Leuke naam, maar het is al iets;

Discussie in 'Babynamen' gestart door Magnolia29, 13 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Dat heb in dus met merknamen zoals Levi, Otis, Zara, Harley, Joulz, Didi enz. Waarom noem je je kind hetzelfde als een kledingwinkel, een spijkerbroek, een lift enz? Zijn zoveel leuke namen waar mensen niet meteen aan iets anders denken als een kind:|

2. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.504
    13.796
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Maar is het niet zo dat dat net als met Mercedes is?
    Velen denken als je je kind Mercedes noemt: waarom noem je je kind in hemelsnaam naar een auto?!???
    In werkelijkheid is het: de auto is juist naar de dochter van de bedenker vernoemd.
    Meisje Mercedes was er dus eerder dan auto Mercedes.
    Misschien met de namen die jij noemt ook wel?

Lies1611 en Summerbelle vinden dit leuk.
  3. Delacour

Delacour Bekend lid

25 nov 2019
    989
    1.263
    93
    Vrouw
    Zo vind ik Karmijn een toffe meisjesnaam. Heb gezien dat er ook wel kinderen zo genoemd zijn, maar mijn associatie met schildluis is toch minder haha. Misschien dat veel mensen het ook niet weten hoor, maar op Google is dit wel meteen het zoekresultaat :rolleyes: en ik vind dat toch niet zo leuk.

Robijn89, MAF126, Kolibrie2 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Janiz

Janiz Actief lid

5 mei 2011
    462
    278
    63
    Ik ken een Carmijn. Het klinkt zo erg als een normale naam dat ik de link met die kleurstof nooit gelegd heb. Ik vind dat hij prima kan als naam.

Zo is philine blijkbaar een geslacht van weekdieren. Ook één van de eerste resultaten op google. Maar volgens mij weet echt niemand dat en mocht ik nog een dochter krijgen, dan laat ik me hier niet door weerhouden en noemen we haar waarschijnlijk Philine.

Sunna, MAF126, NiVa0230 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. LisbethSalander

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Dat zou best kunnen maar het gaat mij om de eerste associatie die ik heb als ik een naam hoor. En dat is toch altijd het merk en niet de naam van een kind.

6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik heb mijn kind niet vernoemd naar een lift hoor. En niemand denkt direct aan een lift of roltrap. Het is gewoon toevallig ook een merknaam, een zanger etc. Mijn middelste wordt ook niet geassocieerd met een Russisch beeldend kunstenaar of Haagse fotograaf. Net zo min wordt mijn jongste geassocieerd met een Britse zanger of de Finse ex F1 coureur. Als je per se een naam wilt waar 0.0 associaties mee zijn dan kun je lang zoeken. :thumup::|

Robijn89, hummeltje5 en lorreke vinden dit leuk.
  7. LisbethSalander

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    De vorige keer dat ik dit ooit benoemde op dit forum reageerde je ook al zo fel. Ik kan er niets aan doen dat voor mij Otis een ander woord is voor lift. Zoals pampers een ander woord is voor luiers. Toen ik studeerde was er in dat gebouw een soort gimmick dat de lift niet lift genoemd werd maar standaard Otis. Dus neem je de trap of pakken we Otis? Dat is er voor mij zo ingesleten dat ik ( en waarschijnlijk met mij vele medestudenten) direct aan een lift denken en niet aan een mens.
    De andere voorbeelden die je aanhaalt zijn overigens allemaal mensen en geen merken of zelfstandig naamwoorden waar het in eerste instantie over ging. Dat je een naam hoort en denkt aan een ander persoon met dezelfde naam is vrij logisch. Er zullen altijd mensen zijn die dezelfde naam dragen. Of je moet je kind wel zo’n bizarre naam geven ( maar dan sta je weer in een ander topic hier op dit forum :roflmao: )

MAF126, lorreke en Nina Sanders vinden dit leuk.
  8. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik reageer niet fel hoor, ben het gewoon niet met je eens. Oké, je kind ‘Pampers’, ‘Zwitsal’ of ‘Schwarzkopf’ noemen snap ik, maar Otis, Zara of Levi zijn toch ook echt wel van oorsprong voornamen ;). Bovendien heb ik dat zelf nooit zo met die associaties, mijn man daarentegen wel. Die kan ook bij alles wat noemen ‘wat hij al kent’. Of het forever linken aan een persoon. Voorbeeld is de naam Domien. Die hoorden wij echt 10 jaar geleden in België en sinds de radiodj bekend werd is de naam voor hem nooit meer hetzelfde gebleven. Ik vind dat echt absurd. Who cares :roflmao: je kent die jongen niet! (Hij staat nog steeds op de lijst!)

lorreke vindt dit leuk.
  9. LisbethSalander

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Eigenlijk is het geen kwestie van eens of oneens zijn. Jij hebt de sterke associatie met een naam niet en ik wel. Daar kan niemand iets aan doen of aan veranderen. Dat maakt ook niets uit maar dat maakt een naam voor mij “raar” terwijl het voor jou een heel gewone naam kan zijn. Prima toch.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  10. Janiz

Janiz Actief lid

5 mei 2011
    462
    278
    63
    Ode
    Ravijn

Beiden unisex

Vidah, JupitR, MAF126 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    Jammer, anders had je voor nr 4 voor Schindler kunnen gaan.

Kolibrie2 vindt dit leuk.
  12. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.504
    13.796
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Schindler's lift ipv. Schindler's list ;) :p

Kolibrie2 vindt dit leuk.
  13. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    Exactly! Kan nergens anders aan denken als ik weer in een Schindler stap..

rossi1 vindt dit leuk.
  14. Janiz

Janiz Actief lid

5 mei 2011
    462
    278
    63
    Envy
    Agony

MAF126 vindt dit leuk.
  15. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.120
    5.038
    113
    Vrouw
    Robijn
    Viennetta

NiVa0230, MAF126, hummeltje5 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.052
    2.553
    113
    Limburg
    Nylon

Janiz vindt dit leuk.
  17. Sunna

Sunna Fanatiek lid

10 okt 2017
    1.103
    600
    113
    Magnolia! Goede nickname dus :thumup:
    (En dan bijnaam Nolie, al noemen we onze zoon nu soms ook zo haha)

hummeltje5 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina