Opleiding doktersassistent

Discussie in 'De lounge' gestart door Noorie, 19 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noorie

Noorie Niet meer actief

Er zit een mogelijkheid in dat ik de kans krijg op de opleiding doktersassistent te doen voor mijn werk.
    Dit zal dan BBL zijn. Of in iedergeval geen 5 dagen per week school omdat ik dus al werk.
    Ze willen de functie die ik uitvoer uit gaan breiden.
    Ik werk dus niet in een huisartsenpraktijk ofzo.

Mijn vraag: hoe is de opleiding? Vond je hem moeilijk? Is het vooral medische stof?

2. yoshi

yoshi Actief lid

12 aug 2015
    362
    45
    28
    Ik vond de opleiding niet moeilijk. Maar ik heb de dagopleiding gedaan dus ik weet niet hoe deeltijd werkt.
    Je moet misschien even nakijken of je huidige werkplek wel geldig is voor de opleiding.

3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.199
    23.283
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik heb hem in 1 jaar gedaan ipv 3 jaar, op mn sloffen. Wegens omstandigheden werk ik onder mn niveau. Op zich is BBL wel te doen hoor.

Noorie vindt dit leuk.
  4. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik heb het in 1 jaar gedaan via capabel. Was prima te doen. Je moet rekenen op 1 dag school en 1 dag thuis studeren. Afhankelijk natuurlijk hoe snel je leert/leest.

Je kan kijken of je werk door blijft betalen qua salaris.
    Een collega doet de opleiding nu ook. Maar de stages doet ze elders. Maar krijgt wel gewoon haar salaris.
    Zij geeft wel aan dat het pittig is werk, school, stage en gezin.

Noorie vindt dit leuk.
  5. SweetPrincess

SweetPrincess Bekend lid

17 feb 2015
    601
    43
    28
    NULL
    NULL
    ik deed hem voltijd in 2 jaar met stage ook tussendoor maar we hadden helaas veel opleidings opvulsel met onzin dingen zoals projecten die nergens over gingen. Als je al het nuttige achter elkaar plaatst kom je wel uit op 1 dag. Opleiding zelf vond ik niet heel moeilijk en is dan wel medische stof idd aangezien je op die ene dag geen projecten enz gaat doen denk ik. Je leert bv ook injecteren en wonden verbinden, bloeddruk meten, steriele tafels maken , recepten kennis, over het functioneren van het lichaam (lijkt op biologie op middelbare) en dan medische kennis over de ziektebeelden.

Noorie vindt dit leuk.
  6. Noorie

Noorie Niet meer actief

Dat zijn ze nu inderdaad aan het uitzoeken. Waarschijnlijk wel omdat ze onze functie gaan uitbreiden. We zitten in de gezondheidszorg.

Bedankt voor jullie ervaringen!

Deel Deze Pagina