Gellak. Is dat wat voor mijn puber..

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Eenkadootje, 24 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Hoi,

Mijn puber wordt in juni 14. Ze is dol op nagellak, hoewel ze van die korte nagels heeft. D'r nagellak blijft ook niet lang mooi zitten.
    Nu hoorde ik van gellak.. Is dat wat voor haar en welke raad me dan aan!
    Alvast bedankt

2. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Gellak? Moet dat in de blauwe lamp om te drogen?.

3. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ja dat moet gewoon net als gelnagels onder een blauwe lamp drogen en groeit dan ook gewoon van de nagels af, dit blijft wel 2 tot 3 weken mooi zitten en dan verwijder je het en kun je nieuwe aanbrengen.

4. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Je hebt gellaks die je zelf kunt aanbrengen, maar dat is nog best een gedoe'tje (ik spreek uit ervaring). Ik zou dan, zeker voor een meisje van 14, liever gaan voor een echt goede basecoat onder de nagellak, zoals de bonder van Orly Orly Bonder - Miss Lipgloss.

5. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Ik zou zeggen nee. Ik heb zelf een hele uitgebreide collectie (van Pink Gellack). Het is heel erg mooi, even leren om aan te brengen en met en lamp "upgrade" van uv naar led maar een half uurtje werk totaal. Het blijft ook echt mooi zitten.. Maar.. Je nagels gaan er echt stuk van. Elke keer bij het opnieuw aanbrengen vijl je weer een laagje van je eigen nagel af en ook bij het verwijderen komt er wat eigen nagel mee. Zelfs de nagelstyliste bij wie ik het liet doen voordat ik een eigen set kocht, moest vaak een maand of 2 stoppen met het gebruik ervan. Ik ben nu ook weer bijna 2 maanden zonder, omdat mijn nagels zo dun geworden waren, dat ik bang was dat ik niks meer over hield als ik nog 1 of 2x gellak erop zou smeren.

Of, je moet het heel goed in de gaten houden en een stop aangeven als je ziet dat haar nagels zodanig beschadigd zijn, dat het gewoon "gevaarlijk" wordt. Maar, ik denk dat het zeker voor puberende meiden (net als (lange) gelnagels) een verslaving wordt. Ik zou dus een leuke collectie kleurtjes voor d'r kopen (van een goed merk dat lang blijft zitten) en eventueel een goede top- en basecoat.

6. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Ik heb sinds een paar weken de nieuwe gellak van Essence zonder uv lamp!
    Je brengt eerst een basis coat aan, dan een kleurtje nagellak en vervolgens een top coat.
    Bij mij blijft het 1,5 a 2 weken mooi zitten.

Misschien ook een optie voor je dochter?

7. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Ik gebruik gewoon normale nagellak en daaroverheen doe ik een laag blanke gellak waarbij je geen lamp nodig hebt.

8. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Mijn pedicure heeft ook Essence top coat gellak op mijn voetnageltjes gedaan. Deze moesten in de lamp. Anders droogt het niet goed zei ze.

9. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Dat is inderdaad minder..

10. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Dat kan kloppen. Er zijn 2 soorten. Ik heb de nieuwste en die is zonder lamp. Echt een aanrader!

11. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.397
    0
    0
    En dit is dus totaal niet waar.
    Dat jou nagels dun zijn komt omdat je de gellak op een verkeerde manier verwijderd/laat verwijderen. Je hebt soak off gellak waarbij je de gellak er met een speciale remover vanaf kunt weken zonder dat daar maar een vijl aan te pas komt.
    Je eigen nagels lijden daar helemaal niets mee.

12. XoXo

XoXo Niet meer actief

Deze heb ik ook maar dan met extra gellak topcoat en geen basecoat . Heb hem nu 3 weken op en nog niet beschadigd.

13. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38

Hmmm ok dat wist ik niet. Staat dat dan op t flesje?
    Wat is t verschil in naam dan precies met en zonder lamp?
    Misschien heb je een foto?

14. XoXo

XoXo Niet meer actief

Ze staan nu in de folder van kruidvat.
    Staat bij zonder lamp.

Deel Deze Pagina