Dit is onze lab: Iemand zei dat alleen blond een origineel ras was, maar volgens mij is zwart dat ook. Bruin is inderdaad een gefokte kleur maar valt nu wel onder de originele kleur. Nu heb je tegenwoordig ook een zilveren lab, maar die kleur valt niet onder de originele kleuren. Ze denken ook dat dit een combi is met een Weimaraner. En over die bank, we hadden een stoffen bank en hebben laatst nieuwe gekocht omdat de stoffen helemaal op was. Wij hebben nu wel gekozen voor een leren bank, omdat die makkelijk af te nemen is. Ook al mag je labje niet op de bank, wat denk je ervan dat je labje de bank gebruikt als handdoek door er tegenaan te gaan liggen Liefs, Tanya
Onze vorige hond ging ook vaak tegen de bank zitten of liggen. Ook als ze gezwommen had, of uit de regen kwam!
als je een reutje neemt kan ik je zeker een leren bank aanraden. Onze hond verliest constant van die vieze groene kwakjes ( komt door een voorhuid ontsteking) en dit gaat pas definitief over als hij geholpen wordt.. Hij wordt zondag 1 dus volgende maand wordt hij geholpen. liefs kaatje
Oke, deze had ik ook al per PB naar Katrien gestuurd en ik plaats hem ook even hier Tips voor de betere pupfoto 1.Neem het fotorolletje uit het doosje en doe het in uw camera (het rolletje natuurlijk). 2.Haal het doosje uit de bek van uw puppy en gooi het doosje in de prullenbak. 3.Haal uw puppy uit de vuilnisbak en haal de afvalresten van zijn snuit. Uw pup is immers zonder veel mooier. 4.Zoek een passende achtergrond voor de foto (supertip: zorg voor een achtergrond zonder katten). 5.Monteer uw camera en maak hem gereed voor de eerste opname. 6.Zoek uw puppy en haal de vieze sok uit zijn bek. 7.Zet uw puppy op de plaats die u in gedachten had en neem enige afstand om de foto te maken. 8.Zet uw puppy terug op deze plaats en geef hem het commando ZIT en BLIJF (met enige nadruk uitspreken). 9.Vergeet de mooie achtergrond en kruip met uw camera in de aanslag op uw knieën uw pup achterna. 10.Stel uw camera met de ene hand in en lok uw puppy met in uw andere hand iets lekkers. 11.Haal een zachte doek en veeg de neusafdrukken zorgvuldig van de lens van de camera. 12.Haal het flitsblokje uit de bek van uw puppy en gooi het weg (het flitsblokje). 13.Zet de kat tijdelijk buiten en behandel de krabben op de neus van uw puppy met een beetje gel. 14.Leg de asbak en tijdschriften terug op de salontafel. 15.Probeer de aandacht van uw puppy te krijgen door een piepbeestje boven uw hoofd te houden. 16.Zet uw bril weer goed en fatsoeneer uw haar weer. Haal de camera onder de bank vandaan en controleer of deze nog werkt. 17.Spring tijdig overeind, neem uw puppy op en zeg: foei dat moet je buiten doen! 18.Roep uw partner om bij het opruimen van het ongelukje te helpen. 19.Neem een dubbele whisky met ijs. 20.Ga in een makkelijke leunstoel zitten en neem uw voor morgenochtend ZIT en BLIJF te gaan oefenen, met uw pup natuurlijk!
Hondenwoordenboek Riem: Een lijn die aan je halsband vastzit, waardoor je mensen mee kan nemen naar waar jij maar heen wilt Hondenbed: Elk zacht, schoon oppervlak, zoals de witte beddesprei in de logeerkamer of de nieuwe bank in de woonkamer. Kwijlen: Dit is wat je doet als mensen iets te eten hebben en jij niet. Om dit goed te doen, moet je zo dichtbij als mogelijk gaan zitten, zielig kijken en het kwijl op de vloer laten druppen, of beter nog..bij hen op schoot! Snuffelen: Een sociale gewoonte om te gebruiken als je andere honden ontmoet. Plaats je neus zo dicht mogelijk bij het achtereind van een andere hond en inhaleer diep, herhaal dit meerdere keren, of tot je mens je laat stoppen. Vuilnisbak: Een bak die je buren 1 keer per week buiten zetten om je slimheid te testen. Je moet op je achterpoten gaan staan en proberen met je neus de deksel eraf te duwen. Als je dit goed doet, word je beloond met boterpapiertjes om te verscheuren, soepbotten en uitgedroogd brood om te eten. Fietsen: Dit zijn machines op twee wielen, uitgevonden om je conditie op peil te houden. Om het maximale aerobic resultaat te behalen, moet je je achter een struik verstoppen tot er 1 langskomt, dan ren je er luid blaffend een paar meter achteraan, ongeveer tot de persoon zwenkt en valt, dan loop je trots weg. Oost-Indisch Doof: Dit overkomt honden waarvan de baas wil dat de hond binnen komt en de hond buiten wil blijven. De syptomen zijn inclusief het staren naar die persoon en dan het rennen in de tegenovergestelde richting of het plat gaan liggen. Prullenbak: Een hondenspeeltje gevuld met papier, enveloppen en oude snoepwikkels. Als je je verveelt, draai je het mandje om en sleep je alle papieren door het hele huis (ze kapotscheuren geeft een nog leuker effect) tot je baas thuiskomt. Bankstellen: Zijn voor honden, als wat servetjes zijn voor mensen. Na het eten is het netjes om langs de bank heen en weer te schuren met je snoet en je poten af te vegen. Bad: Dit is een proces waarbij mensen de vloer, de muren en zichzelf drijfnat maken. Je kunt ze helpen door vaak en hard te schudden. Leunen: De reactie van elke nette hond op het woord "zit !" e/o "blijf!", vooral als de baas gekleed is voor een avondje uit. Heel effectief voor ze naar gala-avonden gaan. Werkt vooral goed in combinatie met kwijlen . Stoten: De beste manier om aandacht te krijgen, vooral wanneer ze net een vers kopje koffie of thee hebben. Liefde: Is een gevoel van intense aantrekkingskracht, vrij om te geven, zonder grenzen. De beste manier om je liefde uit te drukken is om met je staart te kwispelen. Als je geluk hebt, houd een mens ook van jou!
Huisdieren regels Om erg laag aan de koelkastdeur te hangen, op snuit hoogte. Beste honden en katten, Het servies met pootprintjes erop zijn van jullie en daar zit jullie voer in. De andere borden, pannen en kommen zijn van mij en bevatten mijn eten! Onthou, zelf een pootprint in het midden van mijn bord en eten zetten telt niet mee, dat is en blijft van mij. De trap is niet ontworpen door NASCAR en is dus geen racebaan. Mij naar beneden laten denderen is dan ook niet het doel ervan. Me laten struikelen heeft dus geen zin want ik val nog altijd sneller dan dat jullie kunnen rennen. Ik kan geen groter bed kopen dan een king size. Mijn excuses hiervoor. Maar denk niet dat ik daarom nog 1 nacht op de bank ga slapen zodat jullie een goed bed hebben. Honden en katten kunnen zich als het goed is oprollen wanneer ze gaan slapen. Het is dus totaal onzinnig om zo breeduit en languit als maar mogelijk is te gaan slapen. Het is dan ook zeer sarcastisch om de volle lengte van je staart en je tong te gebruiken om op die manier nog meer ruimte voor jezelf te crëeren. En dan nog voor de laatste keer. Er is geen geheime uitgang in de badkamer. Als ik dan door een of ander wonder jullie daar weet te verslaan en zelfs de deur achter me weet te sluiten is het dus ook totaal overbodig om aan de deur te gaan lopen janken, klauwen, mauwen. Net zoals dat de pogingen om de deur in zijn geheel te forceren door de knop om te draaien of door met je poot eronderdoor te hengelen om de deur open te krijgen totaal onzinnig zijn. Door dezelfde deur als ik binnen gekomen ben moet ik ook de badkamer weer verlaten. Tevens gebruik ik de badkamer al jarenlang en daarbij is het gezelschap van honden en katten niet gewenst. De schoonste manier is overigens eerst mij kussen en dan pas de andere hond of kat zijn achterwerk besnuffelen.
Wij hebben ook twee zwarte lab teefjes (Luna en Yesmin), en wij hebben gelukkig ook een leren bank! Is wel zo fijn als ze weer hebben lopen ravotten in de modder (bij ons vind je alleen maar kleigrond) En die modder zie je echt wel op een zwarte hond!
Altijd humor met een labrador Op het hele werkblad van de keuken zitten roestvlekken, omdat de vuilnisbak daar heeft gestaan. Er staan regelmatig afdrukken van hondenpoten op je keukenkastjes. Theedoeken in de keuken hebben altijd gaten. Je hoeft nooit de keukenvloer te dweilen, omdat je lab elke kruimel weghaalt, voordat jij erbij kan. De plaats rondom zijn drinkbak is natter dan de drinkbak zelf, doordat je lab drinkt en vergeet door te slikken. Het openhaardhout ligt nooit netjes opgestapeld omdat je labrador wil bewijzen dat hij een echte retriever is. Onder de bank ligt regelmatig een voorraad tennisballen, waar een sportwinkel minstens een week over zou doen om te verkopen. Speelgoed, handschoenen, afstandsbedieningen en andere kleine dingen liggen in je kastjes of op planken. Een paar schoenen vind je nooit bij elkaar. De meest waarschijnlijke afstand tussen linker- en rechterschoen is minimaal een meter of vijf. Dingen die je kwijt bent, vind je meestal terug in de hondenmand of in de tuin. Anders liggen ze op plaatsen waar je ze nooit zou verwachten. Je bent de enige persoon in de hele omgeving die regelmatig tennisballen vind in de afwasmachine. Je hebt een groter bed met een extra hoofdkussen gekocht om je hond tevreden te stellen. Je hebt geen wekker, je wordt elke morgen veel te vroeg gewekt door een stevige labradorlik en de kinderen hebben nooit vuile handjes of gezichtjes. Elk kledingstuk, de bank, je bed en verder alles wat zacht aanvoelt, is bedekt met een laagje haren uit zijn vacht. Op alles wat je geverfd hebt zitten wel een paar meegeverfde labradorharen. Alle speelgoed piepbeestjes missen hun piepertje, alle pluche beesten hun vulling. Je achtertuin lijkt nog het meest op een plaats waar archeologische opgravingen worden gedaan. Zelfs de dino-botten ontbreken niet. Je kunt in de winter nooit de vogels voeren: zowel water als het voer zijn op voordat er ook maar een vogel kan komen. Je hebt doorlopend een blauwe plek op je been ter hoogte van de staart van je lab. Je hebt minimaal 1 vinger gebroken of gekneusd, omdat je labrador een prooi of speelkameraadje zag op straat. Je hebt een stationwagen gekocht om je labrador naar het bos/strand/water te brengen. Ook in hartje winter staat het raam van je auto open, zodat je labrador een frisse neus kan halen. Je hebt standaard een vieze natte handdoek in de gang liggen omdat je labrador gek is op vieze slootjes.
De vriendschap van een hond is vriendschap voor het leven voor een ander niet te zien hoeveel een hond kan geven Want ben je ineens verdrietig hij kijkt je dan zo aan alsof hij zeggen wil ik zal altijd naast je staan En als je dan weer vrolijker bent dan slaat hij met zijn staart en blaft alsof hij tegen je zegt dat hebben we weer geklaard! Zo'n vriendschap is een wonder een wonder om te beleven zo'n vriendschap kan geen mens geen mens kan zoiets geven
En last but not least... Dingen die ik als hond moet onthouden De gemeentelijke afval ophaaldienst steelt geen spullen van ons. Ik moet niet plotseling opstaan als ik onder de koffietafel lig. Ik moet mijn speelgoedjes niet onder de ijskast rollen en ook niet onder de bank of het bed Ik moet het regenwater uit mijn vacht schudden, vòòrdat ik het huis binnen ga. Ik moet niet het eten van de katten opeten. Niet voordat ze de kans hebben gehad het op te eten, en ook niet nadat ze het uitgekotst hebben. Ik moet niet in dooie zeemeeuwen, vissen, krabben enz. rollen, alleen maar omdat ik het luchtje zo lekker vind. Die knapperige dingen in de kattebak, hoe smakelijk ook, zijn geen eten. De luier-emmer is geen koekjesblik. Ik moet niet meer op mijn baasjes tandenborstel kauwen en hem dat niet vertellen. Ik moet niet meer op krijtjes of pennen kauwen, en zeker niet meer op de rooie, anders denken mijn baasjes dat ik bloed. Als ik in de auto zit, moet ik er niet meer op staan dat het raam openblijft als het buiten regent. Wij hebben geen deurbel. Ik moet derhalve niet iedere keer blaffen als ik er één op de TV hoor. Ik moet niet meer mijn vrouwtjes ondergoed jatten en er mee door de hele achtertuin dansen. De bank is geen washandje. De schoot van mijn baasje en vrouwtje zijn dat ook niet. Mijn hoofd hoort niet in de ijskast. Ik moet niet meer in de agent z'n hand bijten, wanneer hij m'n vrouwtjes rijbewijs en kenteken aanpakt. Ik moet niet meer een touwtrekspelletje doen met mijn baasjes ondergoed als hij op de WC zit. Ik moet geen tandenfloss met pepermuntsmaak meer uit de prullenbak in de douche opeten, omdat ik anders zo'n raar touwtje uit m'n poepert heb hangen. Ik zal rollen in de bagger niet meer als een optie zien, vlak nadat ik in bad geweest ben. Mijn neus in iemands kruis duwen is geen acceptabele welkomstgroet. Ik zal niet meer op iemand's been raggen, alleen maar omdat ik dat op dat moment het beste vind om te doen. Ik zal niet meer in mijn baasjes gezicht windenlaten, terwijl ik op het kussen naast zijn hoofd lig te slapen. De toiletpot is geen grenzeloze watervoorraad en het feit dat het stortwater soms blauw is, wil dit niet zeggen, dat het dan schoner is. Ik moet niet meer midden in de huiskamer mijn kruis gaan likken als er visite is. De visite die komt, komt niet alleen voor mij. De kat is geen pieppoppetje. Dus als ik met hem speel, en hij maakt dat geluid, is dat meestal geen goed teken. Ik moet de kat niet als kussen gebruiken in de bank. Als mijn baasjes hun jas aantrekken, wil dit niet altijd zeggen dat ik mee mag. Het heeft dus niet altijd nut om bij de deur te gaan staan wringen om als eerste buiten te kunnen. Als er iemand valt is dit geen teken dat diegene wilt spelen. Ik moet niet meer dwars door de hordeur heen lopen, alleen maar omdat ik geen kruk zie zitten. Ik moet niet denken dat elke lege fles een nieuw speeltje voor me is. Ik moet onthouden dat ik dit lijstje wel nooit helemaal zal leren onthouden
Hehe, dat zijn leuke stukjes Moet zeggen dat heel veeeeeeeel dingen herkenbaar zijn met onze labrador Zal dit vanavond aan mn vriend laten lezen!
hey hallo ik heb zelf ook een hond en er zit ook labrador in ik heb mijn ventje djo genoemd als afkorting van joey . en die naam heeft weer een speciale betekenins in verband met het verlies van mijn ongeboren kindje vorig jaar dus als je een leuke naam wil die lekker vlot is moet je djo nemen hihi
ik kom de naam senna helemaal niet tegen onze honden heten: senna (am.staff) teefje rambo (duitse staande X herder) reu en mijn eerste hond heette Chinta (spreek uit als sinta)
ik vond tymo een hele coole naam voor een hond daarom heet de onze tymo (spreek je uit als ''tiemoo'') liefs jose
Ja zelfs in je ondergoed, als de hond even zijn snuit in de badkamer heeft laten zien en je handdoekjes gaan in hetzelfde wasje als je slippies! Hahaha! Oh, zal ik nog even vertellen van de modderpoten uit de tuin en het gazon met inmiddels zeker 7 graafgaten erin? Maar wat hou ik van dat beessie zeg!