Hoi ik heb een vraagje. Als mijn kinderen koorts hebben geef ik niet meteen paracetamol. Ik laat eerst hun lichaampjes het zelf bestrijden. Maar mijn dametje van 20 maanden werd vanmorgen wakker met 40,2 graden. Weet niet wat het nu is. Ze is heel hangerig, heeft vanmorgen al 2x bij me geslapen. Is heel even actief geweest en heeft toen een broodje gegeten en pakje sap gedronken. Wanneer zouden jullie beginnen met pcm geven?
Ik kijk meestal naar een combinatie van. Als m'n dochtertje koorts heeft maar verder niet overgeven en heel lamlendig dan laat ik het. Is ze naast de koorts echt merkbaar slecht er aan toe dan geef ik een lichte zetpil om voor haar het nare gevoel wat te verlichten.
alleen koorts niet zo snel.. Maar als ze suf worden, slecht drinken etc, dan wel. Al is het maar om te zorgen dat ze wel wat kunnen slapen en wat drinken binnen krijgen.. Alleen die ene keer dat hij vrolijk speelde met 40,7 (rode kop verraadde iets) heeft hij wel pcm gehad op advies van de huisarts. Dat bleek de 6e ziekte te zijn, want 2 dagen later zat hij onder de vlekken.
Ik kijk niet naar de graden koorts maar naar hoe mijn kinderen zijn. Koorts maar verder wel actief is er in mijn ogen geen reden voor pcm. Als ze hangerig, huilerig etc worden dan geef ik wel pcm.
ik heb nooit gekeken naar het aantal graden koorts, onze zoon kon bij 40 graden doen alsof er niets aan de hand was, voelde zich goed en gaat zelfs nu nog als hij koorts heeft gewoon naar school. je merkt er weinig aan dus geven we ook geen pcm, onze dochters en jongste zoontje hebben bij 38 graden vaak al ongemakjes, klagen over buikpijn en hoofdpijn en zijn dan mopperig en hangerig en dan krijgen ze een zetpil.
Koorts is niet per definitie een reden om PCM te geven. Beroerd voelen wel. Als ze zich echt ziek voelen geef ik PCM. En het kan zijn datze met 40 graden nog spelen of dat ze bij 38 graden doodziek in bed liggen. Ik meet wel, maar kijk wat PCM betreft niet zozeer naar de cijfers Eten is trouwens ook niet nodig, ze kunnen best eventjes zonder een maaltijd of een lichte maaltijd. Zo leeft mijn zoon dan voornamelijk op soepstengels, dat is het enige wat er in gaat. Drinken is wel erg belangrijk. Als ze slecht slapen of ze plassen slecht, dan kan je ook PCM geven, maar dat is een oorzaak van het ziek voelen, vandaar dat ik dan ook geef.
Bedankt voor jullie reacties. Heb haar net toch maar PCM gegeven, want idd wat jullie zeggen, ze voelt zich echt ziek. Zo sneu
PCM krijgen ze hier als ze of hele hoge koorts hebben, of als ze pijn hebben (kan dus ook zonder koorts). Mijn zoontje had veel last van zijn 2 hoektanden die tegelijk door kwamen, veel huilen.....met een zetpil kon hij ff rustig slapen. en knapte daar echt van op voor een paar uurtjes.
Hier alleen als ze er echt pijn bij hebben en/of bv niet kunnen slapen. Als ze met koorts op de bank liggen te slapen, geef ik geen pcm. Jongste heeft een koortsstuip gehad door oplopen temp na uitwerking pcm, ze mocht pas een uur later weer pcm, dus met 'doorgeven' konden we het niet voorkomen. Daarom ben ik nu heel voorzichtig met ocm; door uitwerken kan de temp plots snel stijgen, en dat is bij de jongste dus een risico.
Geef vaak ook alleen wanneer ze zichzelf echt ellendig voelen of pijn hebben. En (zl kan er wat vab) bij zl dus als hij rond of over de 41gr koorts heeft