Mama! mag ik de baby zien...?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door VrouwtjeRomy, 23 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

8:30 "maaamaaaa! Ik ben waaaaaakkeeeer!!!"
    "Kom maar gezellig hier liggen dan bij pappa en mamma"
    Hop dochter uit bed (ligt in een peuterbedje) komt de kamer inrennen terwijl ze haar broekspijpen omhoog getrokken houd. (ooit een keer fout gegaan toen de pyjama's nog te lang waren en ze niet opgevouwd bleven, sinds dien loopt en rent ze alleen nog maar in pyjama met haar broekspijpen omhoog getrokken)

9:00 "Mammaaa? Mag ik de baby zien?"
    "Jahoor lieverd, kijk"
    Dus ik trek mijn shirt omhoog en laat mn buik zien, hoppa gelijk 1 oor op mn buik om te luisteren.
    "Ik hoor hem mamma! hij komt eraan hoor!"
    "Nee lieverd hij zit er nog wel eventjes voor hij komt"
    "Nee hoor mamma want de baby zegt dat hij wilt spelen"
    "Nou zeg dan maar even tegen de baby dat hij nog minimaal 6 maandjes moet wachten hoor!"
    "Baby!! Nog niet komen hoor!! Even wachten nog!!! Gaan we gewoon zometeen spelen oke? Nou ik ga spelen hoor! Doei baby! *kus*"

En daar ging ze weer hahaha, t is wat he, en dat is dan 2,5!!

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Schattig!

Wat een lief verhaaltje, ze gaat vast straks een lieve grote zus zijn voor het kleine broertje of zusje!

3. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Aaaah wat lief!!!!

Wij hebben hier ook een peutertje van 2 jaar en 3 maanden rondlopen. Ze heeft ook min of meer in de gaten dat ze een zusje krijgt.

We hebben haar vanaf het begin mee laten luisteren met de angelsound en deze ligt dan ook binnen bereik onder de tafel.
    Soms komt ze uit haar zelf met dat ding aan lopen en dan zegt ze:
    Even naar baby zusje horen.

OF ik zit zelf even lekker met mijn handen op mijn blote buik en dan komt ze naar mij toe en zegt ze:
    Mama, tui na beneden, baby zusje krijg ut koud!

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

:D Super leuk en het wordt nog leuker als de kleine er eenmaal is. Hier werd dochterlief (8 maanden) vanochtend vermanend toe gesproken door broerlief (2,5 jaar): "Nee, Pom. Dat mag niet. Niet aan de stekkertjes zitten. Die zijn van papa. Jij mag lekker hier spelen" (en sleept haar aan een arm naar de andere kant van de kamer ....!

(Pom vindt - zolang haar broer het doet - alles best)

5. Sensea

Sensea Niet meer actief

dat deed mijn oudste ook altijd. hihi. en 15 jaar later deed ze het bij onze jongste ook weer. heb je een puber van 1.80 op je buik liggen. klop klop.... is daar iemand???? hahahahahaha...

geweldig zulke verhalen! geniet er maar lekker van.

6. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Hihi, leuk he. Grote zus, is hier dol op de kleine zus. En heerlijk boos toespreken als ze ergens aankomt wat niet mag. Toch wel leuk om de oudste dan te zijn.:D

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Leuk die positieve verhalen!
    Was eerder ook al een topic over...die maakte me nogal zenuwachtig ;)

8. mamavanjill

mamavanjill Bekend lid

8 okt 2009
    641
    0
    0
    oooo tranen schieten met in de ogen... wat lief zucht...

9. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    LIEFF!!:D Hahaha helemaal geweldig!

10. Milaa

Milaa Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.310
    0
    0
    Kei lief :D

11. Felicee

Felicee Bekend lid

8 okt 2010
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo lief!! Onze dochter is nu bijna 2,5 jaar en vraagt ook voortdurend naar de baby in mijn buik.
    Oortje op de buik en zegt 'Mama, de baby zit vast in de modder, ik ga hem wel helpen'...:D
    Verder is ze overtuigd van een broertje en hij heet Max (NOT!)

12. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

mijn dochter zegt ook dat het een jongetje is! haha en ik heb een zwangerschapspiercing met een blauw balletje en een roze. ze wijst altijd naar de blauwe. mooooi zegt ze dan.

Deel Deze Pagina