Combisleeper groot

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Elin78, 11 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ik denk erover om een combisleeper te kopen.
    Lijkt me erg handig. Mijn zoontje is nu 8 maanden en zit in maat 74-80. Het lijkt me dat ik dan de grote versie moet kopen, anders is hij er snel uitgegroeid, maar die lijkt zo groot. Iemand ervaringen?

2. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik zou dan toch de kleine kopen hoor ook al is hij er dan relatief snel uitgegroeid. Zet je hem daarna op Marktplaats eventueel. Mijn dochter van bijna zes maanden slaapt in de kleine, ze heeft maat 68/74. Mijn zoon van ruim 2 slaapt in de grote en die heeft maat 92. Volgens mij is die kleine maat ook officieel voor kindjes tot ca. 1 jaar. Het zijn overigens geweldige slaapzakjes!

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Als je de kleine of de grote neemt en je hebt er geen moeite mee om je zoontje in een roze combisleeper te laten slapen, die is op een hoop sites (o.a. van Littlecompany zelf) flink afgeprijsd, omdat er een ander soort roze voor terug komt met een biesje ofzo. Ik heb er gewoon zo eentje voor mijn zoontje gekocht, hij beseft het toch niet dat hij in het roze slaapt en mij interesseert het ook weinig.
    En net als hierboven al gezegd, daarna kun je de slaapzak op marktplaats zetten, levert vaak nog aardig wat op. Die kleine slaapzak vind ik ook nog behoorlijk groot tonen.

4. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    @jo, ik zie dat jouw zoontje bijna 2 maanden is. Past hij de combisleeper al? ik ben begin januari uitgerekend dus zal er de eerste tijd niet zo veel aan hebben (wel aan de zomerzak). zou het verstandig zijn meteen een grote te nemen of is dat wel weer erg groot? ik denk dat de baby een maand of 8 zal zijn als het kouder wordt. (en mag ik vragen waar jij 'm vandaan hebt? ik zie de kleine voor 45 en de grote voor 50).

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Ik heb hem bij Little company besteld. Mijn zoontje is echt een joekel (9,5 pond bij de geboorte), maar die kleine slaapzak vind ik nog iets te groot, dus hij slaapt nu in een ander slaapzakje zonder mouwen, maar van de winter zal hij er wel goed inpassen. Er stond ook bij dat veel mensen hem pas vanaf een maand of twee bij de baby gaan gebruiken, omdat hij zo groot toont.
    Als hij in januari geboren wordt, poeh, ja, dan zit je inderdaad de eerste twee (koudste) maanden waarschijnlijk zonder en dan kun je vooral de zomerslaapzak gebruiken en dan nog oktober t/m januari die winterslaapzak. Die hele grote slaapzak had wel lekker geweest voor mijn dochtertje afgelopen winter, maar aan de andere kant, toen ze 1,5 was kreeg ze door hoe ze de rits open moest maken van slaapzakken, dus sindsdien gebruik ik alleen nog maar dekens voor haar. Maar die slaapzak is echt enorm groot.
    Al die andere slaapzakken waren alleen toch wat te koud (zelfs gevoerd met mouwen), maar ik had geen zin om 90 Euro voor die paar maanden uit te geven.

6. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    ik heb hem gewoon besteld, ik zie het wel. als deze baby net zo klein is als mijn zoon past ze de slaapzak wel een hele tijd. heb de grote ook besteld, daar kan voorlopig mijn zoon nog in. hij weigert onder een deken te slapen. dus heb nu 2 combisleepers voor de prijs van 1 grote. bedankt voor de tip!

7. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    even een stomme vraag, maar is die dunne (binnenkant) de zomerzak en die dikke (buitenkant) de winterzak? ik vind die dunne namelijk ook vrij warm lijken door de voering..

8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Buitenzak is zomerzak. Buitenzak + binnenzak is de winteruitvoering. Al dan niet met mouwen.

Deel Deze Pagina