Hier ook niet gelovig maar dochters naam Talitha is volgens mij iets van 'meisje sta op' ik weet het niet zeker en onze andere dochter Chenoah betekent 'witte duif , vredes duif' en heb er totaal geen moeite mee maakt mij niks uit de namen vonden wij heel mooi
Tot nog toe nog steeds niemand die het wel erg vindt, ben ik dan de enige die twijfelt? Hahaha! Ik zoek zelf idd ook geen namen op hoor. Maar ik weet nu zelf wat het betekend daarom twijfel ik...
Eerlijk...hier altijd een leuke na gezocht en daarna pas gekeken wat het betekende...en dan meer uit nieuwschierigheid. Wij hebben dus nooit een bepaalde naam gekozen OM de betekenis. Leuke naam trouwens!
Vind het een leuke naam en wist niet dat het dit betekende.. Nu ik het wel weet vind ik het nog steeds een mooie naam en ben zelf ook niet gelovig Zou me er niet te druk om maken..
Ian is de Schotse vorm van Johannes. Johannes is een Bijbelse naam, zodoende. De naam Ian zelf, komt niet in de Bijbel voor.
Ian, Jan, John, Sean, Hans, Johan...allemaal dezelfde betekenis. Denk dat er heel wat Jannen rondlopen zonder besef van wat hun naam betekent!
Ik zou gewoon gaan voor een naam die ik mooi vind klinken, de betekenis interesseert me dan weer niets, tenzij deze zo bekend is dat iedereen een bepaalde connotatie met de naam heeft (maar dat is maar zelden zo). Ik heb bij onze namen de betekenis niet eens opgezocht. Misschien toch maar eens gaan doen ...