Dubatti One

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Rozaly, 15 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rozaly

Rozaly Bekend lid

26 apr 2011
    736
    0
    16
    Wij zijn vandaag vast even wezen kijken bij Babypark, ik had de Joolz Studio in m'n hoofd maar zag daar ook de Dubatti One. Kan er weinig over vinden op internet maar vind het een mooie wagen. Volgens de verkoper wordt de wagen in Italië ook verkocht onder een andere naam.. Iemand ervaring met de Dubatti? Al in gebruik misschien?

2. Cecilia82

Cecilia82 Bekend lid

13 okt 2011
    760
    0
    0
    leerkracht groep 1/2 (en inval in alle andere groe
    provincie Utrecht
    Ik ken het merk niet, maar ziet er mooi uit. Op ouders van nu vind je wel wat ervaringen. Blijkbaar is het gewoon een eigen merk van babypark. Succes met het maken van een keuze!

3. Madam1983

Madam1983 Actief lid

24 aug 2014
    209
    10
    18
    Wij hebben in januari de Dubatti besteld.
    Afgelopen dinsdag is deze afgeleverd.
    Hij overtreft al onze verwachtingen, makkelijk in elkaar te zetten en het frame is makkelijk inklapbaar.
    De wagen is heel stevig, rijdt heel soepel en de uitstraling vinden wij fantastisch.
    Wij zijn verliefd op deze wagen.
    Vanaf juli zal hij pas echt in gebruik worden genomen dus daar kan ik je nog niets over vertellen.

Ik wil je wel even waarschuwen.
    We zijn niet tevreden over de aflevering van de wagen en zijn van mening dat hier sprake is van een produktie fout.
    De reiswieg wordt dmv ritsen in elkaar gezet.
    Dit ging direct al heel stroef.
    Bovenop de kinderwagen zit een dekje.
    Dit dekje zit er scheef in en staat bol. Aan de ene kant bolt de rits omhoog aan de andere kant krijgen we de rits juist niet terug omdat hier een heel stuk uitkomt en je dus een stuk te kort komt.

Op de kinderwagen zit ook een kap.
    Aan de achterzijde hangt aan de ene kant de kap een heel stuk over het frame heen en aan de achterkant komen we juist een heel stuk te kort.
    Wij zijn van mening dat de reiswieg niet goed gestikt is en dat hierdoor deze problemen zijn ontstaan.

Uiteraard hebben we dezelfde dag nog contact opgenomen met Babypark en ons werd verzocht om foto's te mailen.
    Dit hebben we direct gedaan.
    Echter kunnen zij dit aan de hand van de foto's niet goed beoordelen en willen zij de wagen opnieuw zien.
    De dichtstbijzijnde vestiging van Babypark bevindt zich alleen op zo'n 60 kilometer van ons huis.
    Tevens werd aangegeven dat zij het, in eerste instantie, niet zien als een produktie fout. We konden nooit verwachten dat alles geheel symetrisch zou zijn.
    We zijn nog in een winkel van Babypark geweest voordat deze reactie kwam en hebben uiteraard de wagens bekeken.
    Deze wagens hebben dit allemaal niet dus er is hier wel degelijk sprake van een produktie fout.
    Begin volgende week zal er opnieuw contact zijn met Babypark maar van een nieuwe wagen van bijna € 1100,- mag je toch verwachten dat deze foutloos afgeleverd wordt?

Uiteraard wil je ik je keuze niet beinvloeden maar je wel laten weten hoe onze ervaring op dit moment is.

4. Rozaly

Rozaly Bekend lid

26 apr 2011
    736
    0
    16
    Bedankt voor je reactie! Ben heel benieuwd hoe de wagen gaat bevallen!

Wat balen dat de wagen niet helemaal goed is. Ik vroeg afgelopen week aan de verkoper of er al kinderziektes uitgehaald waren. Hij vertelde dat er inderdaad dingen verbeterd zijn. Zo was er een probleem met het wiegdekje, deze was heel moeilijk open te krijgen en bij de nieuwe lichting was die veranderd. Weet niet welke 'lichting' jullie hebben, maar er is bij Babypark dus iig een mankement bekent met het wiegdekje.

5. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Geen ervaring met deze wagen maar omdat vrienden van ons deze besteld hebben laatst wel even goed bekeken bij babypark. Wat me opvalt is dat hij heel breed lijkt en een mini bagagemand heeft. Als je vaak boodschappen wilt gaan doen met deze wagen zou ik daar dus toch even extra naar kijken, een mand zit snel vol en je neemt vaak toch net wat meer mee (is mijn ervaring). Verder zou ik zelf niet zo snel een wagen kopen die nog niet zo lang op de markt is en dus nog relatief veel kinderziektes kan hebben. Aan de andere kant, ook van een ander merk kan je een maandag ochtend modelletje hebben :). Succes met jullie keuze!

6. aria88

aria88 Lid

9 feb 2015
    66
    0
    6
    zuid holland
    Wij hebben ernaar gekeken maar zagen meer nadelen tov de joolz en net minder fijn rijden. Daarnaast is het merk van babypark en vond ik ze daardoor in de winkel bevooroordeeld. Ook durfden we het niet aan door de kinderziektes.

7. Rozaly

Rozaly Bekend lid

26 apr 2011
    736
    0
    16
    Hmm, ik twijfel nog even verder. Vond ze ook bevooroordeeld, heb ik ook gezegd trouwens. Hij antwoordde dat het hem niet uitmaakt welke wagen ik zou kopen, maar dat er gewoon echt pluspunten aan de Dubatti zaten. De minpunten t.o.v. de Joolz benoemde hij dan weer niet uit zichzelf.. ;) Gelukkig hebben we nog even :)

8. aria88

aria88 Lid

9 feb 2015
    66
    0
    6
    zuid holland
    Jaa lastig he!! Het blijft toch een gevoel. Ik vond de joolz net wat meer bewezen dus dat gaf voor ons de doorslag icm dezelfde prijs. Succes met kiezen!!

9. Kusho

Kusho Niet meer actief

Toevallig net de Dubatti besteld, dus ook nog geen idee hoe die 'werkt' in het dagelijks leven. Maar bij het testen was, voor ons, dit degene die er met kop en schouders bovenuit stak; stevig frame (kunnen ook tassen aan het handvat worden gehangen), strak design (knoppen mooi weggewerkt, en geen overbodige frutsels) hij reed heerlijk door de vier grote luchtbanden, was gemakkelijk bedienbaar en praktisch (staat op de wielen wanneer ingeklapt, en is in hoogte verstelbaar). En je kan de wagen natuurlijk helemaal naar je eigen zin stylen!

Qua kinderziektes maak ik me niet zo druk. Zoals eerder gezegd kun je idd pech hebben dat je een 'maandagochtend' wagen ontvangt (van een gevestigd merk), maar ik denk dat het uiteindelijk allemaal samenhangt met je persoonlijke verwachtingspatroon voor het gebruik van de wagen, ook bij de gevestigde orde.

10. Rozaly

Rozaly Bekend lid

26 apr 2011
    736
    0
    16
    Hier wordt het ook de Dubatti! Had Babypark nog gemaild en je krijgt idd gewoon 2 jaar garantie. En ik vind het ook een superstrakke wagen :) Nu nog even kijken welke kleuren... ;)

11. Heatbreaker

Heatbreaker Nieuw lid

22 mei 2015
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve mensen, trap hier toch niet in!

Dubatti is een verzonnen commercieel merk, en waarschijnlijk van BabyPark zelf. Dit is het zoveelste zogenaamd "Italiaanse" merk wat je op straat tegen komt in Nederland. Jassen, Schoenen, horloges, etc. Ik kan je verzekeren; Ze hebben er in Italië nog nooit van gehoord!! Probeer ze maar eens te vinden via Google..

Ik walg van dit soort nep merken, en dan op de websites het lef hebben om te vermelden dat het allemaal echt uit Italië komt. Het zou me niet verbazen dat het ook nog eens gewoon in China wordt gemaakt.

Bezoek de fabrikanten pagina's, en kies een echt merk waar ze eerlijke informatie over productie geven!

12. sierra

sierra Actief lid

22 jul 2013
    325
    0
    16
    Zuid Holland
    Er valt niks om in te trappen in mijn ogen.

Babypark heeft mij gewoon netjes verteld dat het hun eigen merk is, en dat ie in Italië ook niet te koop is.

Maar dat ze tot dit ontwerp zijn gekomen in samenwerking met een o.a een Italiaanse ontwerper.

En wat maakt het verder het uit, ieder zijn eigen ding en smaak wat ze kopen en waar ze tevreden mee zijn.
    En elk merk is commercieel, elk bedrijf bestaat om er zelf aan te verdienen.

En wat wordt er tegenwoordig niet China gemaakt😏

13. Kusho

Kusho Niet meer actief

Idd, uiteindelijk is elk merk 'commercieel' en 'verzonnen' 😉 En en echt of een nep merk? Sorry, wat is dat? Elk geregistreerd merk is 'echt', nep is het pas als het letterlijke namaak van een bestaand geregistreerd merk is 😊.

14. Rozaly

Rozaly Bekend lid

26 apr 2011
    736
    0
    16
    Ik had hierover gemaild en ze gaven inderdaad aan dat de Dubatti in Italië niet verkocht wordt.

De dubatti is sinds een half jaar op de markt in Nederland.
    Dubatti komt uit Italie maar wordt daar niet verkocht. Dit zal een mis-communicatie geweest zijn van mijn collega.
    Tot nu toe hebben we geen negatieve klachten op de kinderwagen.

Natuurlijk is het altijd afwachten hoe een kinderwagen zich gaat bewijzen in de praktijk, maar mocht er een kinderziekte in naar voren komen wordt dit netjes opgelost. Er zit namelijk twee jaar garantie op de kinderwagen.
    Daarnaast is dubatti zeer goede kwaliteit. Netjes afgewerkt en een goede vering. De functionaliteit is ook goed en de wagen is gemakkelijk bedienbaar.

15. aria88

aria88 Lid

9 feb 2015
    66
    0
    6
    zuid holland
    Ik vond de wagen ook erg prijzig voor een nieuwe wagen van een eigen merk van de winkel.

16. Madam1983

Madam1983 Actief lid

24 aug 2014
    209
    10
    18
    Dames,

ons conflict is opgelost met Babypark betreft de Dubatti wagen.
    Hier zijn we uiteraard super blij mee omdat we de Dubatti wagen met veel plezier hebben uitgezocht,

Ik wil wel aangeven dat Babypark een zeer starre houding heeft.
    Ze geven in de mail aan dat er geen minpunten bekend zijn van de Dubatti, dit is absoluut niet waar. Daarnaast blijken er toch regelmatig kinderziektes aanwezig zijn, alleen een passende oplossing bieden ze niet.
    Met behulp van de rechtsbijstand en het volhouden van mijn man is het probleem nu opgelost.

Opgelost betekent wel een nieuw frame, nieuwe reiswieg, nieuwe dekje en nieuwe kap. Dus eigenlijk een geheel nieuwe kinderwagen.
    Ze geven zelf aan dat er regelmatig " problemen" zijn met de Dubatti.
    Ik probeer het even kort uit te leggen.
    Ze zeggen dat er verschillende series bestaan van Dubatti, bijvoorbeeld serie 1, 2 en 3.
    Het komt regelmatig voor dat dingen verkeerd gemonteerd worden.
    Zo hadden wij bijvoorbeeld een frame van serie 1, de reiswieg van serie 2 en het dekje van serie 3. Dit past allemaal niet op elkaar. Wij hebben nu alles van serie 1 gekregen maar het kan dus best zijn dat bijvoorbeeld iemand alles het frame krijgt van serie 2, de reiswieg van 3 en het dekje van 1.
    Zij zijn dit zelf niet als een probleem en begrepen niet dat wij ons stoorden aan een krom frame.

Op een gegeven moment liep het zo vast dat mijn man heeft aangegeven de wagen weer in te leveren en het geld terug wilde hebben.
    Na het contact met de rechtsbijstandverzekering hebben ze toch besloten het probleem op te lossen.
    Het stomme is dat ze een heel magazijn vol hebben liggen met onderdelen, dus het was in principe in een paar minuten gepiept.
    Dit heeft echter wel bloed zweet en tranen gekost en kostte zo'n 3 weken voor het uiteindelijk opgelost was.
    Dus hou dit bij de aanschaf in je achterhoofd.
    Voor ons in ieder geval een reden om in het vervolg geen grote aankopen meer te doen bij Babypark.

Helaas kan ik nog niet vertellen hoe de wagen bevalt maar ik hoop dat wij hem vanaf juli met veel plezier mogen gaan gebruiken.
    En jullie uiteraard allemaal ook.

17. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Nou idd. 1100 Euro voor een kinderwagen van 'eigen merk':$

Deel Deze Pagina