Yelahiah iş een een bijbelse naam van een engel Angel of warriors. Die engel is een man En de naam is dus mannelijk. Zelf vind ik daarom de naam mannelijk. (Omdat ik dat dus weet) Daarom ben ik benieuwd hoe het klinkt voor jullie als je dat nog niet wist. Maar mijn vriend vind het echt een meisjes naam, ik vind het voor beide wel kunnen. Maar zou het gek zijn als we een dochter krijgen, haar Yelahiah/yelaiah noemen? Als het officieel mannelijk is Ikzelf vind de naam echt mooi! Heb altijd wel wat met aparte namen (heb zelf ook een hele aparte naam)
Bij mijn dochter in de klas zit een meisje met een soortgelijke uitspraak (geen idee hoe je het schrijft), dus ik denk daar aan.
Mannelijk. Al zou ik de twee schrijfwijze wel anders uitspreken. Bij de eerste schrijfwijze zou het ook een vrouwelijke naam kunnen zijn. .. Yelaiah: Dje-la-jah Yelahiah: Dje-la-hai-jah
Ik dacht eerst... "hoeee?". Ik met mijn oer Hollandse smaak heb hier moeite mee..... Maar ik zou zeggen meisje
Het is jelahija en je spreekt het uit als dje-la-hai-ja idd en is voor jongens. Yelahayia vind ik voor meisjes. Love aparte namen. Behalve de laqeeshia en shaniqua varianten
Het klinkt mannelijk (Al had ik geen idee het je het moest uitspreken als het er niet bij stond ) maar geschreven vind ik het meer vrouwlijk lijken ofzo.