Half juni ben ik uitgerekend en ik heb inmiddels de volgende kleertjes. Willen jullie eens meekijken en advies geven over wat er nog bij moet? Rompertjes: 3 x korte mouw, maat 50/56 2 x lange mouw, maat 50/56 2 x lange mouw, maar 56 (Ik wil er nog wat overslagrompers bijkopen in maat 50) Losse broekjes: 1 x maat 50 1 x maat 50/56 1 x maat 56 Losse shirtjes: 1 x korte mouw, maat 50/56 4 x lange mouw, maat 56 1 x lange mouw, maat 62 Kruippakjes: 1 x maat 50/56 1 x maat 56 Complete pakjes: 1 x broekje + shirtje lange mouw, maat 56 1 x broekje + shirtje lange mouw + vestje met capuchon, maat 56 1 x broekje + shirtje lange mouw + vestje met capuchon, maat 62 1 x broekje + shirtje lange mouw + vestje met capuchon, maat 68 Winterjasje: Maat 68 Sokjes: 6 x 0-6 maand 1 x maat 74/80 Mutsje: Maat 38 (zal dit geschikt zijn als binnenmutsje voor direct na de geboorte?) Zonnehoedje Maat 62/68 (welke maat is geschikt voor direct na de geboorte?)
Ik heb er weinig verstand van nog want ik zit een beetje rond te zoeken wat ik ook nodig zou hebben! Maar ik denk dat ik er nog wat 62/68 rompertjes bij zou doen! Straks is je beeb een stuk groter...of groeit ie snel...dan is ie binne een paar weken misschien al uit maat 50/56. Veel succes met alles....liefs Eva
Ik zou een vestje met lange mouwen maat 56 erbij nemen. Je weet in Nederland nooit wat voor weer het is in de zomer.
marjan, we zijn bijna gelijk uitgerekend , op het eerste gezicht lijkt het me al goed wat je al hebt, maar ik ga straks even nakijken wat er hier nu zoal in de kast ligt! Wordt vervolgd dus Over het mutsje, binnenmaat 38 is idd goed voor direct na de geboorte, mijn dochter die ahd een hoofdomtrek van 36, zoon 38. Let wel op 't kan dus gerust dat het mutsje na twee weken al te klein is! Mutsjes mogen best ook niet te hard spannen... Het zonnehoedje, 62/68 is te groot voor ent na de geboorte, voor een zonnehoedje denk ik dat je het best koopt als je kindje er is, gewoon passen in de winkel. En vooral ondanks zo'n hoedje je kindje uit de zon houden
@Marjann: overslag rompers zijn erg handig! Het ligt er ook heel erg aan hoe groot je kindje is. Mijn dochter zit nu pas (ze is 7 weken) in maat 56. Daarvoor eigenlijk alleen maar maat 50. Als dat bij jou ook zo is, dan heb je wat te weinig in die maat. Maarja, is ook zo bijgekocht natuurlijk. Mijn ervaring is dat die kleine babietjes niet vaak omgekleed worden. Mijn meisje had in het begin dan ook veel hetzelfde aan, omdat dat dan toch alweer gewassen was bijvoorbeeld. Zonnehoedje maat 68 is echt te groot voor na de geboorte Ik zou echt daarvoor van die ieniemiene geboortemutjes kopen. Oja en vestjes met capuchon vind ik echt een crime... Babietjes liggen de hele dag en dan hebben ze continu zo'n capuchon in hun nek. Ik heb het wel aan het jasje voor naar buiten, maar dan moet ie ook over haar muts heen... Niet handig vind ik dus persoonlijk!
Ha, bedankt allemaal! Eva, ik zal inderdaad ook nog wat grotere rompertjes kopen, uiteindelijk heb je ze toch nodig. Jopie, dank je wel voor de tip. Zelf dacht ik dat eentje eerst wel genoeg was, omdat ik misschien wel veel krijg na de bevalling. En mocht het nodig zijn, dan kan er zo even iemand voor mij naar de babywinkel, die zit dichtbij. Nathalie, ik zie het, bijna tegelijk, misschien bevallen we wel op dezelfde dag. Wat betreft het mutsje... moet ik er ook nog voor zorgen dat ik een kleiner maatje in huis heb? Want straks pas het niet, zoals Dorientje zegt. De baby moet toch direct na de geboorte een mutsje op? Poema, ik dacht inderdaad aan overslagrompers, omdat een bekende van mij laatst is bevallen m.b.v. een vaccuumpomp. Het kindje had 2 dagen lang hoofdpijn en het was niet goed om kleertjes over het hoofdje aan te trekken. Haha, ik wist dat het hoedje te groot was. Ik zag hem heel goedkoop liggen bij de Wibra en vond hem zooo mooi. Maar een zomer erna is het hoedje natuurlijk weer te klein. Ja, vestjes met capuchon leken mij ook niet handig. Maar deze vestjes heb ik gekegen. Misschien moet ik er nog even voor zorgen dat ik nog iets warms heb zonder capuchon, dan zijn de vestjes met capuchon voor als er visite komt.
Ik zou alleen nog shirtje lange mouwen in 50 kopen als ik jou was. Verder.... niks extra nog kopen. Je krijgt vast nog vanalles en wat je te weinig hebt... is in NL erg snel bijgekocht!
Ik zou het hier voorlopig bij laten. Vergeet niet dat je ook nog genoeg krijgt straks van je kraamvisite. En kleertjes bij halen is toch zo gepiept en leuk om te shoppen gr vruchtje
Even over dat krijgen van kleertjes; mijn ervaring is dat je veel krijgt in grotere maten en niet in de hele kleine maatjes. Althans dat is bij mij zo. Overslag rompers en truitjes zij superhandig voor die kleintjes. Wel of geen vacuumpomp volgens mij vindt geen een baby het geweldig een shirt over zn hoofd het is trouwens ook voor jezelf een gehannes met zo'n klein babietje. Alles is zo fragiel.
Ik zou er inderdaad nog een vestje bij kopen. Altijd handig als het net te koud is voor alleen een shirtje en nog te warm voor een winterjas. Je zou ook een dun zomerjasje kunnen kopen. Ik vond zelf alleen vestjes makkelijker.