Matrasbeschermer

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Meisje012, 26 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje012

Meisje012 Actief lid

28 okt 2016
    214
    1
    18
    Hallo Dames,
    Wat hebben jullie op het matras liggen voor als evt. je vliezen breken?
    In mijn vorige zwangerschap heb ik het niet gedaan en de gok genomen. (Overigens zijn mijn vliezen pas in het ziekenhuis gebroken)
    Ik vond die plastic onderleggers verschrikkelijk!

Nu wil ik toch graag iets eronder leggen, je weet maar nooit;)

Wij hebben een 2 persoons topper van 160x210cm dus niet echt een gangbare maat. Ik zag bij de Hema alleen maar 160x200cm.

Jullie ideeën?

2. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Ik heb zo'n matje eronder liggen die je bij het pakket krijgt. Niet dat grote plastic ding, maar die kleine matjes. Alleen bil hoogte. Waardoor het veel minder zweten is in bed. Die matjes gebruik ik ook voor op de bank/stoel.
    Als je thuis bevalt zou ik wel zo'n grote eronder leggen.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb een twee persoons waterdichte molton onderlegger. Maar die heb ik alleen onder mijn eigen onderkant liggen zeg maar. Hij kreukt en zweet wel een beetje maar niet zo erg als de plastic uit kraampakket. Ik heb hem er nu al lang op liggen want bij beide bevallingen vliezen in bed gebroken en nu bang dat dat weer gebeurt (twins)

4. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.282
    17.160
    113
    Waterdichte molton, van de action. Gekocht toen ik zwanger was van de 2e en eigenlijk ligt die standaard op ons bed sindsdien, met een gewoon hoeslaken erover

5. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    We hebben een waterdichte molton van Ikea, vond hem vorige keer niet zweten of kraken of vervelend liggen. Weet niet of die ook in 210 is, maar als je hem alleen om de topper zou doen ipv ook om het matras zou dat haalbaar moeten zijn denk ik?

6. Meisje012

Meisje012 Actief lid

28 okt 2016
    214
    1
    18
    Ja wie weet! Topper is toch een stuk minder dik.
    Welke molton is dat precies, weet je dat nog?

7. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Had hier ook een waterdichte molton gekocht van IKEA.
    Maar voordat de VK de vliezen door ging prikken. Adviseerde hij toch om het zeiltje uit het kraampakket er ook nog onder te leggen.
    Hij had er niet superveel vertrouwen in.
    Geen idee of het er alsnog doorgelekt is. :p

8. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waterdichte molton van de Action, ligt dr al op sinds ik hoog zwanger was van dr 1e, toen vliezen pas gebroken in t ziekenhuis( door de vk)

9. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Ze hadden toendertijd maar 1 soort dacht ik... In verschillende maten dan. Oppervlak waterdicht alleen de zijkanten dan weer niet, dus was van plan bij thuisbevalling zeiltje nog wel te gebruiken, alleen niet om weken om te slapen ;)

10. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Met 36 weken heb ik er een waterdichte molton opgelegd van de Ikea.

11. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Wij hebben een tweepersoons waterdichte molton van de leen bakker. Daar hadden ze toen verschillende maten weet ik, want ik heb lang naar onze maat gezocht. Die ligt er vanaf 37 weken nu op. Is wel wat warmer maar kraakt niet

Deel Deze Pagina