Deze morgen toch wel even discussie met manlief. Hij beweert dat kinderen niet ziek zijn van waterpokken. Dat het vergelijkbaar is met een lichte verkoudheid... Ik dacht: vertel dat tegen de ouders die een kind hebben dat de waterpokken heeft want dochterlief is hier gevaccineerd en begrijp nu dus helemaal niet meer waarom hij ermee instemde om dat te laten doen als hij vindt dat het vergelijkbaar is met gewoon een verkoudheid. Zo dus even een poll: was jouw kind ziek van de waterpokken of was het inderdaad vergelijkbaar met een lichte verkoudheid en ondervond je kind er dus niet veel last van?
Ik vul de poll even niet in aangezien ik bij de meiden totaal verschillende ervaringen heb. De oudste heeft het 2 x gehad 1 keer als baby van 8 weken. Waarbij we zeer blij zijn dat ze geen bronchitis of hersenvliesontsteking bij heeft gekregen! Wat de huisarts aangezien haar leeftijd wel vreesde. De 2e keer was een paar weken terug en op wat jeukende plekjes na had bijna geen klachten, ze was alleen wat hangerig en at wat minder. Onze jongste van 8 maanden zat helemaal onder de pokken en was er goed ziek van. Wilde weinig drinken en sliep veel. Maar nu de pokken zijn ingedroogd voeld ze zich gelukkig een stuk beter.
Onze zoon was niet echt ziek van de waterpokken. Wat hangerig maar verder niet. Onze dochter wel heel erg. Net als een flinke griep. Ze had erg veel pijn in haar hoofd en last van de plekjes. Jullie hebben in ons geval dus beide gelijk
Toen de waterpokken kwamen opzetten, heeft onze meid zo'n 1-2 dagen koorts gehad. Hangerig, niet willen eten, vergelijkbaar met een flinke griep. Daarna had ze er geen last meer van, op de jeuk na.
Beide kinderen erg ziek ervan geweest, de oudste heeft echt een week als een zielig hoopje op de bank gelegen en hoge koorts (40+) erbij ook. Hij kreeg door de lage weerstand een amandel en keelontsteking erbij. De jongste was er ook heel ziek van, ook hele hoge koorts (40+) en ook wel sowieso een week als een zielig vogeltje op de bank. Hij heeft vermoedelijk astma, en heeft qvar en ventolin, en was een stuk benauwder nu geworden, dus hij moest zijn pufjes ophogen. En hij kreeg als complicatie twee ontstoken ogen erbij en een oorontsteking. Dus ja, hier waren ze best ziek ervan.
Nou geloof mij dat kan wel erg zijn. Maar net zo goed kan je erg hebben van andete ziekte. Hier als voorbeeld nooit babg geweest voor waterpokken maar in zomer had dochter hand voet mondziekte en echt zat als krentenbaard uit erg jeuk echt verschrikkelijk. Ze heeft veel littekings vorming (kleur verschiel) overgehouden We hebben gaat gevaccineerd tegen waterpokken gelukkig en ik zou mijn tweede kind ook vaccineren
Onze meiden hebben er allebei geen last van gehad (de oudste was vijf en de jongste bijna twee). Beiden 10-15 pokken. Het jeukte wel wat en de jongste was een beetje hangerig. Maar ik weet uit mijn omgeving dat jullie inderdaad beiden gelijk hebben. Helaas weet je het niet van tevoren. En ondanks dat onze oudste er weinig last van heeft gehad, heeft ze er wel littekens aan overgehouden in haar gezicht.
Hier echt alle drie er goed ziek van geweest. De oudste heeft drie nachten bijna niet geslapen van de jeuk en pijn. De jongste was 8 maanden er was er ook ziek van. Zat er helemaal onder en 2 dagen weinig gedronken. Middelste had ook goed jeuk, maar was iets minder ziek in vergelijking. Maar alle drie echt meer dan een simpele verkoudheid.
Mijn oudste dochter is enorm ziek geweest van de waterpokken dat was zeker erger dan gewoon wat verkouden. De andere 2 moeten het nog krijgen :O (Liever niet natuurlijk!)
Hier hebben ze het helaas alle 3 niet gehad, zelfs niet na zgn waterpokken feestjes, dus denk dat ze imuum zijn ofzo.
Oudste was niet echt ziek wat hangerig maar was al een jaar of 6 toen hij ze kreeg. Dochter kreeg ze met 14 maanden ze was daar voor al ziek geweest oorontsteking. Maar wat koortsig en hangerig ze heeft wel een litteken bij haar mond van de waterpokken. Ze hebben ze in elk geval gehad. En zijn er ( ongeschonden) uit gekomen.
Oudste was 4 en alleen 2 dagen hangerig en verkouden, jongste was een maand 0f 14 en echt behoorlijk ziek. veel huilen, veel blaasjes en littekens. krabben deed ze gek genoeg weer bijna niet.
Hier ook de poll niet ingevuld vanwege twee verschillende ervaringen. Jongste is een paar dagen hangerig geweest. De oudste voelde zich de eerste 4 dagen wel echt ziek. Hoge koorts hebben ze beide niet gehad.
Sja, wat is ziek.. Ze hadden verhoging en waren hangerig. Ze zaten er helemaal onder! De jeuk, dat was het ergste.
Mijn dochter was er niet zo ziek van, maar wel meer dan een verkoudheid hoor! Best een beetje koorts en niet lekker.
Hier was ze net een jaar, slapeloze nachten (1van de weinige nachten in haar leven dat ik met haar beneden op de bank zat) jeuk, jeuk, en huilen, jengelen.. Ze heeft er 2 littekens aan over gehouden in haar gezichtje.. Vond het een errug lange week! Ben blij dat we het hebben gehad en als het goed is er klaar mee zijn Ik stemde dus meer dan verkoudheid
Mijn zoon was bijna 4 toen hij waterpokken kreeg. hij heeft er eigenlijk helemaal geen last van gehad. echt veel jeuk had hij ook niet eens.
hier ook 2 verschillende ervaringen: 1) dochter met 4,5, nergens last van behalve wat jeuk.Ze is ook gewoon naar school geweest.Ze heeft ook geen littekens. 2) zoon met 22 mnd, ziek dat hij was! Midden in de nachts de ha post gebeld voor advies (koorts liep op richting 42 graden, vond ik eng worden) en bij de huisarts geweest. Hij werd er bijna voor opgenomen. Zoon zit onder de littekens van de waterpokken', rug, buik, gezicht.