herkent iemand dit?

Discussion in 'Babynamen' started by emje, Mar 9, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. emje

emje Niet meer actief

hoi meiden.

mijn vriend en ik hebben een hele verschillende smaak van namen. en we vinden het dus erg moeilijk om een naam te verzinnen. herkent iemand dit? hoe hebben jullie dit gedaan?

het is zo dat ik al jaren een jongensnaam helemaal geweldig vind. maar mijn vriend vind het niet zo. we hebben gelukkig nog tijd genoeg en ik hoop dat hij het nog leuk gaat vinden. wat vinden jullie eigelijk van de naam Cody?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Cody vind ik geen leuke naam. Ik denk dat ik een hond zo zou noemen. Maar namen zijn zo persoonlijk.
    Probeer met je vriend uit te vogelen waar jullie het over eens kunnen zijn:
    - lang / kort
    - nederlands / buitenlands
    - wel of niet beginnen met de voorletters van de eigen namen
    - vernoemen
    - hoeveel namen in het totaal
    - wel of niet af te korten
    etc etc... Als je het over dit soort dingen eens kunt worden, dan maak je het jezelf al een stuk makkelijker.

3. Muis511

Muis511 Niet meer actief

Ik 'ken' inderdaad een hond genoemd Cody... Ik vind het geen mooie naam, doe mij maar Cole dan. Verder herken ik jullie probleem heel goed. Ook wij kunnen niet eens met elkaar worden over de jongensnaam. Mijn man roept al bij voorbaat nee ;) en doet zelf weinig tot niks om de naam uit te zoeken. Maar jullie moeten toch echt met zijn tweetjes uit zien te komen. Succes!

4. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Bij Cody moet ik inderdaad ook aan een hond denken, sorry.

Wij konden het ook niet eens worden. 1 naam wel, die stond direct vast maar die andere naam was zo moeilijk. Mijn man vond 1 naam al een hele tijd mooi en wou dit heel graag. Echter twijfelde ik nog wat. Helaas moesten we heel snel beslissen omdat ik 3 maanden te vroeg ben bevallen. Een paar minuten voor de keizersnee hebben we ook de naam die mijn man mooi vond genomen. En als je mijn zoontje nu ziet, past die naam ook precies bij hem.

5. Devy

Devy Fanatiek lid

Aug 23, 2008
    3,437
    1
    0
    Tilburg
    Wij hebben het als volgt gedaan:

- Ieder maakt een apart lijstje met een te overzien aantal namen, wij hadden er elk een stuk of 15.
    - Je ruilt van lijstje en op iedere lijst mag je er een vast aantal wegstrepen omdat je die echt vreselijk vindt, wij hebben er 5 weggestreept.
    - Vervolgens maak je ieder een lijst met 5 namen van jouw lijst en 5 namen van zijn lijst waar je mee zou kunnen leven in volgorde van 'leukheid'.
    - Je vergelijkt de lijsten en kent een aantal punten aan de namen toe. Bijvoorbeeld Jan staat op jouw lijst op nummer 2 en op zijn lijst op nummer 6, samen zijn dit dan 8 punten en de naam met het laagste aantal punten 'wint'.

Bij het maken van de lijstjes hebben wij wel rekening gehouden met de smaak van de ander maar we hebben er ook wel namen op gezet die we zelf helemaal fantastisch vonden. Gelukkig waren we het zonder dit gedoe eens over een meisjesnaam en was Kyra zo lief om een meisje te zijn, maar we wisten het nog niet toen we namen aan het verzinnen waren.

6. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,842
    3,359
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik vind Cody wel erg mooi :) . Willen jullie trouwens weten wat het wordt? Van geslacht?
    Ik merkte namelijk hier, dat na de 20 weken echo, alles in eens een stuk échter werd. En toen werd er pas serieus meegedacht. En het scheelde natuurlijk dat de helft van de opties gelijk afviel, toen we wisten dat het een meisje werd.

Share This Page