Wie is hier een babyhuidje expert?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sue87, 8 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Zoon heeft de hele week al last van zijn eczeem, maar sinds gisteren ook ineens dit: (zie foto)
    Het begon op zijn wangen en vanohtend was het ineens groter!
    Nu zag ik net dat het ook op zijn lippen zit en (redelijk grote) blaasjes bij zijn anus.

In 1 vd knieholtes was er een klein rood plekje.. ik dacht in eerste instantie aan smet, omdat nog nooit eczeem ol zijn benen heeft gehad. Maar nu zit daar ook een blaasje. Er zit ook duidelijk vocht in.

Wie oh wie weet wat het kan zijn?
    Huisarts zegt al heel snel dat het allemaal zijn eczeem is.
    Dacht zelf evt krentenbaard? Weet alleen niet of dat ook bij de anus voor komt.

2. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Misschien wel handig om bij te vertellen dat hij nu 2 tanden tegelijk krijgt en de zalf voor de eczeem niet lijkt te helpen.

3. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik zag eerst de foto en moest meteen aan krentenbaard of eczeem door bijv een speen denken (door kwijlen) maar voor het laatse zit het te ver verspreid. Was je ook bij de huisarts geweest? Anders even bellen en zeggen dat het erger wordt. Wel even een afspraak maken want krentenbaard is besmettelijk, maar goed te behandelen

4. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Ik ben nog niet bij de huisarts geweest. Hoor je bij krentebaard ook geen gele korsten te krijgen? Dat heeft hij nml niet.

5. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Alleen als een blaasje open gaat en opdroogt. Mijn dochter heeft het gelukkig nog nooit gehad, maar je kunt er beter op tijd bij zijn. In het ergste geval ga je een keer te vaak naar de huisarts. Beter 10x te veel dan 1x te weinig hoor. Zeker met jonge kinderen moet je bij twijfel gewoon gaan.

6. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Precies dit had mijn zoontje laatst ook. Hij heeft ook eczeem en ineens zaten er allemaal blaasjes op die eczeem plekken, maar dus ook bij zijn bilnaad. Die blaasjes gingen vrij snel open en er kwam toen een gele korst, dus dacht ik ook aan krentenbaard. Naar de ha, maar die wist niet wat het was :( Wel een antibioticazalf meegekregen en toen trok het idd na een dag weer weg. Maar weet dus tot op heden niet wat het precies was... overigens is hij nu ook weer bezig met tandjes/kiezen, dus wie weet hangt het toch daarmee samen.

7. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Toch benieuwd hoe het is. Is het al minder geworden?

8. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Of het krentenbaard is weet ik niet, maar als ik naar de foto kijk is jouw zoontje nog erg jong. Voor erg jonge baby's is krentenbaard nog echt gevaarlijk. Ik zou de HA er zeker even naar laten kijken.

9. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Ha Dames! Ik heb foto's naar de huisarts gestuurd en daar kwam waterpokken uit.
    Door meerdere factoren zijn we er nu wel zeker van dat het dat ook echt is. Gelukkig begint het al wat te helen!!
    Dank voor alle reacties!

Deel Deze Pagina