Leuke meevaller

Discussion in 'De lounge' started by Katja77, Feb 11, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

Jan 8, 2011
    1,998
    885
    113
    Groningen
    Vandaag moest ik naar het ziekenhuis voor een iui en zette mijn auto in de parkeergarage. Bij terugkomst moest ik 2,50 euro betalen. Ik wilde betalen met een briefje van twintig. En dit kreeg ik allemaal terug:

eerst kwam het briefje van 20 terug, toen kwam mijn uitrijkaart terug (betaald - u kunt uitrijden) en toen kreeg ik ook nog eens 17,50 wisselgeld. :D

Ik vond dit zo grappig: 17,50 verdiend en gratis parkeren, en wilde even met jullie delen. Jullie ook wel eens zo'n leuke meevaller meegemaakt?

2. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

Apr 3, 2012
    1,379
    0
    0
    #2 NoukjeTygo, Feb 11, 2013
    Last edited: Feb 11, 2013
    Verder dan mijn boodschappen waar ik geld toe voor kreeg van de caissiere kwam ik niet.

Was ook echt zo'n achterlijke situatie! Ik ben zelf dus ook caissiere (én schoonmaak, én kwaliteitsmedewerker én ooit teamleidster geweest, dus weet echt wel waar ik het over het wat dat betreft..) maar deze dame van een ander filiaal maakte het wel heel bont.
    Ik zei nog "je geeft me veel te veel terug, joh! Wacht er klopt iets niet!" en wat deed zij? Slaakte een diepe zucht, zegt "neeeee mevrouw het is écht goed gegaan. Ik kan heus wel tellen!" rolde vervolgens met haar ogen en draaide zich om naar de volgende klant.
    "dus als ik met vijftig euro betaal en ik krijg 69 euro terug gaat er geen lampje branden?" "dat klopt gewoon!"

Tsja....

(o, en ik heb vroegah weleens een briefje van 50 euro gevonden. Heb er toen een enorme lading snoep van gekocht geloof ik :p was een jaar of 17)

3. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Ik ben eerlijk en zou die 20,00 euro terug proppen in de automaat...

Geintje :D

4. Smnee

Smnee Niet meer actief

Hahaha met plakband erop plakken :D briefje erbij hotjee

5. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

Jan 8, 2011
    1,998
    885
    113
    Groningen
    LOL :D
    Geld teveel terug bij de kassa geef ik overigens wel terug. Maar ach de parkeerautomaat ... ik betaal me scheel aan al die keren dat ik bij het ziekenhuis moet parkeren, dit vind ik wel een aardig compensatie :)

6. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Hahaha was maar een grapje he voor dat dit topic ook word gesloten :D

7. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

Jan 8, 2011
    1,998
    885
    113
    Groningen
    Huh? Waarom zou dit topic gesloten worden?`Ik heb iets gemist?

8. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

sorry maar dat is stelen hoor. = Geintje he.

9. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

Apr 3, 2012
    1,379
    0
    0
    Ja, ik dus normaal gesproken ook. Maar als ze zó onbeschoft doet en vervolgens tot drie keer toe beweerde dat het écht wel klopt en ze écht wel kan tellen.......
    Dan heeft ze dus een kasverschil.
    (en haar bedrijfsleider had een berichtje in zijn inbox van mijn teamleidster over de situatie. Dat het geld dus bij mij op te halen is vanwege het feit dat het hetzelfde bedrijf is en ik buiten mijn werktijd daar boodschappen deed.. Tot op heden -drie weken later!!!- is zélfs daar nog geen antwoord op!)

10. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Mijn topic over mijn volkomen algemene vraag werd een groot fiasco. Heette iets van: Zouden jullie dit doen. Als je wil lachen kan je het nog lezen:p

11. mol81

mol81 Niet meer actief

Ik was eens op vakantie in de Belgische Ardennen en liep bij een klooster. Toen vond ik een briefje van 2000 franken. Dit was omgerekend 100 gulden. Het briefje was helemaal vies en gescheurd. Meegenomen en bij de bank ingeleverd en het was echt en ik kreeg er een mooi schoon exemplaar voor terug. We konden er drie dagen van uit eten. Erg leuk.

12. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

Jan 8, 2011
    1,998
    885
    113
    Groningen
    Oja, in jouw situatie had ik het ook gehouden :)

13. MrsSnuggels

MrsSnuggels Actief lid

Feb 9, 2013
    441
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zeker een leuke meevaller.

Ik had het laatst bij de Jumbo. Stond als 3e in een rij en alle kassa's waren bezet, roept de man achter mij keihard. DEZE VROUW KRIJGT GRATIS BOODSCHAPPEN. Nu houd ik er niet van om in het middelpunt van de belangstelling te staan en was het vrij ongemakkelijk om ook nog het punt van discussie te zijn want de cassiére probeerde er nog onderuit te komen, maar de boodschappen waren toch lekker gratis! Heb de meneer bedankt met een pak roze koeken :)

14. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

Jan 8, 2011
    1,998
    885
    113
    Groningen
    Ohh, ik ga nu even kijken natuurlijk :p

15. Booey

Booey VIP lid

Dec 6, 2006
    5,663
    0
    36
    Radiator Springs
    hèhè, eidelijk iemand die eens gebruik maakt van die lulslogan. Waarom deed de cassiere eigenlijk moeilijk? Ze promoten het toch zelf? Had je een goeie volle kar?

16. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,058
    1,291
    113
    Nederland
    Enige tijd geleden bij de kruidvat. Ik had 6 pakken voeding gehaald. Drie standaard en drie forte, dus zet 1 standaard en 1 forte op de toonbank en zeg netjes: ik heb in de kinderwagen ook nog twee standaard en twee forte. Is prima zegt de man.

Nadat hij die twee gescand heeft zegt hij: ik moet die andere pakken wel even hebben ivm alarm. Prima, ik gepakt. Hij alarm eraf gehaald. Nadat ik had betaald en buiten stond vond ik het bedrag weinig, bleek dat hij de andere pakken niet had aangeslagen.

Heb niets gezegd. Dan had hij beter op moeten letten. Ik heb het netjes gezegd en de pakken nog gegeven aan hem.

Uiteindelijk ruim 26,- bespaard.

17. MrsSnuggels

MrsSnuggels Actief lid

Feb 9, 2013
    441
    0
    0
    NULL
    NULL
    Best goed gevuld, ik had voor 63 euro aan boodschappen gratis.

Zelf had ik er niet eens erg in en toen die cassiere al zei, jaaaa maaaaar, deze klant heeft net afgerekend. Dat was dus de klant die als eerste in de rij stond. De man achter mij zei nogmaals; deze mevrouw stond er al voordat er afgerekend werd. Ze kwam er na overleg met de andere cassiéres en bijval van mensen in de rij niet meer onderuit. Eigenlijk had die beste man mijn boodschappen verdiend, ik ben een bang vogeltje bij dat soort gebeurtenissen. Heb haar ook nog 10x nederig bedankt terwijl het gewoon het beleid is.

18. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hahaha wat een held! En wat triest dat de Jumbo mevrouwen zich er onderuit probeerde te l*llen.

Ts, lekkere meevaller :D stom apparaat.
    Vandaag geen meevaller. Afgelopen weekend wel. Bij de blokker onverwachts 70% korting gekregen op een lampie :p

19. naatasja

naatasja Fanatiek lid

Jan 17, 2012
    1,003
    71
    48
    Enschede
    Ging in de kerst periode een groot pak shag halen (om te klikken) €17.85 en een pakje sigaretten van €6,50. Leg 2 briefjes van €20,- neer en vraag of ze 35 cent erbij wil. Waarop ze zegt ja is wel makkelijk (ondertussen was ze aan het bellen, en praten met andere klanten) ze geeft mij me shag en sigaretten legt 0.35 cent in de kassa en ik krijg €15.65 wisselgeld, plus me 40 euro terug wat voor me lag. En ja in deze slechte tijden ga ik dus echt niet vertellen dat ik nog niet betaald heb :p

20. lenatje

lenatje Actief lid

Nov 9, 2008
    364
    0
    16
    Haha leuk he zoiets,
    wij een keer bij de mac, mevrouw bleef beweren dat we met briefje van 20 betaalde, terwijl het er eentje van 5 was :) Het was ook een blauwke he;) We hebben het gezegd, staan allebei tussen klanten en daar zouden ze het ook niet altijd zeggen dus we zijn eerlijk genoeg geweest :D

Share This Page