hoi dames, vandaag ga ik beginnen met de tandjes te poetsen van mijn dame.. maar doen jullie dat na de laatste fles? soms is ze namelijk zo moe, dat ze meteen in slaap valt.. en waar doen jullie het? ze kan namelijk nog niet helemaal zelfstandig zitten..
lekker bij je op schoot nemen met de rug tegen je aan, of in de maxicosi zetten en dan poetsen, ik doe het altijd na de laatste fles maar als je meisje dan al te moe is doe je het er toch voor? tot ze het wat beter/langer volhoudt.
ik hou der gewoon op mijn heup voor de badkamer spiegel.. ze vindt t geweldig.. vandaag ging der mond al open toen ze de borstel zag aankomen. Ik poets ook gewoon na de laatste fles.. ik poets denk ik wel 30 hele sec
Wij poetsen voor de laatste fles, want meteen na de fles poetsen is ook niet goed. Dan poets je de suikers in het glazuur. Je moet dan minimaal een half uurtje wachten (zei m'n tandarts hoor ). En om nou een half uur na haar fles te wachten gaat hier niet lukken. Hier is het ook fles en naar bed. Wij poetsen ongeveer een minuutje. Het hoeft nog niet zolang, als ze er maar aan wennen. Ik neem haar op schoot op zet haar bij papa op schoot en poets dan zo haar tandjes. Ze vindt het sowieso prachtig
Hier ook na de laatste voeding. Gewoon op de bank in de huiskamer. Hoelang? Ehm, ook wel een sec of 30 denk ik en dan mag hij zelf nog even aanklungelen. Mijn mannetje vind tandenpoetsen ook leuk. Errug makkelijk moet ik zeggen. Ennuh, idd ook gewoon op schoot.
Om half 8 krijgt mijn zoontje de laatste fles, om 8 uur doe ik zijn slaapzakje aan om naar bed te gaan. Dit doe ik op het aankleedkussen, en gelijk ook zijn tanden poetsen, dit is goed te combineren! Hij vindt het nu nog erg grappig, dat zal straks wel anders worden
Ik poets Jesses tandjes als hij in bed ligt. Ik moet hem haast in de houdgreep nemen, want hij heeft er hekel aan. Dus aan de twee minuten komen we lang niet, misschien hooguit een halve minuut. Geen idee waarom hij er zo'n hekel aan heeft.
ik ben heel slecht, mijn zoontje heeft al 6 maanden tandjes en we zijn meteen gaan poetsen, maar door het verhaal van 'niet direct na eten/drinken poetsen ivm glazuur aantasten' vind ik het erg lastig. na zn laatste fles gaat ie namelijk meteen op bed. nu poets ik meestal zn tandjes als ie in bad zit, maar dat is dus niet elke dag dus nu probeer ik steeds na het middageten, een half uur erna, te poetsen. maar dit lukt nog niet echt. heb al een briefje op de koelkast hangen met: ' tandjes poetsen!' maar het schiet er nu nog zo makkelijk bij in! maar als ik poets is het meestal inderdaad 30 sec. tot een minuutje uiterlijk. en toen ie nog niet kon zitten had ik hem altijd op de arm of liggend op het aankleedkussen.
Als onze meid in bad moet (om de dag ongeveer) dan poets ik haar tanden na het badderen, dus ook voor de fles (nu met sap, een tijd geleden nog melk). Hoeft ze niet in bad, dan poets ik haar tanden als we naar boven gaan, dus voor het slapen gaan. Ik neem haar altijd op de heup voor de badkamerspiegel (ze is best klein en licht, dus tillen is niet zo'n probleem). Ik poets volgens mij wel ongeveer 2 minuten, maar als het aan haar lag kon ik de hele avond wel poetsen omdat ze het geluid en gekriebel geweldig vind. En sinds kort poets ik ook s'morgens, maar dan alleen met water, omdat ze dus tandenpoetsen zo leuk vind.
hey meis.. Mijn moeder is tandartsassistente, dus ik ontkom niet aan regelmatige hele verhalen over hoe en wanneer ik Joënna's tandje moet poetsen haha. Het is ECHT belangrijk dat je pas NA de laatste fles poets. Weinig mensen weten dat ook melk de tanden aantasten. Maar ook moet je idd absoluut een half uur na de laatste fles wachten. Ik snap dat dit heel lastig is... Ikzelf heb het voedingsschema er een beetje op aangepast. Ze krijgt de fles nu wat eerder. Ook moet je maar 1 keer per dag poetsen. Het is natuurlijk ieders keus Maar ik kan het je dus wel aanraden het echt NA de laatste fles te doen. Mijn moeder komt echt heeeeel veel kleine kinderen tegen in de tandartsstoel die al heel erg last van tanderosie hebben of zelfs al gaatjes, puur omdat ze nog een fles na het poetsen krijgen... En tja, dat je je kind niet de hele dag uit een flesje/tuitbeker sap moet laten drinken dat is vanzelfsprekend
ik doe het altijd voor ze naar bed gaat. maar ls ze da te moe is dan doe ik het ook wel eens naar haar fles smorgens als ze weer naar bed gaat.