Mn jongste is nogal een wildebras en sinds ze kruipen en zitten heeft ontdekt is ze niet meer te stuiten. Ze kruipt het hele huis door en gaat overal zitten en dan heel wild met van alles en nog wat om haar heen spelrn (schudden, gooien, etc.). Omdat ze haar evenwciht nog niet helemaal "op orde" heeft valt ze daarbij vaak om. Toen ze nog niet kon kruipen was het leven makkelijk en zette ik haar op een zachte mat, zodat ze haar hoofdje niet al te hard tegen de grond kon stoten. Nu kruipt ze daar natuurlijk gewoon vanaf. Ik heb ook nog een peuter en ben alleen (man zit lange tijd in buitenland) en kan dus niet de hele dag achter of naast haar gaan zitten. Hoe moet ik hier mee omgaan? In de box zetten is niet echt een optie, want daar doet ze hetzelfde alleen knalt ze dan met haar hoofdje tegen de spijlen of komt haar voetje vast te zitten tussen de spijlen. Mn oudste ging pas kruipen en zitten toen ze haar lijfje veel meer onder controle had en viel bijna nooit.
Onze jongste zoon gaat nu steeds staan, trekt zich overal aan op. En dan valt hij wel eens om, op z'n hoofd. Dat vallen ga je niet voorkomen, ik probeer er wel voor te zorgen dat hij zich niet al te erg kan bezeren. Bijvoorbeeld: als jullie een stenen vloer hebben, zou je een groot kleed/tapijt kunnen neerleggen. Scherpe hoekjes beveiligen etc. Onze oudste zoon was ook al zo'n wildebras, dus wij zijn het gewend. Ze worden snel handiger.
Ja dat is echt een fase. Onze zoon is ook zo wild en ik dacht echt, hij leert het nooit. Maar ineens was het over. Het zal misschien een maandje geduurd hebben. Daarna kon hij veel beter z'n evenwicht bewaren. Even doorbijten en een paar keer per dag de traantjes drogen Komt vanzelf goed!
De blauwe plekken en bulten fase . Was hier net zo. Ja, zielig, maar toch moeten ze zelf leren dat vallen pijn doet. Op een gegeven moment zijn ze weer wat verder ontwikkeld en dan kunnen ze zichzelf beter opvangen en zijn de bewegingen niet meer zo ongecoördineerd. Dan gaat het beter. Inderdaad, zorg je dat echt onveilige situaties voorkomt (scherpe hoeken, harde stenen vloeren) en niet teveel rommel op de grond waardoor ze makkelijk struikelen.
Alle hoeken zijn al/ nog steeds beveiligd en we hebben een houtenvloer, dus niet mega hard. Op zich vind ik die blauwe plekken enzo nog niet het ergste, ik ben gewoon bang dat ze haar hersenpannetje op de een of andere manier beschadigd. Met 7mnd is het schedeltje nog zo zacht en als je weet dat te vaak koppen bij voetbal leidt tot een verminderd IQ (aangetoond in wetenschappelijk onderzoek...), dan is de link met een vallende baby snel gelegd. Zij botst immers ook steeds hard op haar hoofdje en doet daarbij volgens mij niet veel onder voor een koppende voetballer. Straks wordt ze hierdoor minder intelligent . Ik zou bijna zo'n fietshelmpje opzetten, maar weet niet of dat misschien een beetje zielig is.
Ja hier ook gehad, duurde wel een paar weken voor het beter werd en met een stenen vloer vond ik dat best eng. Ik heb gefantaseerd over onesies met capuchon van bubbeltjes plastic nu met 14 mnd begint er weer een nochalante periode aan te komen waarin ze geloofd dat vallen alleen voor baby's is en dat ze alles kan ... ik ga maar kijken of de valdispert voor mama nog voldoende op voorraad is succes!
Ik denk dat het qua iq wel mee zal vallen. Hier een dametje van inmiddels vijf, die ook een klunsje is en was op die leeftijd. En elke keer onder de bulten en blauwe plekken zat. En dus nog steeds. Ze zit nu in groep 1 maar ze leest en erkend al op het niveau van midden groep drie. Zonder dat wij haar daartoe hebben gepusht, ze kon gewoon ineens zelf lezen. Dus ik zou zeggen, probeer je niet teveel zorgen te maken, het is niet leuk maar hoort er wel een beetje bij.
Ah, goed om te horen. Maar je kunt nooit weten hoe ontzettend slim ze was geweest als ze haar hoofdje nooit had gestoten natuurlijk . Ik ben gewoon een controlfreak in hart en nieren vrees ik. Als ik het voor het zeggen had, bleef ze lekker op haar buikje liggen tot ze net zo goed kon zitten als een volwassene. Dat bubbeltjesplastic vind ik nog helemaal niet zo'n gek idee . Jammer, dat het geen winter wordt, dan was het misschien zelfs wel lekker geweest zo'n lekkere extra warme capuchon. Ik hoop maar dat ze straks over een paar maanden met leren lopen meer is als de oudste. Zij paste perfect bij een controlfreak mama als ik en was met alles lekker laat en lui en deed het pas, toen ze haar lijfje goed onder controle had.
Het probleem met een helmpje is dat ze niet leren dat vallen zeer doet, zodra het helmpje dan af gaat, moeten ze dat eerst weer leren dat is dus meer het probleem vooruitschuiven. Ze zal het vast snel doorhebben en snel haar best doen om niet meer te vallen
Herkenbaar Dl is al ruim 1,5 maar denkt dat ze een klimaap is. Wij hebben een dik kleed neergelegd in de speelhoek en ik loop er de hele dag achteraan. Soms denk ik: laat maar even. Dus gisteren is ze zo hard op haar kin gevallen, dat de huid in een rare zigzag-vorm scheurde. Konden we tijdens het koken opeens naar de eerste hulp om te laten plakken