Hoi, Mijn dochtertje heeft nogal problemen met slapen overdag. Nou, vroeg ik mij af hoe jullie baby's dat doen als ze 5 flessen krijgen en de slaap ertussen. Meestal zit er dan dus z0'n 4 uur voordat een baby de volgende fles krijgt. Als ze redelijk goed slapen en ze slapen 2 uur na voeding wat doen jullie dan? Dan haal je je baby eruit en wacht tot de volgende voeding? En blijft deze dan tevreden. Ik heb een baby van 12 weken en na 30 minuten gaat ze al vaak huilen doordat ze moe is(althans dat denk ik). Dus hoe jou je ze dan nog tevreden, weer terug in bed? En slapen ze dan? Hier word er uberhaupt niet geslapen of 45 minuten maar wachten tot volgende voeding is dus veel te lang.
Hier een dochter die ook als baby al heel weinig sliep. Ik speelde heel veel met haar, we gingen wandelen, kijken naar de boekenkast en de tuin en de slaapkamer en... Bezigheidstherapie
ow sorry staat onderaan ..overheen gelezen!! hier keek ik ook gewoon naar m'n zoontje zelf. en niet standaard om de 4 uur geven. soms zat er ook maar 2,5 uur tussen. en dat werkte erg goed bij het consultatiebureau kunnen ze van alles zeggen, maar volwassenen eten toch ook niet allemaal even veel??
Hier wordt ze na 1,5 uur moe meestal. Meestal slaapt ze dan tot volgende voeding, als ze eerder wakker wordt dan ga met haar spelen.
Hier ook een zoon die niet veel slaapt (overdag) en dan gaan we meestal even op pad, spelen of soms samen nog even op bed liggen als mama ook moe is (en dan slaapt hij wel ).
Hier ook een zoon van 12 weken. Hij slaapt tussen iedere voeding. Als hij wakker is gaan we spelen en ongeveer rond de voedingstijd (7u-11u-15u-19u-23u) krijgt hij weer de fles. Spelen doen wij altijd voor de fles en nooit erna. Hij valt goed in slaap na de fles en moppert zelden dus ik laat het maar zo. Baby blij mama blij toch?! Hierbij vermeld dat hii ingebakerd ligt wat goed helpt en de ochtendfles van 7u is oaltijd tussen 5 en 7ubs ochtends. Voor de late fles van 23u moeten we hem altijd bwakker maken.
Maar dan geef je toch heel veel voeding? Onze flessen zijn op het moment 180+6. Als je hier meer van gaat geven kom je over de liter heen. Ik doe dan niet, wacht gewoon totdat het tijd is.
Je slaap samen in bed? Hoe doe je dat zodat het veilig is? Ik weet niet hoe oud die is. Ik doe geen oog dicht ben bang dat ze onder het dekenbed komt of dat ik erop rol.
Dat hebben wij ook gehad. Hij sliep overdag helemaal niet. Nu slaapt hij wel weer overdag, ene keer 3 kwartier en andere keer zo 2 uur. Hij kan zich ongeveer een half uur vermaken in de box, daarna ga ik met hem spelen, of komt hij bij me in zijn wipstoel. De voedingen zijn nu ongeveer: 7.00 uur - 10.45 uur - 14.30 uur -17.30 uur - 20.00 uur Meer kan hij er niet tussenhouden, maar hij slaapt wel de nacht door. Hij krijgt 180/6 forte voeding.
Dat hebben wij ook gehad. Hij sliep overdag helemaal niet. Nu slaapt hij wel weer overdag, ene keer 3 kwartier en andere keer zo 2 uur. Hij kan zich ongeveer een half uur vermaken in de box, daarna ga ik met hem spelen, of komt hij bij me in zijn wipstoel. De voedingen zijn nu ongeveer: 7.00 uur - 10.45 uur - 14.30 uur -17.30 uur - 20.00 uur Meer kan hij er niet tussenhouden, maar hij slaapt wel de nacht door. Hij krijgt 180/6 forte voeding.
Hier ook een zoontje dat niet heel lang slaapt. Hooguit een 1 uur en soms met wat geluk 1,5. Meestal kan hij zich een uurtje wel vermaken. Maar vier uur tussen de voedingen red ik echt niet. Een hele tijd 3 uur en dan 6 flessen van 120+4 en nu zit er 3,5 uur tussen en zitten we op 5 flessen 150+5. Gaat prima. Die 4 uur er tussen komt vast vanzelf. Maar twee uur zonder voedinf was hier ook echt te lang.
Hoi Mary, Ik had enkele weken geleden hetzelfde probleem, weinig slapen, en gewoon niet uitkomen met de flessen met maar max. 1 liter per 24 uur. Ik ben toen in overleg met CB geleidelijk overgestapt op forte voeding, per 2 dagen een schepje forte ipv gewone voeding. Nu na 5 weken zitten we nog steeds op 4 forte/2 standaard en hierdoor drinkt hij 4 á 5 flessen van 180+6 afhankelijk van hoe laat we 's ochtends starten met 3 á 4 uur ertussen. Mijn zoon sliep ook toen slecht, maar toen ik overging naar de forte ging het al iets beter. Hij slaapt overdag ongeveer 3x drie kwartier verdeeld en gaat rond 8 uur s avonds zijn bed. Tussendoor leg ik hem in de box met een activity gym(echt een gouden tip, vind het een heilig ding!), op de grond met een speelkleed en speeltjes of in de wipstoel. Als hij dan moe lijkt te worden, oftewel gapen en wrijven in de oogjes, leg ik hem meestal in de kinderwagenbak. Meestal gaat hij dan niet slapen maar rust hij wel uit en krijgt hij even geen prikkels meer. Hoe ouder hij nu wordt hoe minder hij slaapt. Ik hoop dat je hier iets aan hebt!
Mijn dochtertje heeft sinds haar geboorte heel wat uurtjes slapend op mijn borst gelegen. Dan lig ik midden in ons bed en kan er niks gebeuren. Alleen overdag trouwens dan slaap ik eigenlijk licht of niet.
die van mij slaapt ook gezellig bij me hoor. Vooral overdags en in de nacht vanaf 4 uur (na zijn fles) hij is nu 12 weken. De eerste weken lag ik hem in zo een kussen dat hij alleen op zijn zij kon liggen en met zijn eigen deken en met kussen en al naast mijn hoofdkussen zodat ik mijn deken in mijn slaap niet over hem heen kon trekken. Ik woon en slaap alleen dus we hebben genoeg ruimte in bed. Nu leg ik zijn hoofdje gewoon op mijn arm. Alleen nog wel onder zijn eigen deken.
Mijn meisje krijgt ook 5 flessen van 150/5. Na de fles van 7:00 slaapt ze vaak nog tot een uur of 10 a 11 dus dan niet veel issues met vermaken en tijd doorkomen tot volgende fles. Na de fles van 11:00 (rond een uurtje of 12:00) ga ik met haar wandelen en meestal boodschapjes doen. Ben dan zeker 2 uur buiten. Negen van de tien keer slaapt ze dan door als ik thuis ben, zo niet, dan is het idd vermaken door tegen haar te kletsen, in de box leggen en wat opruimen of knuffelen. Na de fles van 15:00 (rond een uurtje of 16:00) gaat ze weer haar bedje in en slaapt ze tot 18:00/19:00. Zo niet, dan weer vermaken en knuffelen. Helaas wil ze echt niet slapen tussen de fles van 19:00 en 23:00 dus dan ligt ze lekker bij ons op de bank. Vind het idd wel moeilijk om zo een klein hummeltje te vermaken. Je kan er nog niet zoveel mee en zelf kunnen ze ook nog niet echt spelen.
Mijn zoontje had toen hij klein was ook behoorlijk problemen met slapen. Sliep ook steeds maar 45 min. Wij hebben hem toen vaak om de 2 uur een flesje gegeven waarop hij weer een poosje wou slapen. Na een half jaartje veranderde dit opeens en ging het veel beter en sliep hij soms wel langer dan 45 min.
Mijn zoontje wordt tussen 07-08 uur smorgens wakker en doet dan af en toe een hazeslaapje van 10 minuten tot 19/20 uur in de avond. Hij krijgt om de 4 uur een flesje, maar soms zit er ook korter of langer tussen. Meid, je kan het gewoon niet afdwingen. Vanaf dat Finn 2 maanden is slaapt hij eigenlijk overdag niet. Heel af en toe dattie een uurtje plat gaat, maar meestal gewoon niet. En vanaf het moment dat ik het geaccepteerd heb gaat het echt veel beter. Minder huilen, beter drinken en als hij dat s'avonds slaapt, slaapt hij ook echt door. Succes