Jahaa wij gaan ons tweede meisje Saskia nooemen. Ik weet het, het is een beetje "passé" en jaren '70 maar we wonen in Engeland waar het heel leuk/fris/Nederlands is zonder dat mensen er uitspraakproblemen mee hebben EN mijn (Engels-Italiaanse) man en ik vinden het gewoon een mooie naam! Goed, daar ging het niet over.... we zijn op zoek naar een tweede naam die er goed bij past. Het moet ofwel Nederlands ofwel Italiaans zijn. Niet zomaar een goede naam maar een die echt lekker loopt, ik vind dat zo moeilijk bij Saskia!
- Saskia Adriane - Saskia Arianna - Saskia Valentina - Saskia Cristiana - Saskia Oriana - Saskia Eloisa - Saskia Giorgina - Saskia Isidora - Saskia Luciana - Saskia Luisa - Saskia Elena - Saskia Eleonora - Saskia Micaela - Saskia Camilla - Saskia Rafaella - Saskia Teodora
Valentina is misschien wel wat Ik vind Elena ook mooi maar mijn man vindt dat niets. Bedankt voor de ideeen, ben benieuwd waar anderen mee komen, ik heb zelf echt nul inspiratie!
geen suggesties maar vind over het algemeen namen met een open klank aan het einde... zoals saskiaaaaa... het mooiste ik combi met een naam waarbij de eerste letter gesloten is zoals idd Valentina
Ik ken iemand die Saskia heet en haar zus heet Jolien. Vind dat wel mooi bij elkaar passen. Saskia en Valentina vind ik totaal niet bij elkaar passen, zijn echt 2 hele verschillende type namen.
Dat is toevallig, ik moest ook meteen aan Jolien denken. Saskia Jolien. Of... Saskia Lisanne Saskia Esmee
Hmm, ik wil je niet van gedachten doen veranderen, maar als ik in het buitenland kom hebben mensen vaak heel veel moeite om mijn naam (ook Saskia) goed uit te spreken. Vooral in Engels sprekende landen wordt het al snel verbasterd naar "Saskja". Maareh, als je het toch bij Saskia houdt, dan is misschien Saskia Maria iets...
Mijn jongste zusje heet Saskia Wilhelmina Frederica Mijn middelste zusje heet Sabrina Frederica ik ben de oudste: Silvana Wilhelmina Wilhelmina (vernoemd moeder, 2de naam Wilhelmina) en Frederica (vernoemd vader, 2de naam Fredericus)