Hoi hoi, Ik hoorde laatst van mijn moeder dat er 2 kindjes (broertjes) waren die naar elkaar vernoemd waren... Laten we zeggen dat de ene Thomas Julian heet en de ander Julian Thomas...wat vinden jullie daarvan!? Onze zoon heet S.iem J.esse We vonden beide S.iem supermooi en J.esse heeft echt JAREN bij mij op 1 gestaan. We konden bij S.iem geen mooie doopnaam bedenken en toen zei ik, dan doen we wel J.esse, want dat betekent ook geschenk, al krijgen we dan wel een probleem, want ik weet echt geen mooiere jongensnaam...We hadden het idee dat dat nog wel goed zou komen! Nu zijn we 'bezig' voor een broertje of zusje voor S.iem, maar we komen absoluut niet op een leuke jongensnaam. (ja, wel leuk, maar niet wauw!) Toen zei ik voor de gein, mochten we ooit een jongetje krijgen, dan noemen we die J.esse S.iem, dan zijn ze ook naar elkaar vernoemd...Manlief wist niet zo goed wat hij er van vond en ik kom er ook niet uit... Vinden jullie dit leuk of zou je het nooit doen? Alvast bedankt! Liefs Loesie
Ik vind het echt verschrikkelijk, en het lijkt me ook dat het wel eens voor verwarring kan zorgen (omdat niet altijd de eerste naam ook de roepnaam is).
Noem eens een voorbeeld dan, waarbij dat voor verwarring zorgt? Kan zo niets bedenken namelijk. Vaak is het zo dat het verwarring geeft als de roepnaam niet vooraan staat, maar dat is dus hier wel zo.
Maar als er bijv. 2 kindjes op dezelfde school zitten, die Piet Jan Visser en jan Piet Visser heten, is het lijkt me niet ondenkelijk dat beide kinderen wel eens door elkaar gehaald worden (door administratie bij ziekmelden ofzo, niet door de leerkracht uiteraard). Ik weet zo even geen beter voorbeeld, maar ik blijf het heel raar, onpractisch en niet mooi vinden.
Vind het echt helemaal niet leuk!! IK vind bv J.esse Milan (andere 2e naam) dan nog wel gaan, maar toch wat inspiratieloos!
Ik ken twee meiden die ook namen hebben op die manier. Vind het niet raar, maar geen idee of ik het zelf zo zou doen.
Zit wat in, maar als er bij ons op school kinderen ziek gemeld worden, dan noemen ze geen doopnamen hoor, haha! Dan is het gewoon Piet Visser uit groep .... is ziek, dus dan kom je niet in de war met Jan Visser...snap je Want het komt veel vaker voor dat een broertje of zusje ook op school zit, dus dan zou je altijd in de war komen en dat klopt niet! Maar wel fijn dat je je eerlijke mening geeft!
Moet zeggen dat ik hier laatst ook aan dacht. Ik ben nu zwanger van mijn tweede zoon en de 2 namen die we zo zo mooi vonden hebben we aan hem gegeven. Ik zei laatst tegen mijn vriend zullen we de tweede naam van onze zoon maar gaan gebruiken voor deze baby..vind die naam zo mooi.. Maar vind het misschien ook een beetje raar. Lastig hoor!
Ik zie het probleem ook niet zo. Misschien weinig inspiratie maar wel een leuke naam. Een 2de naam gebruik je nauwelijks en zo krijgen de jongens wel een hele speciale band al.. Er zijn nu ook ouders die hun zoon dezlefde naam geven als de vader dat noem ik pas geen inspiratie en erg verwarrend..
Dankje voor de reacties. Luna, haha, jullie dus ook al de 2 mooiste namen weggegeven...grappig dat we allebei dan hetzelfde dachten. Mariska, ja dat vind ik wel heel speciaal...als iemand daar naar vraagt, dat je dan kunt zeggen ik ben vernoemd naar mijn broer of andersom... We twijfelen nog even door! Het lastige is, manlief is nogal 'moeilijk' met namen, die vindt niet heel veel mooi en ik heb liever geen 'r' in de naam, want ik heb geen mooie rollende 'r'... Verder hou ik van korte Nederlandse namen.... Maar geen Thijs/Ties/Tijn/Luuk/...beetje apart zeg maar...
Ik vind het ook niet echt leuk, al vind ik Jesse wel een leuke naam (itt Siem ). Ik vind het zo inspiratieloos overkomen net als de kinderen naar de ouders vernoemen zoals die 2 van babyboom. Heb je wel een leuke meisjesnaam, dan wordt het vast een meisje en anders heb je dan nog 20 weken voor een jongensnaam . Als hier een 3de komt en het wordt een jongetje dan hebben wij ook een probleem met naam vinden, want de enige jongensnaam die we leuk vonden is zoonliefsnaam ! Hier zijn de doopnamen met Johannes Willem niet aan de orde en bij een meisje Johanna Maria dus ook niet.
Ik zou er niet voor kiezen, maar hé: als jullie het leuk vinden, gewoon doen! Bij ons in de buurt woont een gezin met twee jongens met bijna dezelfde voornaam. (zeg maar "Jean Paul" en "Jean Luc") Dat vind ik zo vreselijk suf klinken. Volgens mij heeft de vader dan ook nog dezelfde voornaam. Maar als die mensen dat nou mooi vinden, is dat toch prima!
Mijn schoonmoeder heeft dit ook met haar zus. De namen zijn omgedraaid. Maar komt omdat ze allebei vernoemd zijn naar de oma's. het zijn wel de doopnamen. De roepnamen zijn wel anders
En als je idd een andere doopnaam geeft? Dus zoals Jesse Milan? Dan vind ik het wel gaan.. En zijn ze nog naar elkaar vernoemd..
Ik zat ooit in de klas met een meisje dit dit ook had met haar zusje...hun roepnamen waren afgeleid van de 'doopnamen' (geen idee of ze ook echt gedoopt waren, daarom tussen aanhalingstekens), maar op papier hadden ze dus dezelfde namen, maar dan omgedraaid. Ik vond het inderdaad vrij inspiratieloos overkomen en ik zou het zelf nooit doen (ondanks dat ik één jongensnaam al lastig genoeg vind om te bedenken, laat staan twee ).
Ik zie eerlijk gezegd het probleem niet zo. Je gebruikt eigenlijk altijd de roepnaam. Ja wellicht vinden 'andere' mensen het inspiratieloos. Maar lekker belangrijk. Als het voor jullie de naam is, zou ik het gewoon doen.
Ik zou het zelf niet doen, maar goed, ik zou zelf niet twee namen geven dus het probleem bestaat hier niet