Hoi Dames, Onze dochter heet Naomi en we hebben een tweede meisje op komst.... We twijfelen tussen 2 namen Lisa of Amy? Amy vinden we leuker omdat Lisa erg vaak voorkomt (komen er in jullie omgeving veel Lisa's voor?) ... Maar wat vinden jullie van de combi Naomi & Amy? Klinkt het leuk of is het juist vervelend vanwege dezelfde eindtoon in de naam? Aargh zo moeilijk! Ben benieuwd wat jullie vinden!
Het is idd met dezelfde klank aan het eind, maar ik vind het niet storend, denk ik.. Hier in de buurt komt alleen Amy juist best wel veel voor en daarom zou ik voor Lisa gaan.
Wij kennen beide eigenlijk geen Lisa's of Amy's maar als je kijkt hoe vaak namen voorkomen is Lisa al jaren top 10/15 naam.... Dat is eigenlijk de enige reden dat we die niet willen kiezen...we zijn zo bang dat ze dadelijk met 2 andere Lisa's in de klas zit.... Maar bij jou dus veel Amy's haha
Ik vind de combinatie Naomi & Amy prima kunnen. (Al maak ik in mijn hoofd snel Noémi van de twee namen bij elkaar maar onze oudste heet zo dus dat ben ik gewend ) Lisa vind ik persoonlijk wel een leukere naam.
Ik vind Naomi en Amy niet fijn klinken, samen. Lisa klinkt er beter bij, al vind ik dat een heel ander soort naam dan Naomi.
Ik vind het wel storend in die combinatie en bovendien vind ik Lisa een leukere naam. Je zou ook nog kunnen denken aan Elisa, die is wat origineler en met hetzelfde aantal lettergrepen als grote zus
Goede optie! Naomi en Elisa. Ik denk dat je je op den duur gaat verspreken met Naomi en Amy. Op zich beiden prima namen. Maar achter elkaar "bekt" het niet zo lekker. Dus dan zou ik voor Lisa gaan. Ik ken overigens op 't moment geen kleintjes die Lisa heten. Dus die populariteit valt misschien mee.
Over Naomi en Amy zou ik gaan struikelen ben ik bang... Lisa leuke naam, maar idd wel veel voorkomend. Elize/Elisa mooi, goed alternatief!? (0ok mooier passend vind ik bij Naomi, twee wat langere/chiquere namen.)
Ik vind Amy en Naomi ook te veel hetzelfde, ben bang dat ze allebei komen als je er een roept. Elisa is er eventueel inderdaad mooi bij Naomi en anders Lisa+Amy=Lizzy .
Ik ken trouwens geen Lisa's. In 2015 is 0,28 procent van de meisjes Lisa genoemd, dat wil zeggen 1 op de 380 ongeveer. Met 15 meisjes per klas, is dat dus maar 1 Lisa per 25 schoolklassen.
Ik zou gaan voor Lisa. Twee namen die op dezelfde klank eindigen (-mie) vind ik niet mooi bij elkaar.
Ik vind beide namen mooi. Persoonlijk zou ik voor Lisa gaan (dat is meer mijn smaak), maar Amy kan ook. Hier in de omgeving ken ik slechts 1 Lisa (van 16 jr) en voor de rest niemand die zo heet. Ik ken ook slechts 1 Amy.
Ik vind Naomi en Amy niet lekker klinken na elkaar, houd er rekening mee dat je ze regelmatig na elkaar zult roepen Mijn jongste heet Lisa, in groep 3 zit er in ieder geval nog 1 Lisa, en misschien nog 1, maar kan ook zijn dat die in groep 2 zit. Verder ken ik geen Lisa's. Daarbij zijn deze Lisa's al 6 jaar
Vind de namen samen niet vervelend klinken.. Beide namen komen in mijn omgeving niet zoveel voor.. Mijn voorkeur is Lisa maar das gewoon persoonlijk
Ik struikel over naomi en Amy... Lisa vind k heel leuk!! Twee in mijn omgeving. Een van een en een van vier.
Lisa is leuk. Ik ken er maar 1 en die is al groter. Soms is iets plaatselijk populair. Emma hoor je hier bijvoorbeeld helemaal niet zo veel. En hier op school zitten in een klas drie kinderen in met dezelfde naam die niet hoog in de lijsten staat.