hahaha wat hebben kinderen toch gekke uitspraken. Hier hebben we bijvoorbeeld geen smeerworst maar zweerworst, wat ik persoonlijk een beetje smerig vind klinken. Ikke is heel boos op jouw en dan boos kijken. Hier moeten we ook wel op onze woorden letten anders dan krijgen we het steeds terug te horen.
Ik stond laatst versteld van Stijn, Ik stuurde hem naar de gang want hij had straf, roept hij ja is goed mama want ik wil je even niet meer zien de wijsneus, ik vraag me af van wie hij dat geleerd heeft
Grappig dit topic! Deze vond ik wel apart, en nog niet eens zozeer door mijn zoontje. We waren bij zijn kapper en hij kreeg een glaasje fruitsap (sinaasappelsap) en hij zeg hmm lekker fluitsap! Waarop de kapper: nou nou, fluitsap is toch wel héél iets anders! Heel de zaak lag plat.
Een hele tijd geleden stond stijn in de kamer en riep mama ik ga werken tot vanavond. Ikke oke lieverd maar waar werk je dan? Stijn roept inne winkel. Ikke oke, wat verkopen ze daar dan? Stijn, Hageltjes en tieten
wij waren een keer in een supermarkt en voor ons staat een vrouw die op zn zachts gezegd nogal onfris rook, Celyn kijkt er es naar en zegt ,,mevrouw.....mag ik wel iets tegen u zeggen??" die mevrouw zegt tegen mij keurig hoor, dat ze dat zo netjes vraagt! en vervolgens tegen Celyn dat dat zeker wel mag....en Celyn vervolgens met een vies gezicht ,,mevrouw....u stinkt!" nou ik schaamde me dood!
@Rosao, helaas wel ja haha. Sommige letters (zoals de R) heeft hij nog veel moeite mee. @Lovetrust, oh wat erg ..ik zou me ook dood schamen Kleine kindjes zijn helaas vaak te eerlijk.
ik heb er 1 van mijn oudste zoontje en 1 van mijn jongste. mijn oudste had tot hij ongeveer 3,5 jaar was dat hij de r niet kon zeggen dus liepen we op de markt vraagt hij om een broodje dat werd dus mama mag ik een bloodje. en mijn jongste van net 3 verdraait de l voor de n, als hij wat leuk vind zegt hij leuk he?, maar dan met de n dan krijg je dus iets heel anders haha. en dan ook wel eens als er veel mensen zijn dan zeg ik met nadruk van ja llleuk he? dus dat hij dat bedoeld en niet iets anders.
Ik was een keer met mijn neefje bij de Mac Donalds, en daar zit een vrouw in een rolstoel. Vraagt hij: Tamio, waarom zit die mevrouw in een rolstoel?, die heeft toch gewoon beentjes? Gelukkig moest die vrouw er erg hard om lachen.
Geweldig, kan me voorstellen dat je dood schaamde. Maar ik vind dit soort uitspraken super. Zo lekker eerlijk zijn die kleintjes!
Hier ook een zoon van 2,5.Zat hem van de week te plagen.Ropet hij heel hard:Mama is niet grappig.En dat zeg ik dus heel vaak als hij vervelend is. En van de week zat hij diego te kijken riepen ze ahoeha naar een of ander beest maar meneer maakten er ouwehoer van. Ook hebben wij de naam van ons kitten moeten veranderen,want wij hadden hem muppet genoemd.Dit werd door hem eerst mut en later K.t.Dus nu heet hij semmy
nou was daar gelukkig niemand bij,maar laats gikngen mn zoontje en ik samen douchen (das sneller en makkelijker) en toen wees hij naar mn ... en riep helemaal verrukt: "oh,wat een mooie piemel mama"!!
Ik kan me nog wel herinneren dat we in het dolfinarium waren en ik naar de wc ging.Hoor ik in het hokje naast mij:Mama jij hebt echt veel haar op je billen.Die mevrouw dacht dat ze alleen waren in de toiletten.Dus toen ik het hokje uitkwam wer die mevr echt knal rood.Ik heb er nog de hele dag om moeten lachen
We waren boodschappen aan het doen en bij de supermarkt staat zo'n helicoptertje waar kinderen in kunnen zitten,nou daar wilde hij dus in. Maar ja kan hem niet in elk ding neerzetten om hem te pleasen,dus wilde verder lopen en neem hem mee aan zijn arm, zegt hij dus "laat me maar even mama". als je dat hoord uit z'n klein mannetje klinkt het echt heel vreemd.Vooral omdat hij al heel goed kan praten voor z'n leeftijd.
Esmee vind Nick en Simon erg leuk en zingt ook geregeld "steeds weer" (verder dan die woorden komt ze niet) maar ik verstond haar niet dus ik vraag haar van "wat zing je nou? " zegt ze zo van "mama, nick en simon!!!" echt op zo een toontje van dat hoor je toch dat ik dat an het zingen ben. En laatst zaten we aan tafel ,we aten Boerenkool zegt ze opeens "mama het is heerlijk"
Esmée is helemaal wild van sneeuwwitje en kijkt ook graag naar de film. De heks met de appel (en hoofddoekje) vindt ze nog wel een beetje eng... Dus vorige week ging ik met Esmée naar de supermarkt, komen we bij de kassa waar een Turkse cassière zit, met hoofddoekje. Gilt ze echt keihard door de winkel, al wijzend naar de cassière: "Aaah, kijk mama, de heks!!!" Gelukkig kon de cassière erom lachen....
Mijn man en Dewi maakten een sneeuwpop, nu had mijn man voor de gein billen gemaakt. Dus hij zegt tegen Dewi kijk... de sneeuwman heeft ook billen. Waarop Dewi antwoord "Dewi maakt pruimpje" haha we moesten zo lachen. Uiteindelijk is hij (uhm zij) toch pruimloos gebleven, hebben haar maar afgeleid.