Ik vraag me we wel eens af of de mening die gegeven wordt over een naam doorslaggevend is voor je om een naam wel of juist niet te doen? Als iedereen aangeeft Jan een leuke naam te vinden dan is het makkelijk. Maar wat nou als een naam faliekant afgebrand wordt is het dan voor jou een reden om de naam niet te kiezen.
Ik denk dat de meeste mensen voor de "buitenstaander" mening gaan. Dus wat de gemiddelde buitenstaander voor beeld/mening bij de naam heeft. En natuurlijk tips die in dezelfde "trant" zijn; passen bij broertjes/zusjes namen etc. Mocht de naam erg afgebrand worden hier (en dan bedoel ik behoorlijke schaamnaam) kan je je voorstellen dat later leeftijdsgenootjes en leraren/volwassenen ook zo reageren op de naam. Dit hoeft natuurlijk niet zo te zijn. En zeker niet bij een paar minder leuke reacties; smaak blijft smaak. Iedereen heeft z'n eigen smaak en je moet vooral een super goed gevoel bij je droomnaam hebben.
Nou wij hebben niet hele bizarre/bijzondere namen. Maar ik zou het niet hier vragen omdat wij er een goed gevoel over hebben. Alleen zou voor mij de lol van een naam gaan als iedereen/merendeel hem lelijk zou vinden.
Nee, mijn of eigenlijk onze mening was doorslaggevend. Of was het toch die van mijn man? Ik vond voor de tweede Elvis wel erg leuk, maar mijn man wilde er niets van weten. Dat is hem dus niet geworden. We zijn er uiteindelijk samen goed uitgekomen. Ik vroeg hier meer om inspiratie, niet zozeer om een mening.
Nee hier zeker niet. Wel even gepolst wat anderen van ons lijstje vonden. En de naam die het nu wordt, daarvan wilde ik alleen weten hoe ze hem hier uitspreken. Dat een ander hem lelijk vindt boeit me niet zo.
Ligt eraan, als ik reacties zou gaan krijgen in de trant van 'dat het echt, écht niet kan', 'dat ze/hij voorschut zou lopen', ofzo, dan zou ik er wel nog een keer over na gaan denken.. Ik zou me niet zoveel aantrekke van reacties zoas 'Mwah niet mijn smaak'.
Wij twijfelden heel erg tussen twee errug leuke namen. Toen heb ik hier op het forum om reacties gevraagd en aan de hand daarvan hebben wij onze keuze gemaakt.
Nee, sterker nog, wij zijn zo overtuigd van de namen dat ik ze hier niet eens opzet. Maar begrijp wel dat sommigen even willen polsen.
De naam die wij hebben uitgekozen voor onze baby vonden sommige mensen hier nog al bekakt, ik heb de naam altijd heel mooi gevonden en daar gaat het om
Nou, ik denk dat de mensen die hier komen vragen over de mening van een naam dat niet voor niks doen. Maar doorslaggevend vind ik wel heel zwaar klinken. Bovendien heb ik bijna nog geen enkel topic gezien waarbij iedereen een naam heel erg lelijk vindt, meestal zijn er wel gemengde reacties. Ik had zelf wat twijfels over een 2e naam, na een post hier, heb ik de 2e naam toch maar gewijzigd.
Ik weet niet of ik wel mag antwoorden (heb Nee gestemd), omdat ik de namen van mijn kinderen hier nooit heb voorgelegd. Dat heb ik niet gedaan, omdat ik het totaal onbelangrijk vind wat ZP-ers van die namen vinden, die mening weegt voor mij dus totaal niet mee.
Haha, nee dan mag je niet meestemmen . Maar het is natuurlijk wel zo, als het je niks uitmaakt wat de mensen (hier) van je naam vinden, dan vraag je ook niet om de mening van de mensen hier.