'Feest' maaltijd

Discussie in 'De lounge' gestart door SDonya, 20 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik ben op zoek naar verschillende 'feestelijke' maaltijden. Geen snacks maar echt warme gerechten.. Mag ook ingewikkeld zijn! :)

Ben benieuwd!

2. Eli1984

Eli1984 Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.583
    0
    36
    #2 Eli1984, 20 okt 2013
    Laatst bewerkt: 20 okt 2013
    Ik heb een superlekker rollade die ik soms maak als er iets 'feestelijks' is.
    Is voor ongeveer 8 pers wat ik nu beschrijf.
    1 kg varkensfilet aan een stuk, ingesneden (ik snij hem altijd zelf in maar kan je ook aan.de slager vragen)
    3 ons kalfsgehakt mengen met een handje geroosterde pijnboompitten, 2 eetl pesto, 1 ons in fijne stukjes gesneden rauwe ham, 1 in stukjes gescheurde mozzarella, evt nog op smaak maken met zout en peper.
    Dit mengsel stop je in de holte van het ingesneden stuk varkensfilet tot deze helemaal vol is. Er hoeft geen touwtje om anders.pers je het gehakt mengsel eruit.
    Verwarm de oven voor op 170gr en braad de rollade rondom aan in een pan. Haal deze eruit en fruit in het overgebleven vet 2 rode en 2 witte uien die in ringen zijn gesneden. Rollade in een ovenschaal, daarover en omheen de gefruitte uien en schep of knijp flink wat honing over het vlees. Voor ongeveer 1,5 uur in de oven met tussendoor soms het vlees even bedruipen met de honing die in de ovenschaal ligt.
    Evt met een vleesthermometer checken of deze gaar is.
    En je hebt een heerlijke hartig/zoete rollade met gecaramelliseerde uien.... Mjammm

3. SDonya

SDonya Niet meer actief

Dankjewel voor je reactie! Alleen beetje stom van mij dat ik er vergeten ben bij te zetten dat wij geen varkensvlees eten... :) maar iemand anders heeft vast wel wat aan jou recept!! :)

4. Eli1984

Eli1984 Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.583
    0
    36
    Hihi, kan je evt ook met kalfs of rund maken en dan de ham eruit laten

5. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Zelf vol-au-vent maken (koninginnehapje)? Met frietjes of puree.

Of quiche maken? Met prei of champignons.

Of pizza maken? Eventueel de deeg kopen, maar dan kan je hem zelf beleggen naar eigen smaak.

Een topper die het hier ook vaak goed doet is pasta met scampi, champignons en room.

(Recepten vind je online)

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Deel Deze Pagina