Wat te doen??

Discussie in 'De lounge' gestart door Spiegeltje, 12 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spiegeltje

Spiegeltje Actief lid

17 nov 2011
    273
    0
    16
    NULL
    NULL
    Een vriendin van mij zit met de handen in 't haar. Ze hebben 2 kindjes en een Amerikaanse Stafford van 8,5 jaar. Vroeger gelijk als pup bij hun in huis. Ging altijd wel redelijk als er visite kwam e.d. Deed die ze behoefte wel eens laten lopen. Maar nu zijn ze sinds 1,5 jaar verhuist en is die helemaal veranderd. Hij moet om de 5 min naar buiten om te plassen anders laat die het gewoon lopen. Als hij 's avonds in de bench moet om te slapen blijft die hijgen. Ze hebben hem al ingeschreven bij een asiel maar die neemt hem niet aan, omdat het een agressieve hond is naar andere dieren. Voor hunzelf is die heel lief maar voor andere beesten niet. Maar al met al de hond brengt een enorme stress met zich mee ook voor de kinderen. Wat is hier nou aan te doen? Iemand een idee of tip?
    Groetjes

2. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Zal ze niet eerst naar een dierenarts gaan ipv gelijk het asiel ?

3. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Is hij wel gezond? Heeft hij geen blaasontsteking oid of nierproblemen?

4. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Ja inderdaad, ik schrik er een beetje van! Misschien heeft hij wel een blaasontsteking of nierproblemen, als zo'n dier zich slecht voelt, gaan ze zich ook anders gedragen. Toch echt even naar de dierenarts! Ze hebben de hond al zo lang, dan doe je hem toch niet zo snel weg?

5. Spiegeltje

Spiegeltje Actief lid

17 nov 2011
    273
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ze zijn al met hem bij de dierenarts geweest, omdat ze inderdaad ook dachten aan nierproblemen. Er is urine ingeleverd en bloed afgenomen en dit zag er gewoon allemaal prima uit en de dierenarts die zegt verder ook niet te weten wat te doen.

6. Spiegeltje

Spiegeltje Actief lid

17 nov 2011
    273
    0
    16
    NULL
    NULL
    En inderdaad het doet ze heel veel verdriet om hem weg te doen. Maar als die overal ze behoefte laat lopen en continue het eten pikt van de kinderen en hele nachten loopt te hijgen. Dan is de stress wel erg hoog.

7. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Misschien naar een gedragsdeskundige?

8. Spiegeltje

Spiegeltje Actief lid

17 nov 2011
    273
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ook al geweest en niets helpt helaas!

9. Spiegeltje

Spiegeltje Actief lid

17 nov 2011
    273
    0
    16
    NULL
    NULL
    Overigens als ze de hond naar haar ouders brengt, die met ze tweeën zijn, is de hond wel een stuk rustiger. Maar haar ouders hebben geen tijd om de hond te houden.

10. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Wat hebben ze allemaal geprobeerd en gedaan?
    In welke situaties laat hij zijn ontlasting lopen? Misschien is hij incontinent geworden? Dat kan vele oorzaken hebben, kijk bijv hier eens:

Incontinentie bij de hond

Het eten afpakken van de kinderen is makkelijk op te lossen. Of de hond leren dat zodra er gegeten wordt hij op zijn plaats moet, of gewoon even apart zetten.

Het hijgen in de bench lijkt op stress, misschien voelt hij zich helemaal niet fijn in een bench. Is er geen andere ruimte waar de hond 's nachts kan? In de hal, bijkeuken oid?

Al met al komt het met de summiere info iets te makkelijk over om de hond naar het asiel te brengen, sorry.

11. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Huh??
    Nou lekker dan. Dat arme beest heeft ergens last van en zij willen hem dumpen? Zoek dan minstens zelf (als eigenaar) naar een goede thuis voor hem.
    Als het niks medisch is misschien een gedragsdeskundige laten komen? Zou sowieso slim zijn als hij al agressief is tegen andere dieren.

12. Spiegeltje

Spiegeltje Actief lid

17 nov 2011
    273
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat een reactie! Makkelijk praten zo vanaf de andere kant. Denk je nou echt dat een hond van 8,5 jaar door een deskundige nog even anti agressief tegen andere beesten wordt gemaakt? En hun denken aan de stress in huis voor hun en hun kinderen. Of is dit dan ook weer raar? Jammer dat er zulke reacties komen. Dat mensen meedenken is fijn.

13. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.568
    455
    83
    Is er misschien een rasvereniging die hen nog tips kan geven?

14. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Wat wordt er verder nog met de hond gedaan, hoevaak wandelen bijv.
    Iets van hersenwerk etc?

Misschien kan je vriendin zich aanmelden op het hondenforum voor wellicht nog wat meer tips.
    Kan me voorstellen dat het ook stress met zich meebrengt, maar het kan heel goed zijn dat juist door die stress de hond alles laat lopen en dan kan het gewoon doorbroken worden.

Zou dan jammer zijn dat je je maatje na 8,5 jaar weg moet doen toch?

15. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Komt hij bij een fokker vandaan? Zo ja die bellen, misschien kunnen die helpen bij het zoeken naar een nieuw baasje

16. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    eeuh, ja, dat kan prima. die van mij heeft bij martin gaus gezeten omdat hij andere honden aanviel en het niet zo op mensen had. (zacht uit gedrukt). na 2 weken zat hij al samen met een andere hond in de kennel en kon hij bij andere honden in de buurt komen zonder door het lint te gaan. na 3 weken liepen ze over de markt tussen allemaal mensen en honden.

als ik hun was dan zou ik op zoek gaan naar een andere dierenarts die verder zoekt. en een gedragsdeskundige die thuis komt kijken. die heeft binnen no-time in de gaten of het door stress komt.
    hij kan iets lichamelijks hebben waardoor hij gestresst kan raken. die van mij had ook wat lichamelijks en als iets pijn doet dan veranderen ze ook vaak van gedrag. die van mij kon op ene gegeven moment niks meer hebben van andere honden of mensen.
    was helemaal gestrest.

en wat doet de hond bij haar ouders? je zegt dat hij daar rustiger is. laat hij dan ook alles lopen?
    misschien toch stress? misschien doen die mensen meer met de hond? meer lopen/aandacht? zit hij bij die ouders bijvoorbeeld ook in de bench?
    en hoelang zit de hond bij zn baasje in de bench?

17. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Als er niks medisch aan de hand is zou ik toch een gedragsdeskundige inschakelen. Wellicht dat een verandering in de omgang met de hond de problemen weghaalt of verminderd. Op deze manier lijkt het me stug dat ze een ander baasje zullen vinden voor de hond. Een asiel neemt natuurlijk ook geen honden aan die ze niet kunnen herplaatsen. En honden van 8,5 kunnen nog getraind worden. Succes in ieder geval!

18. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Ik bedoelde het goed in ieder geval. Hopelijk gaat het goed komen, veel succes.

19. Aszz

Aszz Niet meer actief

Zo te lezen is het een probleem in de opvoeding.
    Ik zou een goede gedragstherapeut aanraden. En niet voor een maandje, maar minimaal een half jaar investeren.

Van welke fokker is de hond afkomstig?

20. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Een probleem in de opvoeding zou je niet denken als een hond iedere 5 minuten moet plassen..dat kan ook het hijgen veroorzaken.

Hebben ze al eens geprobeerd hem op ander voer te zetten? Mijn honden kregen ook zoiets nadat ze een bepaald voer kregen, die ze overigens al jaren kregen. Na verandering van voer was het over.

Deel Deze Pagina