.. Dus denk dat het wel wennen voor je word. Eten klaar maken dat dan weer wel alleen als er tijd is in het kraambed en als er geen andere complicaties zijn waar je druk mee bent want dat valt het eten voor partner en koken echt af. Dus ben benieuwd hoe je het zal ervaren! Liefs Marleentje
Hoi Marleen, Ja ik weet ook dat ik heel veel geluk heb gehad met haar, daarom vind ik het ook zo jammer dat zij het niet meer doet. Maar zo maar even een vraagje hè? Daniëlle had zelfs met alle extra's die ze deed tijd genoeg om ook nog even lekker met ons te kletsen en koffie te drinken. Wat doen andere kraamverzorgende dan in die tijd? Of heeft haar werktempo gewoon lekker hoog gelegen? Groetjes
Hoi Elmo: Je hebt gewoon een heel makkelijk kraambed gehad zonder complicaties of moeilijke dingen. Vaak zijn we per voeding al een uur bezig om een kindje goed aan te leggen en te zorgen dat die drinkt. En je kijkt toch minimaal 2 a 3 keer per dag een voeding mee dat is al 2 a 3 uur per dag. Of dat ze eerst moeten kolven en dan nog finger feeding de borstvoeiding moeten geven kost veel tijd per voeding. Of de kraamvrouw heeft ontstekingen en moet regelmatig in een badje zitten enz dan heb je je handen vol en zou je zelfs nog meer uren kunnen gebruiken. Dan de controles, badje huishoudelijke taken, administratie en andere kinderen en een keer koffie drinken enzo en dan heb je je tijd heel hard nodig. Je hebt gewoon geluk dat je een heel makkelijk kraambedden hebt gehad zonder complicaties e.d. Ben maar blij dat je zo'n makkelijke kraambedden hebt gehad want het is niet altijd een pretje haha en dan heb je je kraamverzorgende echt voor andere dingen nodig Liefs Marleen
Hey marleen Even een reminder, bij Renée had ik een makkelijk kraambed. Bij Nikki absoluut niet! ik kon niet of nauwelijks lopen van de bekkeninstabiliteit. Had een hoog-laagbed beneden en heb toen ook verlengde kraamzorg en daarna gezinshulp en fysio aan huis gekregen. Ik denk dat het voornaamste bij ons is dat Dennis zoveel thuis is en ook de handen uit de mouwen kan steken. Ik weet dat het veel zwaarder kan zijn in het kraambed hoor, gelukkig had ik dat niet. maar mijn tweede kraamtijd was absoluut niet makkelijk. haha maar hoe dan ook, we zullen zien hoe het gaat. morgen weer naar de verloskundige. jippie!