Hey, ik lees hier vaak hele rijtjes namen, dus bij deze: hebben jullie leuke ideeën voor een jongensnaam? Bij mijn zoontje hadden wij zijn naam pas een week voor zijn geboorte, meisjesnamen vinden we toch makkelijker. Ik had graag een naam met 2 lettergrepen of die tot 2 kan afgekort worden, niet eindigend op een -a, -e of -i klank als het kan. Als beginklank graag een i- of f- maar dat is minder belangrijk. Ik ben uitgerekend in februari dus tijd genoeg maar gezien onze vorige ervaring wil ik toch snel een lijstje hebben.
Ivan leuk Levi is toch met een i-klank op het eind? Namen met 2 lettergrepen: Aaric / Aric Abel Aldrik / Aldrick / Aldric Alec / Alek Almer, Almar Alrick / Alrik / Alric Alwin Arnoud Aro, Arlo Aron / Aaron Arvid Axel, Axil Boan / Bóan Boas / Boaz Caleb Camiel / Camile Cédric / Cedric Cedrick Christoph(e) Danté Darick / Darik David Ebel Elrik / Elrick Emiel / Emile Erik / Eric Esben Ewalt / Ewald Ewoud / Ewout Felix Ferren, Ferran, Ferron Filip Finnan Flemming Floris, Joris, Boris Henning, Hemming Hessel Iben Ilan Ingmar Isaac / Isaak / Izaac / Izaak Ivar Jakob / Jacob Jannick / Yannick Jarik / Jarick Jaron Jerrick Jesper, Jasper Jillis Joah Joas / Joaz Joël Jonan, Jonah Jonas Joram Jorben Joren Jorik / Jorick Jorrik / Jorrick Jurgen, Jorgen Jurrijn, Jorrijn Kéan Lennard / Lennart Lennon Loïc Lorik Lukas Marlijn, Marijn Marnik / Marnick Marnix Maurik / Maurick Merijn, Merlijn Michiel, Machiel Milan Nilo Noam, Noah Noël Odis, Otis Olaf Oscar Owen Philip Quinten Reinoud / Reinout Roan Roelof Ronan Ruben Sijmen, Siemen Silvijn Simon Stian Tibo / Thibault Timo Toben Torben / Thorben Viktor Wander, Lander Wouter Ysmar
Je hebt gelijk, maar om 1 of andere reden vind ik die niet meisjesachtig klinken en de meeste andere namen op -i wel.