waterpokken en carnaval...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door megamuts, 12 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. megamuts

megamuts Actief lid

24 mrt 2007
    255
    0
    0
    Mijn zoontje heeft de waterpokken heb ze vandaag ontdekt. Het valt nog mee hopelijk krijgt hij er niet zoveel last van. Maar nu twijfel ik of ik morgen met hem caranval ga vieren hier in het dorp. Hij is echt helemaal in de carnavals stemming en vind het wel zielig om hem thuis te houden als hij zich goed voelt. En als er niet veel meer pokjes bij komen. Wat zouden jullie doen.

2. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik zou het niet doen, aangezien waterpokken hartstikke besmettelijk zijn en vooral voor zwangere vrouwen en baby's heel gevaarlijk zijn. Als je weet dat je kind waterpokken heeft, dan zou ik hem/haar thuishouden tot het besmettingsgevaar weer voorbij is..

Misha heeft op dit moment ook waterpokken en blijft lekker thuis, tot alle blaasje ingedroogt zijn..

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Het hangt er echt helemaal vanaf hoe hij zich voelt. Onze jongste 2 hebben het net achter de rug (de jongste is nog niet helemaal klaar) De oudste van de 2 had niet zoveel last, alleen wat pokken op haar buik en rug wel erge jeuk maar geen koorts. De jongste daarintegen had van de 1 op andere dag echt overal pokken. Is er zo ziek van! Vandaag is de 9e dag en gaat nu eindelijk weer wat eten en drinken. Ik weet niet of het carnaval buiten of binnen is. Als het binnen is zou ik niet gaan. Je zou andere kinderen kunnen besmetten. Als het buiten is en hij voelt zich goed....waarom niet. Ik zou alleen zijn gezicht niet smincken. Waar nu geen pokken zitten kunnen ze over een paar uur wel zitten. Als ze open gaan en er komt sminck in zou het kunnen gana ontsteken en nare littekens achterlaten.

Deel Deze Pagina