Een kind op de wereld zetten in de deze wereld

Discussie in 'De lounge' gestart door lieke, 15 sep 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.587
    61
    48
    Misschien ff een raar topic hoor, maar ben ook benieuwd naar jullie meningen.

    In deze wereld een kind krijgen mbt zijn of haar toekomst zet mij soms wel eens aan het denken.
    weerhoud mij niet om toch graag een uitbreiding te willen hebben in mijn leven.

    maar als ik denk aan natuurgeweld . continu bedreigingen van bv overstromingen enz. ( ik kijk redelijk vaak discovery en zie daar vaak documentaires. ) dan denk ik wel eens hoe ziet de wereld en dan uit over 50 jaar? In die wereld leef ik ws niet eens meer of ik moet ouder dan 80 gaan worden. maar mijn kinderen wel. hoe zal he er dan allemaal uit zien?
    De continu bedreigen van terroisme.... Hoe gaat dat verder verlopen?

    de vele moorden die gepleegt worden vaak om een onzinnige reden als deze er nog wel eens zijn.


    lieve allemaal ik ben geen zwartkijker en blijf positief.
    MAAR SOMS STA IK HIER WEL EENS BIJ STIL OF BEN IK DE ENIGSTE?

    Lieke.
     
  2. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Je bent zeker niet de enigste hoor!
    Zo denk ik er ook vaak over...
     
  3. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Ik denk er ook wel eens aan, maar dan denk ik ook, bij ons is er al die jaren ook niet zo gek veel gebeurd en dat ik dan toch wel kids wil zetten in deze wereld.
     
  4. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, Belgiƫ
    Ik sta daar af en toe ook wel es bij stil hoor.
    Maar dan denk ik, er zijn ook zoveel mooie dingen te beleven en dat moeten onze kinderen toch ook wel meemaken he.
     
  5. tam27

    tam27 Fanatiek lid

    6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland

    Ik ben het helemaal met Poester eens.
     
  6. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Ook ik denk er regelmatig aan, zeker als je al die dingen op tv ziet, maar de toekomst is en blijft onzeker en daar laat ik het niet vanaf hangen.
     
  7. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Ik denk er ook vaak aan en voor mijn vriend was dat de reden om juist altijd geen kinderen op deze wereld te zetten. Maar op het moment dat mijn vriend en ik elkaar leerden kennen had ik al een zoontje uit een eerdere relatie en toen hij verliefd op mij werd was dat een all in one pakket zeg ik altijd maar en heb hem ervan overtuigd dat juist de nieuwe kinderen die geboren gaan worden het verschil kunnen gaan maken, misschien maken zij een betere toekomst, misschien zien zij het anders en misschien doen ze het wel veel beter dan de mensen die er nu leven.
    Misschien ook wel juist helemaal niet, maar daar zet ik mijn kind niet voor op de wereld. Ik hoop en ga er toch wel een beetje vanuit dat het beter kan worden!!

    Groetjes van Carry
     
  8. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    ben het helemaal met jenny eens ;)
     
  9. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.587
    61
    48
    Bedankt voor de reacties.
    inderdaad er zijn ook zoveel mooie dingen op de wereld waar je, je kinderen van wil laten genieten.

    Ik laat het er in ieder geval niet van afhangen , maar ken mensen in mijn omgeving die het er wel van laten afhangen.
     
  10. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Bravo, ik had het niet beter kunnen verwoorden. Kinderen zijn de toekomst en die hebben ze zelf in handen.

    Groetjes van Kiki
     
  11. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Ik ben het ook met jullie eens, de kinderen zijn de toekomst en kunnen deze dan ook bepalen.
    Daarnaast denk ik altijd maar, denk je dat onze ouders, en grootouders en overgrootouders ook niet deze twijfels hadden??
    Weliswaar over andere dingen, maar de dreiging van een wereldoorlog bijvoorbeeld..
    Volgens mij heeft elke generatie ouders deze twijfels, en zal dit ook altijd zo blijven, ik probeer onze normen en waarden mee te geven aan ons kind en hoop dat hij of zij misschien een beetje verschil gaat maken, maar in iedere geval een gelukkig en goed leven mag hebben.
     

Deel Deze Pagina