Hallo allemaal, Ik heb sinds een paar dagen last van waterige afscheiding, om mijn normale afscheiding heen. Ben 29 weken zwanger. Is dit normaal bij deze termijn en hebben meer meiden hier ervaring mee? Ik ben ineens zo bang dat het vruchtwater is. Ik voel het niet lopen ofzo. Groetjes, Marit
bij twijfel altijd de vk of gyn bellen, beter vaak voor niks dan 1 keer te laat, als je wat bewaard, bv een onderbroekje waar je in gelekt hebt (ik weet het sorry, erg vies) en dat meeneemt dan zien hun gelijk of het afscheiding is of niet, het klinkt als afscheiding hoor, dat moet ik er wel ff bijzeggen, succes
Hoi Marit, Vorige week had ik hier ook last van, maakte me ook best wel zorgen en ben dus naar de huisarts gegaan. Waterige afscheiding was heel normaal. Wel kreeg ik voor de zekerheid een vaginale tablet mee, omdat ik dacht aan een schimmelinfectie. Dit heeft geholpen, want nu heb ik er een stuk minder last van. De waterige afscheiding is afgelopen. De huisarts heeft nog niet eens gekeken, ze zei als de tablet helpt heb je een schimmelinfectie, zo niet dan was dit niet het geval. Maar ze verzekerde mij dat waterige afscheiding heel normaal is bij een zwnagerschap en zeker niet iets om je druk over te maken. Misschien is het iets om een keer langs te gaan bij de huisarts, zij kan je iets voorschrijven wat betreft medicatie. Dit is overigens niet schadelijk voor de baby. gr Suzanne