Muizen

Discussie in 'De lounge' gestart door Zomerrr, 13 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Hoi meiden,

Wij wonen in een appartement met buren onder ons en boven ons.
    Onze onderburen zijn op dit moment bezig met verhuizen(daar doen ze al 4 maanden over;))

De laatste paar dagen hoorde ik "iets" lopen boven ons plafond en zei ik voor de grap het zullen toch geen muizen zijn.

Toen ik net iets uit het keukenkastje onder de wasbak wilde pakken was de verpakking kapot geknaagd.

Ik heb het kastje gelijk dicht gedaan en in paniek mijn man opgebeld dat er gelijk iemand vanavond langs moest komen maar dat kan echter morgen pas.

Mijn man is voorlopig niet thuis en ben als de dood voor die beesten:):):)

Wat kan ik er nu aan doen en hoe snel ben je van ze af?

2. pluisje19

pluisje19 Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.754
    0
    0
    Haal een paar goedkope vallen...zet ze vannacht op ( met een stukje chocolade, kaas willen de moderne muizen niet:D)
    E voila, je zal er zo spoedig mogelijk vanaf zijn..
    Of je mag mijn kat wel ff lenen;)
    Succes! Pluisje

3. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik durf niet meer in de keuken te komen:)

4. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    idd ritje naar de boerenbond voor vallen! pindakaas vinden ze ook lekker

brrr ik hou der ook niet zo van...

5. pluisje19

pluisje19 Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.754
    0
    0
    Ik kan natuurlijk wel zeggen: "die beestjes doen je niks" maar daar heb je niks aan. Als er een dikke spin in de keuken zou zitten, zou ik er voor geen geld naar binnen gaan:$
    De kans dat ze naar buiten komt ( komen) als jij in de keuken bent, is zeer klein. Dus ik zou zsm die vallen halen. In de keuken neerzetten en deur meteen weer dicht en afwachten maar...succes!!

6. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik heb net in een dappere poging samen met de hond alles leeg gehaald.

Mijn man kan bij een kennis wat vergif halen zei die, nou zal ik wel heel zwangerschapspagina over mijn heen maar je mag die muizen gratis op komen halen:)

Weet er iemand waar ik dat vergif in kan doen of moet het gewoon los liggen?

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij hadden 2 jaar geleden muizen op zolder, eerst geprobeerd met muisvriendelijke vallen wat totaal niet werkte dus toen overgegaan op gif, heeft prima gewerkt daarna nooit meer last gehad. Wij hadden het gif gewoon op een schoteltje neergezet (en dat staat er nu nog altijd uit 'voorzorg' maar er word niet van gegeten, ga af en toe even checken).

8. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    ik weet dat je dat in korrel vorm hebt, maar wat kunnen jullie krijgen?

ik weet dat die korrels vaak gewoon los liggen maar zou wel goed zorgen dat je hond er niet bij kan... en je kindje ook niet natuurlijk...

9. Liesje92

Liesje92 Niet meer actief

In het keukenkastje zelfrijzend bakmeel met suiker neerzetten. Door de suiker vinden ze het lekker, eten ze het op en doordat dat in hun buik gaat gisten gaan ze dus dood. Is goedkoper dan een cal ;) succes!

10. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Het zijn blokjes in een zakje.
    Heb het daar naar gelegd alles op slot en hond en kind mogen daar niet komen.

Laat morgen sowieso dat bedrijf nog komen omdat ik wil weten waar en hoe ze binnen komen en wat we dicht moeten maken:)

11. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Leuk he? Wij hebben er ook last van, bij ons komen ze van de onderbuurvrouw. Die had er (na navragen) 25 gevangen! Ieuuuuwwww!! Nu hadden wij gif neergezet maar helaas daar is niets van gegeten. Dus nu, en nu zal ik wel heel zp over me heen krijgen, hebben we lijm plankjes.
    Ze eten gelukkig niets bij ons, ja ze pakken het hondenvoer. Maar ik vind het gewoon vies en durf 's avonds ook niet eens uit bed! Dus ik hoop nu dat ik er snel vanaf ben, anders weet ik het ook niet meer..

12. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Wij hebben er ook last van heel erg zelfs.
    we wonen in een park en de buurman heeft gewoon een bos achter het huis.

hier werkt het gif niet ze pakken het niet. Ik heb korrels en zakjes uit portugal.
    de vallen trappen ze niet meer in daar lopen ze gewoon omheen.
    onze hond vangt ze en manliefs maat 44 stampt ze kapot.
    het is goed vind ze zo ranzig en ben zo bang voor de ziektes die ze over kunnen brengen

13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Geen vergif nemen. Dit slepen ze mee naar hun holletje en onderweg kunnen ze een deel verliezen. Is natuurlijk maar weinig maar niet goed als je hond of kleine het binnen krijgt. Ook liggen ze dan ergens weg te rotten. Met een klem zijn ze in 1x dood en je weet ook waar ze dood liggen.
    Klem zetten met pindakaas.kleeft en ruikt sterk. Je vangt ze gegarandeerd achter elkaar.

14. Cabb

Cabb Niet meer actief

Vroeg ik me ook al af ja, ben je niet bang dat ze ergens anders dood gaan waar je ze niet vind maar wel heerlijk liggen te rotten en stinken? Ik heb altijd al minstens 2 katten in huis gehad en nog nooit last van muizen, kan toeval zijn maar ALS ze hier binnen durven te komen grijpt de kat ze wel, en die komt ze heus wel op de bank brengen als cadeautje :p.

15. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Vallen met Chocola en suiker zetten. En geen eten(resten) in openbaar.. Kruimels op de grond en aanrecht vegen.

16. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Ik heb ooit in een studentenhuis gewoond waar ik waar werd van gekriebel aan m'n hoofd.! Een muis op m'n kussen, die was dus echt niet bang!

17. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Door gif gaan ze niet wegrotten! Ze verdrogen helemaal....als je ze daarna bij wijze van op zou pakken, dan vallen ze als stof (as) uit elkaar. Wij hebben muizenplaag gehad en dit gif werd aangeraden door Rentokil

18. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Correctie: wakker werd

19. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    je mag men katten wel lenen weet zeker dat ze alle plezier hebben :p
    geen tip maar succes ermee zou er ook zeker niet gelukkig van worden.

20. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Ik werk in een restaurant in de binnenstad dus ook altijd muizen.

Ik vind het zielig maar de enige manier om ze bij ons echt te vangen zijn lijmplankjes en je kan ook bijna niet amders in eem keuken! Gif mag niet vanwege het verslepen en als je dat op je aanrecht hebt liggen waar je later eten bereid...

Het probleem is dat die krengen nogal slim zijn geworden en de muizenvallen "begrijpen" en immuum worden voor gif.

Wij hebben een kat genomen die in de nachten in de keuken wordt losgelaten en door de geur alleen al is het stukken minder geworden gelukkig! Verder hebben we momenteel helaas geen collega's meer met lef, vroeger hadden we er 1 die ze gewoon dood trapte!

Deel Deze Pagina