Waar het ritme hier ver te zoeken was, ben ik nu bezig om een strak ritme neer te zetten. Alleen bij het naar bed brengen( vanaf het eerste signaal), kan hij gerust een half uur/ drie kwartier naar het plafond staren. Heel af en toe geeft hij een mekkertje maar verder hoor ik hem niet. Dit kan geen kwaad toch? Voorheen had ik een baby die vanaf half 6 sochtends tot 6 uur savonds maar 3 uurtjes sliep en huilde al als hij zijn bedje raakte. Ik ben er een beetje onzeker van geworden vandaar mijn bovenstaande vraag. Door zijn dysmaturiteit hebben we behoorlijk wat opstartproblemen gehad waardoor ik in de avonden echt met hem mee aan het huilen was. Fingers crossed voor betere tijden vanaf nu!
Als hij niet huilt maar af en toe een piepje geeft is het toch goed? Hij zal wel gewoon lekker van de rust genieten! Hihi! Mijn dochter roept ook niet meteen als ze wakker is, blijft nog lekker in bed liggen dan!
Overigens klopt volgens mij je titel niet helemaal met je vraag? Je brengt hem toch niet meteen na een voeding naar bed toe?
Nee niet direct, maar zodra hij na de voeding een moeheidssignaal afgeeft leg ik hem op bed. Hij heeft veel slaap in te halen van de afgelopen week en is wel snel moe na de fles!
Zolang hij niet gaat huilen lijkt het alsof hii gewoon lekker ligt bii te komen. Ik zou hem dan gewoon laten liggen. Onze dochter die slaapt vrijwel meteen maar als.ze wakker wordt na elk slaapje kan/kon ze gerust nog een half uur in dr bed liggen kletsen en tollen ik haal haar er pas uit als ze het zat begint te worden. Gaf ze dat eerst nog aan met jengelen en piepen is het nu steeds vaker dat ze zachtjes roept "mama mama mama" zo lieffff!!
Nee hoor, niet onzeker van worden. Als hij het er niet mee eens dan laat hij dat wel horen hoor. Het is juist erg goed voor de ontwikkeling dat hij zijn slaap krijgt.