Ik had al een topic geopend voor een jongensnaam, maar we krijgen een dochter weten we sinds vorige week.. Ik ben nu dus op zoek naar een leuke meisjesnaam. Zelf denk ik in de richting van Nederlands/Scandinavisch/Fries. Niet te lang, maar hoeft niet perse 1 lettergreep te zijn, 2 mag ook. Enkele namen die ik leuk vind en/of man leuk vindt. Elin Kirsi Ylva Fenne Mare/Mara Wie helpt/denkt mee? Alvast bedankt!
Lijstje met meisjesnamen van Kovu uit mijn vorige jongensnamentopic: - Else - Mina/Miina - Siri - Lara - Nina - Mette - Marit - Britt - Bente - Sigrid - Kirsten - Hanna(h) - Ida - Jet - Nora - Liv - Mare - Maren - Marin - Anja - Birgit - Thyrza - Lies - Lotte - Fenne - Fenna - Lieke - Lieve - Mirte - Jenna - Jenni
- Nynke - Rigt - Doutzen - Benthe - Beike - Eke - Jiske/Jiska - Yfke - Mette - Marit - Feija - Aimée - Liv - Hinde Ik noem maar een dwarsstraat
We zijn er nog niet uit..... Leuk van de suggesties: Iva/Isa/Ise Liv Iren Thirza Wie wil er verder nog meedenken? Wie van jullie associeert Elin met alien (buitenaards wezen)? Eigenlijk is Elin mijn favoriet tot nu toe, maar ik heb echt die associatie een beetje. Dat zit in mijn hoofd en ik krijg het er niet uit....
Ik vind Merle ook wel een mooie naam. Ik heb overigens helemaal niet de associatie Elin - alien. Ik vind Elin juist een hele mooie naam!
Elin, mijn favoriete meisjesnaam!!! Ik heb die associatie met alien totaal niet. Hoe wil/ga je de naam Elin uitspreken? Met Scandinavische tongval of Nederlands?